• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Syyskuussa saksaan, teltta mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Syyskuussa kuukaudenpäivät saksassa kiertelyä.
Budjettisyistä teltta mukana,yöpyminen sillointällöin.
Mutta
1 ovatkohan leirintäalueet syyskuussa auki?
2 tarkeneekohan yöllä kesäpussilla?

Eli kannattako telttavehkeitä yleensäkään raahata mukana kyseisenä ajankohtana?

Itse kysymykseen ei minulla ole kokemuspohjaista vastausta, mutta elokuun alussa kierreltiin muutama päivä pohjois-norjassa. Teltat ja makuupussit oli mukana aivan turhaan. Oltiin mökeissä yötä kuten alunperin suunniteltiinkin. Teltta oli siltä varalta, että käytetään jos ei löydy majoitusta. Vie vaan turhaa tilaa pyörästä. Seuraavalla reissulla ei ole minulla telttaa mukana.
Tuo oli siis minun kokemus / mielipide. Itsekkin tykkään kyllä teltassa yöpyä, mutta kyllä laadukkaampi majoitus voittaa valinnan ja jää tilaa muulle tavaralle mopossa.

PS: Ai niin tuo budjetti
nixweiss.gif

Ajankohta ei varmaankaan ole telttailuun ongelma. Säätiloista ei tietysti koskaan tiedä, mutta syyskuussa pitäisi olla vielä ihan hyvät telttakelit.

Itse lähdetään ensi viikolla matkaan (Saksan kautta etelään ja takaisin Saksaan) ja paluu syyskuun alkupuolella ja teltassa on aikomus majoittua. Saksan kämppäreillä ei taida suuremmin mökkejä olla, joten vaihtoehto on sitten kunnon sisämajoitus. Jos teltta on mukana, niin sittenhän voi tilanteen mukaan katsoa mikä on tilanne - niin kelien kuin budjetinkin suhteen...

Riippuupi siitä, mimmonen syksy on tulossa ja missä päin Saksaa meinaat telttailla. Siinä, missä jossain Moselin laaksossa on vielä mainiot ajokelit, on Rostock-Kiel-linjalla pirun kylmä, mikäli on kylmä syksy.

Sinne on tarkoitus taas lähteä - ja ilman telttaa.

Jos ei raaski gasthauseissa(alkaen noin 20 e/hlö/yö) yöpyä, kannattaa muistaa zimmer frei-majoitus myöskin.

Mielettömän kiva ja erikoinen Bikers Only-majoitus on tämä:www.tonenburg.de,"Bettenlager"-majoitus eli iso siisti huone jossa kerrossängyissä tilaa noin 12-14 hengelle, oli heinäkuussa viikonloppuna 25 eur/nenä/yö, ja sisälsi majoituksen, buffet-aamiaisen ja illallisen. Liinavaatteet ja peitot puuttuvat mutta sängyt ja sanitettitilat ovat todella siistit. Sieltä löytyy myös 2- ja 4-hengen huoneita, mutta tietty maksavat enemmän.
smile_org.gif

Ja ympärillä rutkasti kivoja mutkaisia maaseututeitä prätkällä kurvailuun.
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Niin, ja Tönenburg sijaitsee Kasselin pohjoispuolella, Höxter-nimisen kaupungin alueella joen varrella.Suosittelen!
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

1 ovatkohan leirintäalueet syyskuussa auki?
2 tarkeneekohan yöllä kesäpussilla?

1. Ei omakohtaista kokemusta - netti varmaan auttaa.

2. En ottaisi kesäpussia - kolean ilman jälkeen on kiva mennä kunnon pussiin (untuva menee pieneen tilaan).

Minä ainakin ottaisin teltan mukaan - monesti löytää tosi hienoja yöpaikkoja - myös Euroopassa.

Mp ja teltta = melkein kuin olisi vaelluksella!

Telttakampeet pakattu mukaan,matka ruotsin läpi saksaan alkaa juuri nyt.

Saksassa ei ole jokamiehen oikeutta.Eli leiriytyminen vaatii luvan ts.leirintäalue.Ja sekin maksaa.
Tuurista kii, mut säät voi vaihdella jo paljonkin.Koko kesä ollut melko sateinen.
Sanoisin, et kun pitää silmät auki majoitus löytyy ja ei paljoa säästä telttaa raahates.
Makuasioita, mut en kyllä ottaisi telttaa mukaan.

Eipä tuo teltta paljon tilaa vie. Olen kuljettanut telttaa uskollisesti jokaisella reissullani, useimmiten turhaan, mutta onpahan siinä hätävarana jos ei muuta yösijaa satu löytymään. Hyvä makuupussi on aivan välttämätön.

Saksassa ei ole jokamiehen oikeutta.Eli leiriytyminen vaatii luvan ts.leirintäalue.Ja sekin maksaa.
Tuurista kii, mut säät voi vaihdella jo paljonkin.Koko kesä ollut melko sateinen.
Sanoisin, et kun pitää silmät auki majoitus löytyy ja ei paljoa säästä telttaa raahates.
Makuasioita, mut en kyllä ottaisi telttaa mukaan.
Juu... Saksasta ja Itävallasta löytää Gasthaus-majoitusliikkeitä ihan mistä vaan. Enpä telttaa mukaan ottaisi. Hinnat ovat noin 25-35e/yö/henki! Matkamopoilu tulee maksamaan oman kokemukseni mukaan noin 100e/vrk. Monelle eri kulungit tulevat ylläreinä. Persaukisten hommaa mopomatkailu ei ole!

Back