• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Supersportti jossa myös matkustusmukavuutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sambzonic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ensimmäistä isompaa pyörää ostamassa. Viimeksi olen ajanut 125cc ja nyt olisi aika hankkia se isompi pyörä.

Olen harkinnut kyykkyä taikka nakua. Kriteereitä ostoon on max. hinta 11t€ ja halvempaakin saa tietenkin tarjota. Lisäksi arvostan matkustusmukavuutta ja sitä että pelkääjän penkillä istuvalla on myös mukavaa. Itse olen n. 185cm pitkä ja avovaimo on tuollainen tappi: reilu 160cm.

Kyselen kokemuksia muilta, koska pyörä merkkejä ja malleja on todella paljon, enkä suoraan uskalla ottaa emäntää uuden pyörän kyytiin koeajolla.

Tässä koittanut selailla foorumianne, mutta lähestyn teitä nyt tällä tavoin toivoen saavani teidän kokemuksianne. Kiitoksia kaikille vastauksista!

Yksi ja ainoa noihin kriteereihin on Honda VFR.
Missä kohtaa se VFR ja supersport yhdistyy?
biggrin.gif
.

Mutta ite aiheeseen, supersporteissa ei mistään löydy matkustusmukavuutta, niitä varten on just ton VFR:n kaltasia pyöriä, osta emännälle oma pyörä ja aja millä haluat.

Olen ensimmäistä isompaa pyörää ostamassa. Viimeksi olen ajanut 125cc ja nyt olisi aika hankkia se isompi pyörä.

Olen harkinnut kyykkyä taikka nakua. Kriteereitä ostoon on max. hinta 11t€ ja halvempaakin saa tietenkin tarjota.  Lisäksi arvostan matkustusmukavuutta ja sitä että pelkääjän penkillä istuvalla on myös mukavaa. Itse olen n. 185cm pitkä ja avovaimo on tuollainen tappi: reilu 160cm.

Kyselen kokemuksia muilta, koska pyörä merkkejä ja malleja on todella paljon, enkä suoraan uskalla ottaa emäntää uuden pyörän kyytiin koeajolla.

Tässä koittanut selailla foorumianne, mutta lähestyn teitä nyt tällä tavoin toivoen saavani teidän kokemuksianne. Kiitoksia kaikille vastauksista!
Osta 9-kawa. Ainoa kohtuullisen matkustusmukavuuden sportti. Vähän kutittelen sen konetta ja varmaan löytyy löylyä tarpeeksi. Putki ja vapaavirtaussuodatin.

mimimerkki: puhun kokemuksesta

Hayabusa. Kestävyyttä, tehoa (supersport), ajo-ominaisuuksia. 160cm kyytiläiselle riittävästi tilaa.
11tuh ekulla saa jo aika uuden.

([Sepi sanoi:
@ Syys. 28 2008,01:04)]Missä kohtaa se VFR ja supersport yhdistyy?  
biggrin.gif
.

Mutta ite aiheeseen, supersporteissa ei mistään löydy matkustusmukavuutta, niitä varten on just ton VFR:n kaltasia pyöriä.
Sinä sen juuri sanoit.
Kerroin vain sen mitä kysyjä halusi.

Oikeampi hakutermi olisi "matkasportti"

No mitenkäs Honda xx?
Ei ainakaan kyytiläisen  kannalta kamalan matkustusmukava.
Ellei sit laita laukkuja niin, että istuu niiden muodostamassa pesässä.
Vauhti kun nousee nopeasti, tuntuu kyytiläisestä, kuin lähtis lentoon, eikä ole mistä pitää kiinni.
Muuten kyllä kuskille mukava pyörä  
tounge.gif
Oma emäntä tuntuu tykkäävän XX:n jakkarasta. Pituutta tuolla rapiat 160cm. Tosin totutus on tehty pitkällä aikavälillä ja pohjatyönä käytetty GSX-R ja R1 tyyppisiä jakkaroita.
tounge.gif

Jos ihan oikeasta kaipaa niitä supersportin ajo-ominaisuuksia ja matkapyörän mukavuutta niin kauan saa hakea. Vaihdoin rykkösen hontraan ja kyllähän tuolla nyt ajelee, jotkut aika kovaakin, mutta eihän sellainen möhkäle nyt mitenkään vastaa ajettavuudeltaan sporttia. Toiselle pyllistät ja toiselle kumarrat. Koeajolle mars.

