• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Synkkä on viikonloppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tanevala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina jonkun pitää tuo lahja-A vetää näihin juttuihin. Säälittävää ajattelukyvyn puutetta, ettei moottoripyörällä ajoa voi oppia ilman ajokouluja. Ei tämä nyt kuitenkaan mitään sirkustiedettä ole. Kaivakaa jostain faktaa, kuinka moni on löydetty lepikosta ilman autuasta koulutustaustaa. Tuossakin jopa epäillään sairauskohtausta, kaipa ajokoulun käyneet ovat yleensä sitten terveempiäkin...

(Oikein arvattu, lahjakortilla ajellaan täälläkin)
sport05.gif

Omista tutuista kukaan "lahja-A:n" omistaja ei ole kuollut, ajetuista A-korttilaisista yksi pyörän päällä.
Pahoja metsäänajoja "lahja-A:lla" yksi -80 luvulla, YZ nappularenkailla ei ole paras mutkaisella asfaltilla. "Ajetulla-A:lla" myöskin yksi (asfaltin paikkausmakkara tutussa kurvissa).
Tähän mennessä "Lahja-A:t" johtaa omissa empiirisissä tutkimuksissani turvallisuudessa "ajettua-A:ta" mennen tullen vaikkakin "Lahja-A:n" omistajilla lienee vähintään kymmenkertainen määrä kilsoja plakkarissa....

Tämä aloitus kuuluisi tuonne Turvallisuus-osioon, jossa kai tämän kaltaisista asioista keskustellaan.

-hh-

Omista tutuista kukaan "lahja-A:n" omistaja ei ole kuollut, ajetuista A-korttilaisista yksi pyörän päällä.
Pahoja metsäänajoja "lahja-A:lla" yksi -80 luvulla, YZ nappularenkailla ei ole paras mutkaisella asfaltilla. "Ajetulla-A:lla" myöskin yksi (asfaltin paikkausmakkara tutussa kurvissa).
Tähän mennessä "Lahja-A:t" johtaa omissa empiirisissä tutkimuksissani turvallisuudessa "ajettua-A:ta" mennen tullen vaikkakin "Lahja-A:n" omistajilla lienee vähintään kymmenkertainen määrä kilsoja plakkarissa....
+1 Näin se taitaa mennä
wink.gif

"Lahja A-kortilla" on ajettu vuodesta -76. Kai tässä pitää tuo "oikea" A-kortti kohta hommata, kun tuntuu näitä "oikean" mp-kortin omistavia niin kiusaavan.
Lukee vaan näitä ketjuja täällä, niin tiettyjen tapauksien kohdalla lienee tuo edes ns, "oikea" kortti taskussa olevan aika höllässä, vaikka proffsseja ovatkin.
Ja jos ittellä pumppu ajossa tilttaa, tai joku muu hepuli vie tieltä, niin meneepä ainakin siinä tilanteessa mistä on pitänyt koko ikänsä. Siinä nyt taas sitten kortilla ei enää ole paljon merkitystä, luki siinä hyvää joulua, tai pääsiäistä.

"Lahja A-kortilla" on ajettu vuodesta -76. Kai tässä pitää tuo "oikea" A-kortti kohta hommata, kun tuntuu näitä "oikean" mp-kortin omistavia niin kiusaavan.
Lukee vaan näitä ketjuja täällä, niin tiettyjen tapauksien kohdalla lienee tuo edes ns, "oikea" kortti taskussa olevan aika höllässä, vaikka proffsseja ovatkin.
Ja jos ittellä pumppu ajossa tilttaa, tai joku muu hepuli vie tieltä, niin meneepä ainakin siinä tilanteessa mistä on pitänyt koko ikänsä. Siinä nyt taas sitten kortilla ei enää ole paljon merkitystä, luki siinä hyvää joulua, tai pääsiäistä.
Älkääs nyt pikkuprovoon tarttuko
tounge.gif

Autokoulussa keskitytään enimmäkseen hidasajon opetteluun ja ainakin itse pääsin ajelemaan mutkapätkiä vasta kun kortti oli saatu. Autokouluaikana taidettiin käydä sen verran maantiellä, että Hervannan liittymästä mentiin Lahdesjärven ABC:n kautta takaisin, eli yhteensä max 5 km maantieajoa satasen rajoitusalueella, eikä edes niin lujaa voinut ajaa, kun autokoulun er5 alko tärisemään jo kahdeksankympin nopeudessa.

Kyllä ne taidot tarvii ihan itse hankkia ajokokemuksen myötä, on sitten lahja-A -kuski tai autokoulun käynyt.

Jokaisen pitäisi oppia AJAMAAN moottoripyöräänsä eikä vaan AJELLA ympäriinsä...tapasin kaverini joka on ajellut prätkällä yli 30 vuotta,ja yhteisellä reissulla järkytyin kuinka onneton pyöränhallinta-, jarrutus-, ja kiihdytystaito hänellä oli. Kuin aivan vasta-alkaja, eli se että on kauan ajanut ei vielä todista taidoista yhtään mitään!
ghostface.gif

Jokaisen pitäisi oppia AJAMAAN moottoripyöräänsä eikä vaan AJELLA ympäriinsä...tapasin kaverini joka on ajellut prätkällä yli 30 vuotta,ja yhteisellä reissulla järkytyin kuinka onneton pyöränhallinta-, jarrutus-, ja kiihdytystaito hänellä oli. Kuin aivan vasta-alkaja, eli se että on kauan ajanut ei vielä todista taidoista yhtään mitään!
ghostface.gif
Näyttäisi todistavan että on säilynyt 30 vuotta hengissä jos vielä ajelee.Se on ihan kohtuullinen suoritus jos ei osaa ajaa.
Eipä sillä,olen tavannut muutaman samanlaisen harrastajan jolla on pitkä ajotausta mutta meno näyttää hieman omituiselta.Mä olen ajatellut että se on ominaisuus eikä vika.Jotenkin se homma on pääosin hallinnassa silti niistä pikku kummallisuuksista huolimatta. Ja hyvä niin, kun pysyy ehjänä.

^^^Juu, kukaan tänne ei oo (onneks) jääny ikuisiks ajoiks  
tounge.gif

Minuu vähän ällöttää tää kuolonkolareiden ruotiminen täällä.
Toivon että/jos minun määränpääni on "oikasta klapit" mopon kanssa, niin täällä ei arvuuteltais sivu tolkulla mitä/miksi ja kenen vika.

Ei muuta ("testamentti" jätetty  
wink.gif
)

Itse en ymmärrä avautumista, jos joku näitä linkkejä tänne laittaa.. Voivatpahan vaikka muistuttaa jotakuta ajelemaan rauhallisemmin.

Back