• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takana oleva auto vitutti eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen kun kävin iltalenkillä pärrällä niin kehä ykkösellä yks auto oli kiinni koko ajan takarenkaassa ja tiukassa valoristeyksessä saatanan mulkku tööttäs mulle kun otin varovaisesti käännöksen kun oli vähän hiekkaa tiellä ja muutenkin kokematon vielä. Ois pitänyt ajaa bussipysäkille ja ajella auton perässä kunnes pysähtyy ja käydä kysymässä onkelmaa
mad.gif
sen verran hirvitti pärrän selässä tän jätkän toiminta etten mennyt perään
veryangry.gif

Autolla olisin jo käyttänyt kaikki käsi ja muutkin merkit
mad.gif

Kyllä noita riittää. Pitkillä reissuilla ne on jopa piristysruiskeita.

Tästä tulikin mieleen hassu juttu joka tapahtui minulle männäviikolla. Tää ei oikeeestaan liity aiheeseen mitenkään.

Olin fillarilenkilla (siis oikealla polkupyörällä). Tulin sellaiseen isohkoon liittymäristeykseen, josta pääsee motareille sun muille baanoille. Tulin pyörätietä, joka kulki suojatietäpitkin motarilta tulevan liittymän yli. Motarilta oli tulossa valoissa pari prätkää; joku hyvin syönyt poika erittäin harvinaisella 600 cebarilla ja joku toinen hoopo jollain lutkuttimella (hornet, hyosung...tms). Tämä voimakaksikko oli pysähdyksissä punaisissa. Olin siis ajamassa heidän edestään suojatietä. Minulla paloi vihreät mutta huomasin että vieressäni autoilijoilla syttyi jo keltaiset joten nousin "putkelle" ja kiskaisin vauhdilla suojatien yli ennen punaisia ettei motoristit joudu minua väistyymään. No nämä reppanathan ilmeisesti huomasivat että fillariääliö tulee ja yrittää avata lihasvoimalla. Nämä pellet alkoivat pumppaamaan kaasua ja toinen huudatti tehohirviötään rajoittimelle juuri kun olin kohdalla. Miksi?? Protesti polkupyörille..? Voimannäyttö? No eipä aikaakaan, kun pahiksille vaihtui valot ja tämä paksukainen nykäisi vielä loppuhuipennukseksi kiukulla näyttävät n. 2,3 metriset kytkinkeulinnat ceepparilla perinteisillä paniikkialastuloila ja muilla näyttävillä mausteilla. Se toinen ilmeisesti ymmärsi olla nolaamatta itseään lutkuttimella.

Nyt vasta todellisuudessa käsitin kuinka vitun typerältä voi motoristi saada näyttämään itsensä ja käytöksensä liikenteessä. Tämä ei ole osoitettu vittuiluksi kenellekään koska en tiedä keitä tarinan sankarit olivat enkä haluakaan tietää. No saipahan hymyn naamalle loppulenkin ajaksi.

Kun tällainen sattuu seuraavan kerran kohdalle niin pysäytä kaikessa rauhassa tien laitaan, avaa visiiri ja hymyile kaverille leveästi kun se menee ohi. Siitä nämä teiden kukinkaat tykkäävät.
tounge.gif

Warsin wittumaista tollanen!

Tänään olin tulossa avovaimon valmistujaisista Haagan liikenneympyrässä, oli pirun pitkä jono joka seisoi, kummatkin kaistat. Huomasin että olin valinnut vahingossa "väärän" kaistan... no laitoin vilkun päälle hyvissä ajoin ennen kun jonot lähti liikkeelle... vilkuilin vielä taakse sivulle. Niin ei, ei vittu kukaan anna tilaa vaikka yritän tulla sieltä ja vilkku päällä. Äijä joka oli viistossa takana, näki varmasti että olin pyrkimässä kaistalle niin ei... helvetti kiihdyttää vaan kovempaa ja ilme päällä et "vittu et kyllä tuu se pyöräs kanssa siihen".
Ihme touhua. Itse annan autoille tilaa AINA! Tulivat sitten vaikka kiihsytyskaistalta tai mistä. panee vihaks tää Suomalainen kulttuuri liikenteessä!
veryangry.gif

