• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sweep ajovarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?

Off-topic:
Kannattaa miettiä miten paljon ja missä olosuhteissa noita meinaa käytellä. Itse ostin ekaksi kalliit goret ja parin kuukauden päästä vaihtui vielä kalliimpiin nahkoihin. Itse kannatan nahkoja, ihan pirun paljon mukavammat päällä.
buttrock.gif

Ja itse topicciin:
Kai nuo ihan hyviä tuotteita on, vaihtoehtoja on hinnassa ylös ja alas. Vanha tosia-asia on, ettei sellaista ole kuin hyvä ja halpa, mutta tossa kaiketi pääsee aika lähelle.
thumbs-up.gif

Sweep Breeze:t kuuluvat Eurobiker:n tämän kauden uutuustuotteisiin. En osaa sanoa, onko niitä ollut saatavilla muualta päin maailmaa aikaisemmin
smile_org.gif

Minä olen sitä mieltä, että goret on todella paljon mukavammat kuin nahat (ainakin jos puhutaan 1 tai 2 osaisista nahkapuvuista). Itselläni on Rukan Pablo-takki ja Unit-housut, aika kalliit olivat mutta ei ole hetkeäkään kaduttanut hankinta.

Jos rahasta ei ole homma kiinni niin voin kyllä suositella noita Rukan vermeitä, kalliita mutta laatu ja toimivuus erittäin hyvää tasoa. Itse aion pysytellä Rukassa jos/kun tulee tarvetta päivittää.

Itse olen järkeillyt sillä tavalla, että goret on niskassa melkein aina kadulla/reissussa ja sitten nahkapuku jos radalla käy pyörähtämässä.

Alun perin olin pelkkää takkia ostamassa, mutta kuulin että "kalliin" takin hinnalla saisi koko puvun (just tuo sweepin setti). Joten kiinnostukseni heräsi tuohon settiin,onhan nuo housut kevät/syssy käytössä lämpivämät kuin farkut.
smile_org.gif
Olen aiemmin ajellut Yokon takeilla ja minusta ovat painavia verrattuna isäni ostamaa kallimpaan takki merkkiin. Takki olisi hyvä olla semmonen että kehtaa myös ihmisten ilmoilla olla esim. kaupungilla käynnit,toki kyllä tähän mennessä katsastamani takit ovat olleet siistin näköisiä. Sekin taitaa avittaa päätöstä että tuo asu on tarjouksessa kesään asti.
tounge.gif

Eipä ole tullut tekstiilejä pidettyä nahkojen jälkeen. Tai onhan nuo housut näin talvisin pilkkikäytössä, kun pitävät vettä ja tuulta
tounge.gif
. 2-osainen nahkapuku on hyvä kompromissi suojaavuuden ja mukavuuden kannalta.

Ostin viime syksynä noi Sweep trend housut ja takki oli sweep tank:in näköinen, mutta koko musta. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. Makso muistaakseni 220e koko setti. Vettä piti hyvin, mut vois hengittää ehkä vähä paremmin.

Mulla on ollu nyt kahdet eri Sweepin kamat, ja molempiin olen ollu erittäin tyytyväinen
062802jumpie_prv.gif
Hyvin on kestäny sateet ym.
Ens kesäks kamat kyllä vaihtuu nahkoihin, mutta vanhat sweepit pysyy edelleen kaapissa.

Onkohan joku ajellut kyseisillä Sweep Breeze(gore takki+ housut)asusteilla jo jonkun kauden että onko kestävät vai kannattaako sijoittaa kallempiin. ?
Breezet ovat tosiaan tämän kauden uutuustuote joten ajokokemusta niiden käytöstä ei kenelläkään ole. Maahantuojallekkin ensimmäiset setit tulevat kuun vaihteessa (pl. messuille ja jälleenmyyjille toimitetut mallit).

Breeze on parannettu versio viime kauden myyntihitistä mercury puvusta ja oma ("lähes puoleeton"
wink.gif
) mielipide on että noissa on hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan. Mercury oli erittäin hyvä puku, mutta breeze on sekä ulkonäöltään että materiaaleiltaan joka suhteessa parempi.

Mulla on toi Sweepin vuoden 2005 tarjoussetti (olikohan se Mercury? Housut ja takki joka tapauksessa suht. edukkaasti) ja voin varauksin suositella:

a) kaatumiskestävyydestä ei ole kokemuksia

b) puku on lämmin. Siinä on irroitettava vuori housuissa ja takissa, enkä käyttänyt sitä vuorta ollenkaan, kummassakaan. Kaupunkipyöräilyt hoitui oikein hyvin vielä - 6 asteen lämpötiloissa. Yli 20 asteen lämpötiloissa puku on todella pätsimäisen kuuma kaupungissa ja maantiellä lähes jees. Kaupungissa meikäläiselle mukavin sää on 10 - 12 astetta ja maantiellä about 17 - 19 astetta.

