• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Surkeimmat hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JanMac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Keski-Pohjanmaa
Epäilen että olen ostanut surkeimmat hanskat mitä on myynnissä. Sanon heti tähän,että olivat muuten ensimmäiset MP hanskat mitkä yleensäkään olen ostanut.
Eli ne ovat Sinisalo- merkkiset, rystysissä pikkupala feikki hiilaria ja muut materiaalit ohuita nahkapaloja ja jotakin synteettistä "sifonki" kangasta. Veden pitäisi pitää pois Hipora merkkinen kalvo. Maksoivat tarjouksessa 49e. Norm 79e

Arvelin että tuolla rahalla saisi (pitäisi saada) jo melko hyvät ja lämpimät sormiensuojat. Mutta ei
033102ass_1_prv.gif

Ongelmana on käden täydellinen "muumioituminen" jo tunnin ajon jälkeen. Joku (se perhanan hiporako?) estää normaalin hengittämisen ja kaikki kosteus jää hanskaan. Aina on kylmä ja "ruumis kättelee" fiilinki. Oli sitten sade, helle tai mitä vain tilanne on aina sama.
Onko nämä taitavasti suunnitellut erikoishanskat todellakin näin surkeita vai missä mättää ?
veryangry.gif

Kun sentään 5 ekillä Keskinen möisi tavallisia armeijan nahkarukkasia jotka täyttävät reilusti minimivaatimukset : kuiva, hengittävä ja lämmin. Kahvasuojien taakse ei vesikään heti ota
wink.gif

Mulla on kans jotkut hiporahanskat, ihan sama hikiefekti...
Taidan ostaa kunnon nahkakäsineet seuraavalle kaudelle.

jotkut thinsulaten hiporat tai semmoset.
ihan hyvät muuten paitsi hirveellä helteellä-->Plasma valuu jonnin verran käsissä.....

Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti. Ja kyllähän se tietysti olisi pitänyt nähdä hiporan hengittävyys- ja vesipilarinumeroistakin, kun niitä vertaa goreen. Mut kun sai halvalla. Toista kertaa en erehdy.

Ostakaa niitä nahkahanskoja! Eihän noilla kalvohanskoilla tee mitään, korkeintaan jotain käyttöä huhti- tai lokakuussa.
ugh!

Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti.
Oliko ajotakin hiat hanskojen päällä vai alla?
Jos on tekstiilitakki ja hanskan suut takin hiojen päällä, vesi menee takin päälikankaan läpi ja valuu gore tms. kalvon päällä suoraan hanskoihin. Itselle kävi juuri näin kun satakunta kilometriä sateessa ajelin, vettä sai hanskasta kaadella. Seuraavassa sateessa laitoin hanskan suut takin alle ja kädet pysyi kuivana koko päivän jatkuneessa sateessa

Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti.
Jos on tekstiilitakki ja hanskan suut takin hiojen päällä, vesi menee takin päälikankaan läpi ja valuu gore tms. kalvon päällä suoraan hanskoihin. Itselle kävi juuri näin kun satakunta kilometriä sateessa ajelin, vettä sai hanskasta kaadella. Seuraavassa sateessa laitoin hanskan suut takin alle ja kädet pysyi kuivana koko päivän jatkuneessa sateessa
Pidän hanskat aina takin suitten sisässä.
Oli ne sitten minkälaiset tahansa.

Mulle kävi sama juttu, ei todellakaan kannata laittaa hanskoja hihojen päälle sadekelillä.

Ostakaa niitä nahkahanskoja! Eihän noilla kalvohanskoilla tee mitään, korkeintaan jotain käyttöä huhti- tai lokakuussa.
ugh!
Samma här. Enpä niitä jäykkiä kangashanskoja päälleni laittais hevillä, ne thinsulatethan on tarkoitettu käytettäväks melkein pakkasella! Mulla on Heldin nahkahanskat Porelle-kalvolla, ja on pitäneet hyvin vettä. Voi tuntua viileiltä jos kastuvat mut ei märiltä. Kannattaa silti rasvata nahkaöljyllä, niin pysyvät pehmeinä ja päällinahkakin hylkii vettä. Kivan pehmoiset kädessä eikä hintakaan huima (n. 60 euroa normaalihinta). Ennen käytin vanhoja  talvihanskoja, mut ne rupee haiseen märkänä pahalle. Kesäkeleillä vuorittomat hanskat on parhaat, vaikka päästää joskus väriä.  
062802moto_prv.gif