nyt bissee!
033102beer_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Niin ei, ei vittu kukaan anna tilaa vaikka yritän tulla sieltä ja vilkku päällä.
Ihme touhua.
No siinä ei auta kuin seisoskella vaikka tuomiopäivään asti.
Minkäs teet.
Sinulla oli ihan kunnon syy .... mutku ... noita kiilareita on aivan
helvetisti ja noin yleisesti ottaen niistä on saatu ihan tarpeeksi.
Varsinainen jono ei liiku mihinkään, kun kiilareita tunkeen sekaan aivan väkisin.
Sanoisin, että sinun tapauksessasi tilanne tietenkin korpee .. oli
vielä vilkku ja kaikki .. kun ammattikiilarit eivät juuri vilkuista perusta.
Autoillessa päästän AINA kaikki prätkät ohitse, mutta noihin autolla
kiilaileviin on hiljalleen alkanut tulla tosi kielteinen asenne.
Jumalaut sentään .. onhan siellä kiire muillakin .. joten sinne vaan
jonon päähän ihan kuten muutkin. Kyllä olis singolle töitä - *kele.

Joka jumalan päivä tulee kateltua tota touhua. Joskus, kun sattuu,
että kiilareita ei ole, niin jono liikkuu ihan mukavasti - ei nyt sentään
kovaa, mutta kumminkin kohtuullisesti ja kaikki pääsevät eteenpäin.
Muutama kiilaava bussi ei hommaa haittaa, mutta kun viereen
tulee oikein jono ja kaikki ovat kiilaamassa, niin alkaa hiilestämään
jossain kohdassa, kun oma jono seisoo täysin paikoillaan.

Olen huomannut, että nykyään jonot vedetään niin "tiukkaan"
pakettiin, että sekaan ei todellakaan enää mahdu mitenkään.
Ihmiset oppii - ja sopii kysyä, että minkäköhän vuoksi?

Warsin wittumaista tollanen!

Tänään olin tulossa avovaimon valmistujaisista Haagan liikenneympyrässä, oli pirun pitkä jono joka seisoi, kummatkin kaistat. Huomasin että olin valinnut vahingossa "väärän" kaistan... no laitoin vilkun päälle hyvissä ajoin ennen kun jonot lähti liikkeelle... vilkuilin vielä taakse sivulle. Niin ei, ei vittu kukaan anna tilaa vaikka yritän tulla sieltä ja vilkku päällä. Äijä joka oli viistossa takana, näki varmasti että olin pyrkimässä kaistalle niin ei... helvetti kiihdyttää vaan kovempaa ja ilme päällä et "vittu et kyllä tuu se pyöräs kanssa siihen".
Ihme touhua. Itse annan autoille tilaa AINA! Tulivat sitten vaikka kiihsytyskaistalta tai mistä. panee vihaks tää Suomalainen kulttuuri liikenteessä!
veryangry.gif

nyt bissee!
033102beer_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Huoh...ja minä olen vähillä eteläisen suomen ajoreissuillani ihmetellyt miten hyvin liikenne luistaa ja joustaa. Kuopion suunnalla kun liikenteessä tilaa riittää mutta sitä ei prkl kyllä vahingossakaan toisille anneta, "piällysmies" ajaa aina ensin. Ilmeisesti mulla on vaan ollut hyvä tuuri, kaippa sitä aina riittää härnääjiä liikenteessä...
wink.gif

Kotiloiden kanssa saa olla kyllä koko ajan varuillaan, eilen lenkillä satasen rajoitusalueella, mutta suhteessa todella pienellä tiellä tuli vedettyä jarrutusharjoitusta kun vanha amis-ascona päätti kääntyä. Eihän siinä mitään muuta ihmeelllistä, mutta kun takapään mikään valo ei välähtänyt vaikka se veti melkein hihnat kiinni jarrutuksessa
eek.gif
, olis edes vilkuttanut
mad.gif

Onneksi oli yli viisikymmentä metriä turvaväliä, muuten olis ollut kevyesti takalasinkoristeena.

Noissa takanakissa roikkujissa on muuten riski, että ovat siviiliposliineja... sit jos siitä kahvaisee edes pari sekuntia välimatkaa saadakseen, niin korttipois jne...

