• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suutinsarjoista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko jollain ees jotain tietoa onko noiden sarjojen välillä eroa? Itse epäilen, ettei juurikaan mitään...Hintahan on suurinpiirtein sama ja varmasti sarjaan kuuluvat osatkin ovat kutakuinkin yhtäläisiä. Oon joskus kuullut, että Dynojetin pakettiin kuuluvat suuttimet ovat suuremmat kuin Factoryn vastaavat...
omg.gif
Pitääköhän paikkaansa? Dynojettiähän saa erilaisina versioina: Stage 1, Stage 2, stage 3 ja niin poispäin. Yleensä käytettäneen Stage 1:stä? Tuskinpa näiden sarjojen laadussakaan lienee suurta eroa... Entäs te jotka ootte suutinsarjan asentaneet? Tehokuoppia on varmasti saatu siloteltua, mutta nousiko kulutus oleellisesti?

Terv: ZReX+Devil+Dynojet tai Factory
nixweiss.gif

Joopa joo. Enpä tullut tuosta hulluu hurskaammaks...Näiden puljujen kotisivuilla olinkin jo käynyt ja totta kai omaa tuotetta kehutaan. Mulla oli kyllä aavistus, että tähän ei selvää vastausta saa, sillä molemmat ovat varmasti ihan käypäsiä sarjoja! Olin aikeissa ensin vaihtaa pelkän sliparin ZeRoXiin(säädettynä), mutta ammattilaisen neuvo oli asentaa myös Dynojetin suutinsetti, "jotta saadaan Devilistä täysi hyöty". Tosihan tuo varmasti on....Mutta arveluttaa kuitenkin, että onko saatava hyöty niin suuri, että kannattaa. Eli nouseeko tässä tapauksessa teho 5% ja kulutus 25%...Tämä nyt on vähän kärjistettyä, mutta ajatukseni lienee selvä: Tehon nousua tuskin huomaa, mutta kulutuksen kyllä....

Dynojettiä peliin.Tasottaa kuoppia,parantaa kaasun vastaavuutta ja sopii vallan mainiosti Devilin kanssa!

Joopa joo. Enpä tullut tuosta hulluu hurskaammaks...Näiden puljujen kotisivuilla olinkin jo käynyt ja totta kai omaa tuotetta kehutaan. Mulla oli kyllä aavistus, että tähän ei selvää vastausta saa, sillä molemmat ovat varmasti ihan käypäsiä sarjoja! Olin aikeissa ensin vaihtaa pelkän sliparin ZeRoXiin(säädettynä), mutta ammattilaisen neuvo oli asentaa myös Dynojetin suutinsetti, "jotta saadaan Devilistä täysi hyöty". Tosihan tuo varmasti on....Mutta arveluttaa kuitenkin, että onko saatava hyöty niin suuri, että kannattaa. Eli nouseeko tässä tapauksessa teho 5% ja kulutus 25%...Tämä nyt on vähän kärjistettyä, mutta ajatukseni lienee selvä: Tehon nousua tuskin huomaa, mutta kulutuksen kyllä....
Kulutus jopa laskee usein... Tehot nousee varmasti kunhan se säädetään oikein.

Kyllä aika moni ammattilainen pitää Factorya parempana kuin Dynojettia.

Eli nouseeko tässä tapauksessa teho 5% ja kulutus 25%...Tämä nyt on vähän kärjistettyä, mutta ajatukseni lienee selvä: Tehon nousua tuskin huomaa, mutta kulutuksen kyllä....
Kävin eilen asennuttamassa Ylöjärven Motokeitaalla Dynojetin suutinsarjan omaan ZetÄrÄksään. Lisäksi laitettiin K&N-filtteri. Aikaisemmin viime kesänä asensin Acran bolt-on vaimentimen.
- pari käppyrää -
Takafillarilta 123hv ja vääntöä saman verran, 123Nm. Ihan OK mielestäni. Vääntökäyrän kuoppaa saatiin hieman tasoitettua.

Kulutuslukemista en vielä osaa sanoa mitään. Voin laittaa niitä näkyviin, kun saan hieman kilometrejä mittariin.

Eivät näy nuo kuvat. Kysyy salasanaa.

Edit:
Juu nyt näkyy. Onpa nätti, edelleen. Hyvin istuvat nuo laukut.
(Grafiikkaa en edes viitsinyt katsoa - kyllä tuolla ehtii jo vakionakin.
Kävin sunnuntaina radalla...)
smile_org.gif

JUMMALAUTA! Nuo Qwertin ZRX:n käyrät poistivat kyllä kaiken epäröimiseni hankintojeni kannattavuudesta! Mun moppeeni ei kylläkään asenneta nyt tuota filtteriä, mutta katsotaan josko sitten myöhemmin... Aattelin että jos pääsis ees johkin 117-120 heposeen takasella ja samoihin vääntölukemiin niin oisin tyytyväinen. Perkele, sehän voi olla jopa mahdollista!

Eli nouseeko tässä tapauksessa teho 5% ja kulutus 25%...Tämä nyt on vähän kärjistettyä, mutta ajatukseni lienee selvä: Tehon nousua tuskin huomaa, mutta kulutuksen kyllä....
Kävin eilen asennuttamassa Ylöjärven Motokeitaalla Dynojetin suutinsarjan omaan ZetÄrÄksään. Lisäksi laitettiin K&N-filtteri. Aikaisemmin viime kesänä asensin Acran bolt-on vaimentimen.
- pari käppyrää -
Takafillarilta 123hv ja vääntöä saman verran, 123Nm. Ihan OK mielestäni. Vääntökäyrän kuoppaa saatiin hieman tasoitettua.

Kulutuslukemista en vielä osaa sanoa mitään. Voin laittaa niitä näkyviin, kun saan hieman kilometrejä mittariin.
Nyt on joitakin satoja kilometrejä ajeltu suutinsarjan ja filterin asennuksen sekä säätötyön jälkeen. Kulutus ei ole mielestäni noussut laisinkaan...sellaista 6-6,5l/100km tuntuis hörppivän. Tämä siis maltillisessa ajossa ja paljolti kyytiläisen kanssa.

Edit: Matka-ajossa kahtapäälle 5,8l/100km.

Omaani ruuvattiin tänään Factoryn setti(Dynojettiä ei ollut saatavilla) ja tuntuu siltä(200 km:n jälkeen) ettei kulutus tosiaan ole noussut ratkaisevasti. Tosin kokemusta on vasta rajallisesti eli aika näyttää. Pistän myös tänne lukemia kuhan tiedän. Tehoeron kyllä huomaa...
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif

Back