• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takalaukku takaistuimelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimmies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaisia takalaukkuja olette nähneet asennettaviksi takaistuimelle? Täytyyhän sellaisiakin olla olemassa??

Ajan aina yksin (tai siis usein seurassa kyllä, mutta..)  ja laukkua kaipaisin takaistuimelle. Tähän mennessä olen pitänyt reppua sen omilla remmeillä FZ6:sen kahvoissa kiinni, hyvin on pysynyt, mutta pitäishän niihin joku kunnollinen laukkukin tai boxi saada, ja mieluiten isompi kuin reppu, mutta pienempi kuin sellainen normaali 28" telkkarin kokoinen lodju.. Reppu tukee vielä niin mukavasti alaselkää, kun pitempään ajelee. En oikeastaa halua heilumaan sinne takarenkaan taakse mitään laatikkoa, joka saapuu vielä 20 sek. myöhemmin perille kuin pyörä.

Aletaanko näitä nyt näillä puheilla Suomessa valmistamaan jos ei muuten löydy? Kiitos.  
idea3.gif

No onhan noita sekä tankin että takapenkin päälle kiinnittyviä laukkuja useammallakin eri valmistajalla. Yksi esimerkki on Oxford, jolla on semmoinen kantikas laukku, jossa on remelit ja 'mustekalat' takapenkkiin kiinnitystä varten. Saa ainakin yhdessä sivulaukkujen kera ja kaiketi myös erikseen, abouttarallaa 40-50 eemeliä.

Sitten on esmes Bagsterilla semmoinen pelkkä takalaukku, joka kiinnitetään satulan alle tulevalla pohjalärpäkkeellä ja vetoketjukiinnityksen ansiosta laukun voi irrottaa moposta nopeasti niin, että se pohjalärpäke jää sinne satulan alle. Sopii ainakin semmoisiin mopoihin, joissa on semmoinen perinteinen kapeahko yksiosainen ja suht kaareva satula. Sopinee myös muutamien patalappusatuloiden alle, koska sitä lärpäkkeen leveyttä voi jonkin verran säätää. Tosin joidenkin takapenkkien koko ja muoto saattaa hiukan heikentää sopivuutta.

Ei kovin tyylikkäitä ratkaisuja siis nuokaan, mutta eipä semmoinen pyörän taakse tuleva muoviämpärikään kovin hienolta näytä, eikä semmoisia tosiaan edes saa kaikkiin mopoihin.

Sadetta pitävällä merimies säkillä ja verkolla oon itse mennyt. Hyvin toimii ja saa tavaraa paljon mukaan tarvittaessa.

Mitenkähän tuo kova laukku on tonne saatu? Muudäänkö tuollaisia pohjia valmiina ja onko niin sanotusti varkaus "varmoja".

Bags-Connectionin(RM Heinon tavaraa) Rearbagille täydet 10 pistettä! Helppo ja nopea kiinnittää/irroittaa, 100%-vesitiivis ilman erillistä sadesuojaa, (minulle)tarpeeksi tilava, 10-vuoden takuu vetskoilla ja saumoilla, XX:llä 285 km/h mittarinopeutta autobaanalla eikä Rearbagi haitannut menoa mitenkään.
062802moto_prv.gif
tounge.gif

Ei halvin mutta ei mun mielestä kalliskaan. Ihmetyttää vaan kun tuo Heinon putka ei mainosta näin hel´vetin hyvää kamaa lainkaan...

