Jos kuski on kumipää niin eihän siellä ritsillä kukaan istu. Lisätään yhtälöön vaikka vähän huononmallinen "kyykyhkö" pyörä niin siellä matkustajan ritsillä tulee äkkiä kiikkerä olo kun on tuettuna satulaan vain häntäluustaan ja päkiöistään. Kuskista sitten pidetään kiinni miten taidetaan, matkustajan penkki on vielä sen verran korkeammalla että hoikasta kuskista ei saa tukea polvillaan (omat polvet kuskin vyötärön korkeudella). Jos vielä kuskin ajotapa on "itselle vieras" osa liikkeistä tulee sellaisella viiveellä että olo on hutera ja matkantekoon väsyy nopeasti kun koittaa pitää tasapainoaan ja olla mahdollisimman mukana hommassa. Jos sen lisäksi ajetaan "reippaammin" niinkuin aloittaja sanoi, mulla menis herne nenään jo siitä että toveri kuljettaja mahdollisesti aliarvioi ajotaitonsa ja vie sitten vielä rakkaimpansa mukanaan jos töppääkin ja suhauttaa lepikkoon. Jäljethän tiedetään.
Uskokaa nyt että naisia viedään kuin kukkaa kämmenellä! Jos osuu kohdalle poikkeuksellisen paatunut ja rempseä yksilö, hän varmaan ilmoittaa itse vauhdin puuttumisesta.
Alkutilanteeseen on monta ratkaisua:
a) Miksi pelottaa? Jos siksi että kuski on nuija, ajatte hiljempaa. Matkustaja pitää ottaa huomioon jo ihan omankin turvallisuuden vuoksi.
b) Matkustusmukavuus. Pitäähän matkustaja varmasti kuljettajasta kiinni eikä niistä apinalenkeistä joista ei tukea saa muuten kuin hitaissa jarrutuksissa? Tiukempi ote kuskista yleensä jeesaa että oppii "tuntemaan" niitä pyörän liikkeitä eikä huimaa.
c) Palaute. Jos tuntuu että joka taukopaikalla sanoo että pelottaa, ei oo hyvä niin sitten pitää asioita muuttaa. Tähän auttaa kypäräpuhelinsetti. Voi sanoa kun pelottaa eikä täristä seuraavaan taukoon asti, kuski voi helposti vinkata jos aikoo tehdä jotain "tavallisesta" poikkeavaa esim. ohitukset... Ja oikeasti on mukavampaa kun pystyy vähän keskustelemaan ja tekemään ajamisesta yhteistä harrastusta.
d) Jos mikään näistä ei auta, kannattaa oikeasti harkita puolisolle omaa pyörää. Itse suksin ajokouluun varmaan 2 viikkoa ekan pyörän hankinnasta. Toki jos nyt tällä tiedolla hankittaisiin yksi pyörä 2 päällä ajoon niin ois kyllä lähtötilannekin vähän eri. Mentihin niinsanotusti persi edellä puuhun mutta ei haittaa mittään, nyt on molemmilla omat pyörät ja radiot ja voi että on kivaa!