• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taikayön tie...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Huomiohuomio, tietääkö kukaan neuvoa mistä alkaa ja mihin loppuu Taikäyön tie. Ilmeisesti Urjalan liepeillä liikutaan kun tuo nimi viittaa siihen lauluun. Onko pitkäkin, missä kunnossa ja miten syheröinen? Entä maisemat?

J.

Itse olen taikayöntien varresta. Kyseinen pätkä alkaa Urjalasta ja päättyy tietääkseeni Huittisiin, korjatkaa jos olen väärässä.

Mielestäni ihan mukava tienpätkä ja kohtuu mutkikas. Satanen on ihan mukava vauhti, mutta valitettavasti on aika paljon kuuden kympin pätkää.

Maisemat on ihan kivat, tosin korkeuserot ovat mitättömät.

Tien kunto on vähän vaihteleva, mutta kohtuu hyvä. Paitsi Urjalankylän jälkeen mentäessä Punkalaidunta kohti. Kun alkaa yleisrajoitus ja siinä on aika pitkä mutka, niin siinä mutkan keskivaiheilla on ihan hel***in iso monttu ja paljon soraa. Oon kyllä ilmoitellu tiepiirille kyseisestä tappomontusta.

Itse pidän eniten Punkalaidun-Oriniemi-Vesilahteen menevästä tiestä, kivaa mutkapätkää. Mutta Vesilahti-Lempäälä välillä on rankat tietyöt.

Niin ja huomioisin kyllä tähän, että suurin osa taikayöntiestä kulkee Punkalaitumella, vaikka Urjala siitä olis kunnian vienytkin
tounge.gif

Ensi kesänä tullaan uusimaan myös Punkalaidun-Vammala välinen maantie, suurin osa kahdeksankympin pätkää ja joitakin mukavia mutkia, pinnan uusimisen jälkeen uskaltaa sitäkin sit kunnolla ajella.

Kävin sen juuri viime viikonloppuna ajamassa (osana reittiä Tampere-Toijala-Lautaporras(Forssan lähellä)-Urjala-Vammala-Tampere). Eli käsittääkseni se on tuo tie nro 230 tällä kartalla, eli lähtee ihan siitä Urjalan pohjoispuolelta:

http://alk.tiehallinto.fi/www2/kartta/at20n2.htm

Tuli muuten pari poliisiakin vastaan, onneksi sen verran mutkaisella osuudella että nopeus (mittari) oli vain 105km/h eivätkä moisesta pikkurikkeestä viitsineet edes perään lähteä.

[Edit: Lauttaporras->Lautaporras]

Olet itse ajellut pätkää Lauttakylästä Punkalaitumelle silloin tällöin päiväsaikaan. Ihan kiva tie ja mukavaa vaihtelua Porintietä pitkin ajamiseen.
biggrin.gif
biggrin.gif

Tien nimi on taikayön tie - pitäisi varmaan ajaa yöllä ? Tietääkö joku onko sen varteen laitettu jotain
nixweiss.gif
"Urjalan taikayö erikoisefektejä" ?
sport05.gif

T. More

Taikayöntiellä kannattaa aina keväällä ja syksyllä varoa maajusseja traktoreineen. Viimevuonnakin siellä oli oikea ralli. Laskinko oikein, jos Punkalaidun-Huittinen välillä ohitin yli parikymmentä Valmettia, John Deereä, Fiattia ja mitä kaikkea noita traktoreita nyt on..
033102ass_1_prv.gif
Paljon parempaakin pätkää löytyy. Suosikkipätkä siltä suunnalta on esim. Toijala-Riisikkala-Urjala tie ja edellä mainittu Toijala-Lontila-Lautaporras (siellä on tosin Lautaportaan päässä vielä melkoisesti hiekkaa). Itse Taikayöntie ei ole sieltä heikoimmasta päästä, tylsä kuitenkin ja osin huonossa kunnossa. Korkeuseroja ei Huittisten päässä juuri ole ja Urjalan pää on osin huonoa asfalttia. Punkalaitumelta kannattaa kurvata ennemmin Vesilahteen päin ja sieltä pääsee puolivälistä Sammaljoen (?) kautta Vammalaan. Muutama sata metriä hiekkatietä on tässä välissä. Peuroja kannattaa varoa siellä suunnalla liikkuessa!!

Ja kun on vauhtiin päässyt, kannattaa ajella vielä Huittisista Säkylään. On mutkaa! Ja Säkylässä hyvä pizzeria
cool.gif

Hieno pätkä ko. tie, mutta "sedätkin" tietävät pätkän, koska viime kesänä tulivat pari kertaa vastaan. Joten ..... varovasti.

Siittä pääsee Helssinkiin saakka hyvin, jos huvittaa sinne ajella mutkateitä.

Myös Punkalaitumelta Vammalaan on kiva hiukan taikayöntietä mutkaisempi pätkä.

Punkalaitumelta Vesilahteen myös ja siitä vaikka minne.

Urjalasta tietty pääsee mutkia pitkin Tammelaan ja siitä Somerolle, kuninkaantietä ajamaan.
sport05.gif

Ainiin, kyl me siitä ajettiin pari viikkoa sitten, aika hyvä jossain muutama monttu väisteltäväksi tietty, mutta muuten keskimäärin ok (Ei siis tien yli ulottuvia ameloita).

Back