• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki gsf 650 -05 Kipinä hukkui!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja esetala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Auttakaa nyt ihmeessä.

Pyörällä ajettu 5100 km ja ostin sen kuukausi sitten. Kylmien ilmojen johdosta pyörä on maannut kuivassa tallissa, silloin tällöin käytellyt. Nyt kun piti lähteä ajamaan, pyörä ei käynnisty.
Starttaa kyllä ja bensa haisee, mutta ei käynnisty.
Tulpasta tsekattu, että kipinää ei tule lainkaan.

Missä voi olla vika, kun sillä ei ole edes ajettu ja on ollut kuivassa paikassa toimivana, kunnes nyt teki tämmösen.

Katoitko kaikki tulpat läpi, vai pelkästään yhden? Parhaassa tapauksessa siellä on vaan tulpat päässy kastumaan. Mulla ainakin vanhempi kawa kasteli tulpat tosi helposti, jos akku ei ollu kunnolla latingissa. Tarkista akku, voi olla vajaa-virtanen kun on käynnistelty sillon tällön, ja puhdista tai vaihda tulpat ja kokeile uusiks.

Katoitko kaikki tulpat läpi, vai pelkästään yhden? Parhaassa tapauksessa siellä on vaan tulpat päässy kastumaan. Mulla ainakin vanhempi kawa kasteli tulpat tosi helposti, jos akku ei ollu kunnolla latingissa. Tarkista akku, voi olla vajaa-virtanen kun on käynnistelty sillon tällön, ja puhdista tai vaihda tulpat ja kokeile uusiks.
En kattonu kaikkia tulppia, mutta testasin perinteisellä rautalanka systeemillä tuleeko kipunaa ja eipä sitä tullut. Akun olen ladannut, eli se on täysissä voimissaan.

Olen myös pelannut vanhempien laitteiden kanssa ja tuollastahan sattuu, mutta kun pyörää olen käynnistellyt kuukauden aikana silloin tällöin ja sitten vaan kipinä yhtäkkiä täysin hukassa.

Voiko olla, että puolat tai sytkärin säätölaite poksahtaa tosta vaan??

Tuossa taitaa olla 2 puolaa (luulisin) joten varmaan toinen ainakin ehyt joten kahdelle sylinterille pitäs kipinä sillon tulla.

Itse aloittaisin nämä perinteiset tappokytkimen ja seisontajalan anturien tarkistukset ensin ja sitten kattosin onko kaikilta sylintereiltä kipinä poissa.
Jos nämä ei auta niin sitten joko hankkia ite sähkökaavio ja selvittää sen perusteella lisää tai viedä pajalle.

Back