Hm... mulla on tekstiilihanskoina kylmille & sadekeleille Probikerin T2 -hanskat, on pitäneet veden poissa ja kädet lämpiminä... ja hinta oli jotain puolet aloittajan maksamasta summasta. Saattaa noikin jossain vaiheessa alkaa päästää vettä läpi, mutta hyväksyn sen ettei täydellisiä hanskoja ole. Saumoja liikaa...

Hipora tosiaan suksii. Mulla oli Yokon Motodorit, myös hiporalla. Helteellä märkä ja kaatosateessa sai ihan kaataa vettä välillä hanskasta pois vaikka muut (gore) vaatteet piti vettä ihan täydellisesti. Ja kyllähän se tietysti olisi pitänyt nähdä hiporan hengittävyys- ja vesipilarinumeroistakin, kun niitä vertaa goreen. Mut kun sai halvalla. Toista kertaa en erehdy.
No voi sun saata.... Ostin juuri Motodorit. On ainakin kuivalla kelillä hyvät (vähän ehkä hiosti liikaa). Ostin kun oli niin hyvät kädessä ja myyjä kehui, että pitää vettä hyvin. Oliko sulla minkä ikäiset noi hanskat ? Jos vaikka ois tuotekehitystä tapahtunut.
cool.gif

Tarvis varmaan harkita kunnollisten hanskojen hankintaa... Tällä hetkellä ajohanskoina numeroa liian pienet nahkahanskat, jotka joku tuntematon jätti eteiseeni eräissä bileissä kolme vuotta sitten. Muuten hyvät mutta eivät pidä vettä eivätkä lämmitä muuta kun mieltä.  
tounge.gif

sanoi:
--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (Bandu @ Elo. 20 2004,16:26)

No voi sun saata.... Ostin juuri Motodorit. On ainakin kuivalla kelillä hyvät (vähän ehkä hiosti liikaa). Ostin kun oli niin hyvät kädessä ja myyjä kehui, että pitää vettä hyvin. Oliko sulla minkä ikäiset noi hanskat ? Jos vaikka ois tuotekehitystä tapahtunut.

Hyvinhän ne vettä pitää, kun pitää oikeen kaataa pois. Heh!

ite ostin kunnon "runkkurukkaset" kaverilta, joka oli löytänyt ne jostain vaatekasasta.

Taitaapi olla jopa Silverhawkin logo noissa, ja nuo siis ovat sellaset nahkaiset ja pitkävartiset hanskat, lämpimät ovat ainakin ja kun ne valjasrasvalla käsittellöö niin pitää suht hyvin vettäkin.
smile_org.gif

Niin ja kesäkeleille Hanxin ohkaset ja päältä reikien kautta hengittävät vuorettomat nahkahanskat.

Itse ostin jotkut mikälie hanskat "15" eurolla ja ei helvetti niitä ei pidä käsissä kukaan...saumat hanskojen sisällä on aivan karseat (tulee esille noin 10km ajon jälkeen jonka aikana kädet puutuvat niin että niitä ei seuraavalla stopilla tunne ollenkaan
mad.gif

Toistaiseksi parhaat, joita olen käyttänyt ovat Heldin Dry´t, eli nahkaa ja Hiporaa, ja saumat ilmeisesti liimattu. Jos alkaa sormia viluttaa, niin jotakin angoraa tai mitäliesähköjänistä ohuet sisähanskat väliin, niin taas pelittää.

Gore lienee paras, tuskin sen patenttioikeuksissa niin tiukasti muutoin roikuttaisiin. Viisaammat ovat kertoneet, että koko homman idea näissä kosteuskalvoissa on reiän koko; Goressa se on juuri oikean kokoinen. Höyry pääsee ulos, mutta tippa ei mahdu sisälle. Ja koska Gore-setä on onnistunut patentoimaan tuon maagisen reiän koon, eivät muut kalvot pääse kuin korkeintaan lähelle optimia.

Back