• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

SuperSporteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poeka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aloitan nyt rohkeasti uuden keskustelu heti ekalla viestillä...

Nyt olis japsit myyty pois ja mielessä pyörii 900 SS. Mutta mutta, 1991-1998 vai 1999-> Hinnat aikalailla samoissa, mutta mitä kokeneemmat Ducatistit antaisivat neuvoja vain 750 SS 2002 koeajaneelle. 748/916 olis hienon näköisiä, mutta enemmän sit ajattelisin mukavuutta normiajossa, vaikka mieli tekisi hiukan harjoitella radallakin. Siksi ajattelin noita 3-4 tonnin SS-malleja.
900 ilmeisesti kuivakytkimellä, mites sen kanssa pärjää? Omaa silmää kokonaisuutena vanhempi (-91-98) miellyttää enemmän, paitsi etuvalo on PALJON hienompi uudemmassa. Nyt kokemuksia/huhuja peliin, vai kannattaisiko jopa ennemmin miettiä speedfouria?

Itse meinasin huoltaa. Osittain myös siksi hakusessa juuri 2-venttiilitekniikalla ja ilmajäähdytteisenä. Mutta vanhemman ja uudemman SS:n ajaneet vertailua kehiin!!

Vastataan nyt, vaikka kokemus halutuista malleista lähes olematon.

Koeajoin joskus tuon ruisku-SS:n, aika hardcore ajoasento.. Jopa pahempi kuin 748-998?

Vanhemmat SS on kaasarivehkeitä. Eli kumpi miellyttää..
Kuivan kytkimen kanssa pärjää kyllä. Välillä sitä tarttee ehkä vähän putsata tms. Mutta ei paha rasti.
Mitään rakettejahan nää vehkeet sitten ei ole - kannattaa koeajaa muutama yksilö ennen ostopäätöstä, ettei kaduta jälkeenpäin. Huoltokirja/muistiinpanot mitä on tehty ja koska on erittäin tärkeitä. Jos ollut huonolla pidolla, saattaa tulla yllätyksiä.

Heippa =)

No mulla oli se -03 S800FF i.e. eli ruiskukoneella... Ajoasennosta heti sen verran, et pari kesää 999S:llä ajaneena sanoisin, et ss oli jopa hiukan rankempi kovempine alustoineen (verrattuna öhlinssiin...)... ei se siis mikään mahdoton paikka ole, mutta ei toki sieltä kyykkyjen "rennoimmasta" päästä =)!

Minä ainakin tykkäsin kovasti omasta paketista ja Ducen viripaketti täydensi nautinnon, eli putket, ecu ja vapari, NAM!!!

Jos mä olisin mä niin ettisin jostain tonnisen SS:n!! Siinä on kaikki jotenkin kohdillaan ja vääntö/tunnelma korvaa tehon!! 800:ssa oli muistaakseni jotain 80hv ja kyllä se liikku todella nöyrästi aina todellista 217km/h (lyhkäsillä välityksillä) vaikka tehdas lupas vaan 210 pitkillä välityksillä ;)!

Noissa on märkä kytkin, mutta kuivan kanssa elää siinä samalla ku märänkin! Tietty se 999:n kytkimen kilistys oli I:H:A:N:A <3 =D

Huollot on helppo tehdä ite jos työkalu yhtään pysyy kädessä! Eikä ainakaan mulla ole noiden uudempien italiaanojen kanssa ollut mitn sähköongelmia ;)

Hieno mopo kaikenkaikkiaan ja äänet on mun mielestä sitä aidointa Ducatia!!

Mulla on toukokuusta asti ollut tommonen 900 SS, vm. 1997. Kaasarikoneella on tosiaan toi vanhempi malli. Ei sen kanssa ole ongelmia ollut ja ite oon perushuollot sille tehnyt. Uudet hihnat, öljyt ja suodattimet, taakse jarrupalat, ketjut+rattaat ja uudet kumit siihen on tullut laiteltua. Ens talvena pitäis ottaa enemmänkin työn alle.

Ajoasennosta oon tykännyt ja ainakin maltillisessa matka-ajossa (eli n. 200-250 km sivu) on ollut oikein miellyttävä. Satulahan on melko pehmeä ja leveyttäkin on silleen, ettei persaukset puudu ihan helpolla.

Meikäläisen matka-ajo on lähinnä mutkaisemmille teille painottunutta, kolmi ja nelinumeroisia teitä, matkanopeus suunnilleen rajoituksen puitteissa. Ainakin sen verran että kortti ois pysynyt taskussa jos olis tutka osunut kohdalle.

Oon ajellut myös työmatkat tolla ja ihan mukavasti toimii kaupungissakin.

Uudempaa SS:ää en ole kuin hieman testannut koeajolla viime keväänä, ajoasento on varmaan aika saman oloinen, sikäli kuin muistan. Muuten en mene sanomaan sen puolesta mitään. Rumempi se on minun makuni mukaan, mutta makunsa kullakin sanoi musti...

En tiedä varsinaisesti että miksi, mutta tekisi mieli hankkia mörön lisäksi perheeseen toinenkin ducu. Jostain kumman syystä tekisi mieli hankkia vaikka tuolle kauniimmalle osapuolelle yksi 900 SS tai 1000 SS, että saisi tekosyyn hankkia Supersportin... En jaksa keksiä edes tekosyitä, mutta tekisi vain mieli tuollaista. En ole edes koskaan ajanut mokomaa, olen vain kuullut että tuo on hulvaton peli ajaa...

sähköorava sanoi:
En tiedä varsinaisesti että miksi, mutta tekisi mieli hankkia mörön lisäksi perheeseen toinenkin ducu. Jostain kumman syystä tekisi mieli hankkia vaikka tuolle kauniimmalle osapuolelle yksi 900 SS tai 1000 SS, että saisi tekosyyn hankkia Supersportin... En jaksa keksiä edes tekosyitä, mutta tekisi vain mieli tuollaista. En ole edes koskaan ajanut mokomaa, olen vain kuullut että tuo on hulvaton peli ajaa...

Mulla olis ylimääräinen 800SS. Huollot on tehty maahantuojalla ja ajettuna nyt n. 23 000km. Pyörä on ollut meillä perheen käytössä alusta asti ja on siitä hieman ihmeellinen, että rekisteröity syksyllä 2004, mutta otettu käyttöön vasta keväällä 2007. Tosi hyvä, orkkis ja näyttävä hopeanharmaa kyykkypyörä. Pyörä on nyt toista vuotta "naftaliinissa" Espoossa ja luovun siitä, kun tuli hankittua toinen...

Back