Olen oikein tyytyväinen tuohon pukuun, mutta meinaan ostaa heti säiden lämmettyä kevyemmät (=viileämmät) housut kaupunkikäyttöön, ja myöhemmin - painon pudottua xx-kiloa - nahkatakin kaupunkipyrähdyksiin.

Ja tuosta uudesta setistä en siis tiedä mitään.

Ops. Tosiaan on uutuus malli ja tätä en kyllä tienny. Pitää kävästä ostoksilla ja ilmotella omia mielipiteitä asusteesta
wink.gif

Minulla on yhden kauden kokemus Sweep:n erikseen ostetuista tekstiilitakista (X-Radial) ja -housuista (Shadow). Samoin minulla on käytössä nahkainen Sweep Old Style takki, kahdet hanskat (TRINITY, Sweep Rock) ja nahkaliivit (Sweep Lizzard).
tounge.gif

Nyt olemme ostamassa vaimolle juuri tota Breeze-pakettia, joten tästä voinee jokainen päätellä olenko ollut tyytyväinen Sweepin tuotteisiin
062802jumpie_prv.gif

Ps. tämä ei ole Motovelhojen maksettu mainos
biggrin.gif
vaan elävää elämää
062802moto_prv.gif

edit: typot

Mulla on se viimevuotinen tarjouspaketti, taisi olla juuri mercury.

Pitää vettä ja tarkenee. Mutta ei hengitä, lämpöhalvaus tulee kesällä jos pitää pysähtyä helteessä. Maahantuoja kertoi mp-messuilla että tämä reissa-kalvo on _erittäin_ hengittävää, kerroin kyllä omat kokemukseni ;)

Juu. En itse suosittele sweeppiä. Hihat sun muut kuluvat nukalle melko helposti. Vedenpitävyys kohtalainen.
Suosittelisin jotain laadukkaampaa tekstiiliä.

Itse ostin sweepin trend-housut ja en kyllä tuohon merkkiin enää koske. Tuossa vedenpitävässä kalvossa on se ongelma, että se pitää veden mollemmilla puolilla. Eli se ei hengitä yhtään! Ei pysty käyttämään yli 20 asteen lämpötilassa auringossa, ellei pidä mukavasta hiestä ihon pinnalla. Ennestään oli Dainesen gore-puku joka on aivan eri luokkaa tämän kanssa. Mutta kesäksi täytyy nahkapöksyt hommata. Nahkatakki ainakin on vienyt 10-0 voiton gore-takista. Jos kiinnostaa, niin n. 173 cm pituiselle olisi yhden kesän käytetty dainesen musta gorepuku myynnissä Turussa.

Itsellä on ollut Sweepin takki pari kesää käytössä eikä mitään valittamista. Hinta/laatu-suhde erittäin hyvin kohdallaan.

Itsellä on ollut Sweepin takki pari kesää käytössä eikä mitään valittamista. Hinta/laatu-suhde erittäin hyvin kohdallaan.
Itse ollu myös takkiin(mallia Highway) tyytyväinen mutta housut(en muista mallia) tuppaa olemaan auttamattoman kuumat kuten jo muutkin sanoivat. Keväällä ja syksyllä menettelee, mutta heti kun ilmat lämpenee, on käyttö yhtä tuskaa. Muuten laatu mielestäni ok.

Ei kellään satu olemaan käytännön kokemusta Sweep Speed -nahkarotsista?

http://www.eurobiker.fi/kuvat/ssp-01.jpg

Olen tässä katellut nahkatakkia ja toi speed vaikutti pätevältä vaihtoehdolta. Ei ole vaan vielä päässyt liikkeeseen kokeilemaan takkia päälle.

Ostin viime kesänä tuon Sweep Speedin. Hyvä takki - kuumalla sopiva, viileällä sopiva (irrotettava vuori).

Kaatumiskokemuksia ei ole.

Kyllä nahkarotsi päihittää goret ajomukavuudessa mennen tullen, ainakin paisteisena päivänä
smile_org.gif

Mulla oli/on sweepin tarjous puku kaudelta 2004, mercury tms.
Housut oli onnettomat, vuotaa perseestä
033102ass_1_prv.gif

Takki on hyvä kylmällä, pitää vettä, mutta
lämpimällä kelillä tuskastuttavan kuuma.
Kaudelle 2005 ostin nahat, enkä ole katunut
smile_org.gif

Sweepin takkia pidän enää vain tosi kylmillä keleillä, housut pistin jo kiertoon.

Back