Bags-Connectionin(RM Heinon tavaraa) Rearbagille täydet 10 pistettä! Helppo ja nopea kiinnittää/irroittaa, 100%-vesitiivis ilman erillistä sadesuojaa, (minulle)tarpeeksi tilava, 10-vuoden takuu vetskoilla ja saumoilla, XX:llä 285 km/h mittarinopeutta autobaanalla eikä Rearbagi haitannut menoa mitenkään.
062802moto_prv.gif
tounge.gif

Ei halvin mutta ei mun mielestä kalliskaan. Ihmetyttää vaan kun tuo Heinon putka ei mainosta näin hel´vetin hyvää kamaa lainkaan...
Tollanenhan näyttää oikein kätevältä. Täytynee hankkia sellainen
062802moto_prv.gif

Edullinen ja näppärä vaihtoehto on matkasäkki jonka kiinnitys ei tuota ongelmia. Motovelhoilta ostin Louisin muovisen säkin joka on pelittänyt hyvin kesän reissuilla. Päädyin säkkiin kun ostin ensin Oxfordin takalaukun joka myyjän vakuutteluista huolimatta ei sopinutkaan pyörääni.

Sitten on esmes Bagsterilla semmoinen pelkkä takalaukku, joka kiinnitetään satulan alle tulevalla pohjalärpäkkeellä ja vetoketjukiinnityksen ansiosta laukun voi irrottaa moposta nopeasti niin, että se pohjalärpäke jää sinne satulan alle. Sopii ainakin semmoisiin mopoihin, joissa on semmoinen perinteinen kapeahko yksiosainen ja suht kaareva satula. Sopinee myös muutamien patalappusatuloiden alle, koska sitä lärpäkkeen leveyttä voi jonkin verran säätää. Tosin joidenkin takapenkkien koko ja muoto saattaa hiukan heikentää sopivuutta.
Tuo on nimeltään Whoppa Bag Bagsterilla...

29.jpg

Mallikohtaisia takaistuimen päälle tulevia perälaukkuja:

Luggagelocker

Itselläni on käytössä tuo Elite Seat Sak (Cliks!), johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaksi kesää olen tuon kanssa ajellut vaihtelevissa olosuhteissa eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Valitsin tilauksen yhteydessä lisänä LEXEL-vedenpitävän materiaalin, eikä pienet sadekuurotkaan haittaa.

Laukku toimii siten, että se ikäänkuin pujotetaan takaistuimen ympärille sisäänrakennettuja (ja merkki/mallikohtaisia) viilekkeitä ja remmejä käyttäen. Tukeva systeemi, käytännössä voi pudota kyydistä vain jos takapenkki putoaa kyydistä.

Sitten tuollaisen kovan takalaukun asennuksesta takaistuimen päälle. Muistaakseni ainakin Suzuki kauppasi aikanaan SV650 (miksei myös SV10000) mallistoon erillistä adapterilevyä takapenkin tilalle johon sai kovan takalaukun kiinni. (Suzuki PDF-esite, sivu 10, kuva 30

Jay

Mulla on Oxfordin pehmolaukut.. Matala magneettilaukku tankille, korkea magneettilaukku tankille/takapenkille ja sit sivukassit..
Laukkuhässäkät tulee kiinni vöillä ja mustekalalla.. Vauhtia on kokeiltu 300km/h (tosivauhtia) Saksan paanoilla, eikä kassit valittaneet menosta mitään...
biggrin.gif

Partioaitasta saa alennuksella tällä hetkellä Ortliebin kanoottisäkkejä, 59 L säkki kiinnitysremmien paikoilla 28€, hain sellaisen ensiapuun. Myöhemmin listassa Bags Connectionin Cargobag tai Traveller sport. Harkitaan Vielä.

Kiitos kaikille jotka heitti vastausta viestiin, ja toi siannahkanen olis aivan upee, mut varmaan se varastettais saariston grillireissulla..

Kopioin tähän Marsun ilmon. HRoF:in sivuilta. Luulempa marsulla olevan vielä muutama laukku.

itse ostin tälläisen http://motovelhot.fi/shop...._id=404

Otan takalaukun pois ja vaihdan tämän.

Mutta marsun asia!!

Marsu
EAK kouluttaja
 Viestin aihe: Myydään Fastbag  

--------------------------------------------------------------------------------

Tarkoitus on niitä myös myydä ja jos menevät kaupaksi niin oikein enemmässä määrinkin.

Ohessa linkki josta näkee mistä kyse
http://www.fastbag.com/english/produkter_e.html

Hintaa moisella 180,- eur

Back