Ollaan tarkkana siel ulkona!
confused_orig.gif

Lähes joka päivä näkee liikenteessä noita dorkia, puusilmäisiä ääliöitä, kiilaajia, kaahaajia, alinopeutta ajavia, humalaisia, piripäitä, avohoidossa olevia kahjoja ja mitä lie. Näistä riittäisi tarinaa vaikka joka päivä mutta aina ei vaan jaksa kertoa...

Tänä keväänä on jo viisi kertaa meinannut tulla auto kylkeen, suhteessa ajettuihin kilometreihin se tekee 1/300 km. Eilen paras tapaus oli kun tulin rampista ylös hämeenlinnantielle, joku vinkuintiaani ajaa corollaa piennarta pitkin hiekka pöllyten suoraan liittymäkaistalle. Eipä siinä sitten muuta kuin väistöliikettä ja kansainvälisiä sormimerkkejä kehiin. Seuraavassa rampissa ylösajettaessa jonon ensimmäinen päätti iskeä jarrut pohjaan täysin ilman näkyvää syytä, jonossa oli onneksi jonkin verran turvavälejä ettei tullut uutisoitavaa. Mieluummin ajelen yöllä yksin, ilman häiriötekijöitä...

Silloin tällöin tulee mieleen, että onko autokoulun kunnia-asia saada kortti kouraan jokaiselle joka kävelee ovesta sisään, vaikka ko. hahmolla ei olisi minkäänlaisia edellytyksiä edes leikkiauton rattiin.

Eilen Kouvolassa vaihtoi joku mulkku ilman vilkkua kaistaa suoraan päälle. Onneksi refleksit pelaa ja sain jarrutettua pois alta.

Prkl, ampaisin vierelle ja tuijotin oikein psykona ja hartaasti, siitä ajoin eteen ja ajattelin, että kohta jutellaan. Olisi pitänyt ajaa vaan takana, niin olisin nähnyt minne se pässi meni.

Otan tuon henk. koht. murhayrityksenä. Onneksi pässin naama on syvällä muistissa.

Noissa takanakissa roikkujissa on muuten riski, että ovat siviiliposliineja... sit jos siitä kahvaisee edes pari sekuntia välimatkaa saadakseen, niin korttipois jne...

Ollaan tarkkana siel ulkona!
confused_orig.gif
Kun kovempaa ei uskalla (tai viitsi) .. niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää ajaa
REILUSTI hitaammin. Siis todella vauhti pois.
Ratkaisua puoltaa turvallisuus .. siis hitaammin, ettei rysähdä liian kovaa.
Jos se on polliisi, niin se hillitön hitaus on sille ihan oikein .. mitäs
tekee laittomuuksia ja jos ei ole polliisi, niin sitä suuremmalla
syyllä hitaammin. Jos vielä torvea painaa. niin pysähdyt ja
käyt kysymässä, että mikä hätänä ...

Toisin sanoen .. ratkaisu on täysin perässätulijan omien valintojen mukainen.

Joskus testattiin kaapuntilla polliisiautoilijoiden kykyä stoppailla
suojateiden eteen. Katsottin, että tulivat naapurikaistalla ja
tarpeeksi lähellä ja kun hitusenkin oli aihetta, niin stopattin
suojatien eteen .. aika usein nekin regoi, mutta ajoivat joskus
pysähtymättäkin. Ei käyty valittamassa .. jostain kumman syystä.
cool.gif

Eilen Kouvolassa vaihtoi joku mulkku ilman vilkkua kaistaa suoraan päälle. Onneksi refleksit pelaa ja sain jarrutettua pois alta.

Prkl, ampaisin vierelle ja tuijotin oikein psykona ja hartaasti, siitä ajoin eteen ja ajattelin, että kohta jutellaan. Olisi pitänyt ajaa vaan takana, niin olisin nähnyt minne se pässi meni.

Otan tuon henk. koht. murhayrityksenä. Onneksi pässin naama on syvällä muistissa.
Äh, noita ilman vilkkua kaistaa vaihtavia pässejä nyt on niin paljon, että turha kait niihin on tuhlata energiaansa, kunhan vaan käyttää kaasua ja jarrua. Jos jokaista toheloa rupeaisi murhaavasti tuijottamaan tai kotiin seuraamaan, niin eipäs siinä paljon muuta ehtis kesän aikana tekemäänkään...

