• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takanakista näkyy kankaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kauvanko ajaa vielä DUNLOP SPORTMAXILLA ku aamupäivällä huomasin että kangasta näkyy noin 30cm matkalta keskeltä rengasta? Pitääkö mennä heti huomenna laittamaan uutta alle?

BTW: Renkaalla ajettu vasta 4500km
033102ass_1_prv.gif

uusi takanakki ei ainakaan tule olemaan dunlop  
veryangry.gif

Oliks tää joku rölli?

Itse en ajais metriäkään. Terävä kivi jos sattuu sopivasti alle niin läpi menee. Renkaat on muuten tarkotus vaihtaa silloin kun niissä on vielä vähän kuviota jäljellä.
biggrin.gif

Itse olen ajanut reilu 100 kilometriä niin, että olen ollut tietoinen kankaan näkymisestä, joten kokonaismatka on varmaankin pidempi. Vettä tosin tuli rankasti, joten ehkä se säästi rengasta. Tuon sadan kilometrin aikana kuluminen oli kuitenkin silminnähtävää, joten varaa taksirahaa mukaan...

Tuollaisilla kumeilla ajaminen ei ole missään olosuhteissa koskaan järkevää. Rengas, jossa kangas tunkee esiin on sanalla sanoen paskana, eikä sillä ei ole minkäänlaisia ominaisuuksia. Tuollainen loppuun kulunut kumi ei ole kovin käyttövarma, vaan saattaa puhjeta todella helposti ja pitoon olematon. Jos sellaisella haluat ajella, niin älä ainakaan aja samalla tavalla, kuin edelliset 4500 kilometriä...

isot pojat sanos et voi ajaa vielä vaikka kankaat näkyy
confused_orig.gif

tanään tuli ajettua 250km
crazy.gif

huomenna haen uuden kumin
withstupid.gif

Itse olen ajanut reilu 100 kilometriä niin, että olen ollut tietoinen kankaan näkymisestä, joten kokonaismatka on varmaankin pidempi. Vettä tosin tuli rankasti, joten ehkä se säästi rengasta. Tuon sadan kilometrin aikana kuluminen oli kuitenkin silminnähtävää, joten varaa taksirahaa mukaan...
Märällä tiellä rengas kuluu enemmän, paitsi jos oikein varovasti sateen takia ajelit.

Vähän off topic, takarenkaalla ajeltu noin 6000 km, tommonen 1500-2000 ois vielä voinu päästellä. Kotipihalla huomasin et perkule naula oli eksyny renkaaseen, siis sellanen pikkanen mut naula kuiteskin, noh nyt on uus pirelli alla
062802moto_prv.gif
oli muuten aikas moinen vitutus huolttiksen pihalla kun huomasin ton naulan renkaassa, vitutusta huomattavasti lievensi se asia et se ei osunu etu renkaaseen joka oli pari päivää sit vaihdettu
033102bebe_1_prv.gif

Märällä tiellä rengas kuluu enemmän, paitsi jos oikein varovasti sateen takia ajelit.
Onko näin? Kuvitteli olevan toisin kitkan jäädessä niukemmaksi ja lämpöjen pysyessä alempana. Vai onko sittenkin niin, että juuri viileämpi rengas kuluu mielellään? Asiantuntijoita!

Onko näin? Kuvitteli olevan toisin kitkan jäädessä niukemmaksi ja lämpöjen pysyessä alempana. Vai onko sittenkin niin, että juuri viileämpi rengas kuluu mielellään? Asiantuntijoita!
Isot pojat ovat sanoneet, että pienemmästä kitkasta johtuen kumi luistaa enemmän tien pinnalla ja näin ollen kumi myöskin kuluu enemmän. Järkeen käy ainakin omassa päässäni.

Kun kankaat ovat näkyvissä pyörä on oikeasti jo paperin ohut! Rengasfirmassa kaveri näytti kuinka taskulampun valo kuulsi komeasti moisesta läpi. Ja sekin pyörä oli tuotu ajamalla renkaanvaihtoon!  
baaa.gif

Sitä kannattaa käyttää vesikelillä eturenkaana vesiliirron välttämiseksi, sillä kun on tällainen Viledaefekti; se imee veden pois tienpinnasta ja jättää täten takarenkaalle kuivan uran. Ja mitä kovempaa ajaa, sitä paremmin se toimii, kun keskipakoisvoima kuivaa sen kierroksen aikana.

Tänään kävin ostamassa uuden Pirelli Diablo Strada taka gummin
062802jumpie_prv.gif

Ja väänsin sen vanteelle
mad.gif

Vanhan tietenkin räjäytin polttamalla loppuun
buttrock.gif

Isot pojat sanova että: EEEEhhhheheheee...

Kyllä renkaan kun renkaan saa kankaille parissa tuhannessa kilsassa, vaikkei edes yrittäs. Jotta renkaan saa kestämään, pitää olla kait aika pehmeet ja sutjakat ajotavat, itte huomasin alkuun renkaiden kuluvan nopeasti, mutta sitten näyttäs hiukan kestoikä lisääntyneen.

Isot pojat sanova että: EEEEhhhheheheee...

Kyllä renkaan kun renkaan saa kankaille parissa tuhannessa kilsassa, vaikkei edes yrittäs. Jotta renkaan saa kestämään, pitää olla kait aika pehmeet ja sutjakat ajotavat, itte huomasin alkuun renkaiden kuluvan nopeasti, mutta sitten näyttäs hiukan kestoikä lisääntyneen.
Höh, mulla kestää takakumit aina ihan liikaa.
crazy.gif

Mä taidan ajaa ihan liian sutjakkaasti. Pitäis opettella kääntämään kahvaa rivakammin. Jos sais takanakin kulumaan nopeemmin, niin pääsis tohon isojen poikien kastiin
biggrin.gif

itellä bleidissä näky viime syksynä kangas koko matkalta ja renkaan muoto oli "sisäänpäin kääntynyt" keskeltä ja kyllä sillä muutama sata kilsaa tuli ajeltua. sateella tosin oli erittäin liukas. vähän ku availi liian innokkaasti nii oli ku pehmeällä hiekalla ajelis

Back