Kiitoksia yllätävän nopeasti tulleista vastauksista.

Luultavasti käy kyllä niin ettei emännelle tule ihan niin mukavat oltavat takana, koska nämä matkasportit eivät oikein sytytyä.

Täytyy lähteä kiusaamaan pyörien myyjiä.

Se se paras tapa on ...kokeilemalla.
Ja voihan se emäntäkin ottaa kylmätyypit siinä seisontatuella?

misäs se kilokikseri nyt luuraa?

kyse oli kahden matkattavasta pyörästä.piikkisestä suoraan tuplaäksään tms, en näkis mitään järkeä.
vertailuna voisi ottaa juuri tuon vfr hondan.
tehoja aivan tarpeeksi, pitkäkin kuski saa oikein mukavan ajoasennon.matkaliselle jää kivasti tilaa ja löytyy istuvatlaukkusarjat jne.

misäs se kilokikseri nyt luuraa?

kyse oli kahden matkattavasta pyörästä.piikkisestä suoraan tuplaäksään tms, en näkis mitään järkeä.
vertailuna voisi ottaa juuri tuon vfr hondan.
tehoja aivan tarpeeksi, pitkäkin kuski saa oikein mukavan ajoasennon.matkaliselle jää kivasti tilaa ja löytyy istuvatlaukkusarjat jne.
Erittäin hyvin tiivistit asian.

Molemmat VFR:n ja XX: omistaneena olen täysin samaa mieltä.
XX on paljon ahtaampi 180-190 kuskille.

jos haluat kyykkyä, niin varaudu siihen että hellasäröä saattaa tulla. Kunnon supersporttien takatilat eivät ole kummoiset eikä kyytiläinen ja matkatavarat tahdo mahtua mukaan samaan aikaan.

IMHO supersportteihin ei laukkusarjat sovi ja niiden ominaisuudet kärsii aika pahasti kyytiläisestä. Toisaalta yks kaveri ajoi espanjaan emäntä Rykkösen takapenkillä, joten kai sekin on mahdollista. Noilla sun specseillä lähtisin hakemaan varmaan linjoilta VFR, xx tai Bussi.

kokeile zx12-r. iso supersport möhkäle, jota on "helppo" ajaa 2 päällä. tilaa pitäisi löytyä takaa hieman pienemälle yksilölle.

Suzuki GSX-R (1000) K3 tai K4. Budjettisi riittää reilusti tuollaiseen vähän ajettuun
smile_org.gif
. Kunnon matkasohva
thumbs-up.gif
! Itse ajoin ko. laitteella lähes 50 tuhatta km enimmäkseen matka-ajoa
sport05.gif
. Ko. laitteen takajakkarallakin istuin useamman kerran, eikä ollenkaan huono paikka
smile_org.gif
!

Tässä meikäläisen kokemuksia, kun vertailupohjaa on Ninjasta, bladesta, gixxeristä ja rykkösestä (tosin myönnettäköön, että Ninja-kokeilu tullut hieman vanhemmalla mallilla).

Kyytiläisen kokemuksesta mielyttävintä on istua Gixxerin kyydissä. Siinä kyytiläinen saa jalat parhaimpaan asentoon, jolloin reilummassakin kiihdytyksessä pysyy paremmin mukana (tai jos vedetään sammakkaa). Pidemmille matkoille kyytiläisen kannattaa hieman reenata haukkareita, niin ei oo ihan niin kipeät (riippuu toki kuinka paljon joutuu ottamaan vastaan)
biggrin.gif
. Parhaan otteen tosin tankista näistä pyöristä saa bladessa. Toiseksi paras vaihtoehto kokonaisuudessaan oli Rykkönen.

Back