Mutta näinhän se on, nimenomaan tavallisia henkilökotiloita on syytä varoa eniten. Niiden sisältä löytyy niitä ääripäitä, eli tosi paljon ajavien lisäksi sieltä löytyvät ne melkoisen köyhin eväin liikenteeseen päästetyt. Silti, pelin henki on mikä on, toisinaan sieltä kotilon sisää ei vaan huomata farmarivolvoa (tai sinimustaa mondeota) pienempiä kohteita.

Huoh … ja miten totta. Aina, kun joudun pakosta ajamaan Ruotsin läpi, ni hävettää niin helvetisti, kun näkee, miten hienosti ne antaa tietä ja miten helvetin parempi liikennekulttuuri siellä on. Sitku taas tsiikailee tätä täkäläistä, ni…

Isossa maailmassa etupäässä kaikki toimii, vaan se vauhti hirvittää.
Ku jossain Berliinissä, tms koetat ettiä oikeeta tietä, ni se on vipinää, se.

Ron Jeremy, pakko kysyä että ajoikko sä tänään kehä ykkösellä? Oli samanlainen pyöärä kuin sun avataressa ja kuskikaan ei ollu mikään kukkakeppi.
Voi olla kaukaa haettu..

Kyllä noita säälittäviä itsensä nolaavia autoilijoita ja motoristeja riittää. Taidan itse kuulua joukkoon
biggrin.gif
..?
Viikon sisään on tööttäilty kun kaistaa vaihtaa hitaasti puoliväkisin väliin hivuttautumalla ja kukaan ei antaisi tilaa, koska niiden asenne on "minä ensin". Sitten on kiilattu motarilla melkein keskikaiteeseen, kun auto tuli rampilta suoraan autojonon välistä keskikaistalle melkein kylkeen.. Ja pari puusilmää on kääntynyt sivutieltä eteen niin, että on saanut vetää liinat kiinni.
Jos joku roikkuu perässä kiinni, niin sitten ajan kyllä kiusallanikin ihan täysin nopeusrajoituksen mukaan. Yleensä perässäajaja kyllästyy ja menee hetken päästä ohi (hiillostaakseen taas seuraavaa edessä ajavaa roikkuen puskurissa kiinni). Joillain autoilijoilla tuntuu olevan enemmänkin tapa ajaa liian lähellä toista, kuin se että tekisivät sitä ärsytysmielessä. Väärä tottumus
nixweiss.gif
.

Edellä mennyt auto vitutti tänään. Se puunenä ajoi koko ajan ihan kiinni mun etufillarissa. Ihme kääpiä sitä ratin taakse lasketaankin.

Autokoulun ope kerto mulle joskus 90-luvun puoles välis ku ajoin rätkäkorttii, et rätkäkorttilaiset o paljon joustavampia ja suvaitsevaisempia liikenteessä verrattuna taviksiin autoilijoihin.
En epäile yhtään, ehkä kaikki kotilokuskit pitäs pistää tonne mopon kans muutamaksi päiväks seikkaileen ni havaitsisivat kuinka helposti ihmisen saa vittumaiselle tuulelle.

Autokoulun ope kerto mulle joskus 90-luvun puoles välis ku ajoin rätkäkorttii, et rätkäkorttilaiset o paljon joustavampia ja suvaitsevaisempia liikenteessä verrattuna taviksiin autoilijoihin.
En epäile yhtään, ehkä kaikki kotilokuskit pitäs pistää tonne mopon kans muutamaksi päiväks seikkaileen ni havaitsisivat kuinka helposti ihmisen saa vittumaiselle tuulelle.
Minä olen just tota samaa mieltä omien kokemusten pohjalta,tähän yhtyy myös muutamat työkaverit ja mopokamutkin:Kotilokuskit edes päiväksi mopon kanssa ajelemaan...
idea3.gif

Ron Jeremy, pakko kysyä että ajoikko sä tänään kehä ykkösellä? Oli samanlainen pyöärä kuin sun avataressa ja kuskikaan ei ollu mikään kukkakeppi.
Voi olla kaukaa haettu..
En ollut tänään liikenteessä ollenkaan. On mennyt taas
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
mutta huomenna aamulla pärrälenkille kyllä.
Pyöräni sanoissa väreissä kuin avatar. Ajopukuni on maastovärinen ja mattamusta potta. Erityistuntomerkkeinä että maha ja perse tulee puolimetriä perässä riippuen kiihdytyksen voimakkuudesta
tounge.gif

Back