5ahtivaar1 sanoi:
Olen uusi kaiffari näillä palstoilla
Olen hommaamassa kikserin 750 k8 ja ois kiva kuulla kokemuksia pyörästä, mahtuuko hyviin puoliin huonoja ja toisinpäin?
Moro ! Ajelin moisella pyörällä noin 46tkm ennen kuin vaihdoin nykyiseen. Ja vaihdoin vain siksi, että sain tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä
Mielestäni loistava pyörä kaikin puolin. Moottori on miellyttävä ajaa sekä kaupungissa että mutkapätkillä tai radalla, johon se on tehty. Normaalissa ajossa pyörä on erittäin taloudellinen. Jos ei lähde revittelemään niin meni n. 4,3l/100km eikä se radallakaan kovin paljoa syönyt. Performance Biken henkilökunta laittoi takaiskariin pienen shimmin (olikohan 5mm), jolla ajettavuus paranee kuulemma huomattavasti. Itsellä ei tuollasta ollut enkä kaivannut koska mutkiin pyörä taittui mukavasti. Ja kulkupuolikin oli kunnossa, jos vaan antoi hieman kierroksia. Ei ollut "liian pieni"
Jarrut on pehmeät eli kahvatuntuma on kuminauhamainen, eikä jarrusatulat ole loistavimmat mitä on rakennettu. Mutta kyllä sen aina sai pysähtymään kun tarve oli... Jarrulevyt vaihdoin omaan ja OEM-levyjen tilalle hankin Brembon Serie oro -levyt, jotka saa halvalla kun jaksaa italialaisten nettisivuilla hetken surffailla. Jarrutuntuma parani, kun vaihdoin HEL:n teräspunosletkut ja uudet palat.
Pyörä oli halpa huoltaa/huollattaa ja sinä aikana kun se minulla oli ainoa rikkoutuminen oli käämin palaminen, joka on melko harvinaista.
Itselle pyörä oli juuri sopivan kokoinen. Olen 171cm pitkä ja sain molemmat jalat tukevasti maahan. Alusta säädettiin Scuuban toimesta .ORG!:n ratapäivällä, joka kannattaa teetättää. Pieneltä tuntuva asia, mutta tuntuma muuttui huomattavasti. Takaiskarista loppuu säätövara, jos pelkkään rata-ajoon sitä vakioiskaria yrittää säätää, mutta omilla kierrosajoilla päästiin riittävän lähelle eli en lähtenyt vaihtamaan iskaria. Muutoin alusta on täysin säädettävä ja toimii mielestäni hyvin. Nopean ryhmän kuskit voivat olla eri mieltä.
Jos olet tuollaista hommaamassa, niin ostat varmasti miellyttävän pyörän. Katso, että pyörään on tehty takaisinkutsun edellyttämät "korjaukset" eli jännitteensäädin ja pääsylinteri on vaihdettu. Tarkemmin voit lukea Gixxer.fi -sivustolta tai laittaa YV, niin voin kertoa lisää...