• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomesta vietyjä moottoripyöriä löytyi Virosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mornia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mornia

Vinkuleluharrastaja
Viron ja Suomen poliisit tekivät yhteisiskuja Tarton lähelle ja löysivät kotietsinnöissä muun muassa kuusi moottoripyörää ja neljä mönkijää.

Ajoneuvojen yhteisarvo on 120 000 euroa.

Poliisin arvion mukaan ajoneuvoja on viety pääkaupunkiseudulta Suomesta viime elokuusta lähtien. Yleensä varkaat ovat iskeneet yöllä.

Viron poliisi on ottanut kiinni useita henkilöitä ja osa heistä jo vangittu.

iltalehti

Mitehän muuten pystyy tarkistaan, pyörän tai auton alkuperää jos ulkomailta ostaa? Ei taia poliiseilla tai rekisteriviranomaisilla kuin oman maan tiedot.

Mietin tässä justiin, että onko suurempi todennäköisyys menettää pyöränsä virolaisille varkaille Suomessa vai täälllä Virossa?

Tosin epäilen, että täällä kukaan itseään kunnioittava varas edes vilkaisisi mun fillaria*, sen verran ikää sillä on. Täällä kun tuo auto- ja mopokanta on ehkä hieman uudempaa kuin Suomessa. Satunnainenkaan käyttöönotto ei ihan helpoksi oo tehty, kun meidän pyörät on lukolla kiinni toisissaan ja vartioidulla parkkipaikallla, joka on kätevästi tuossa meidän ikkunan alla.

*Itse olen kyllä pyörääni erittäin tyytyväinen
inlove.gif

Mitehän muuten pystyy tarkistaan, pyörän tai auton alkuperää jos ulkomailta ostaa? Ei taia poliiseilla tai rekisteriviranomaisilla kuin oman maan tiedot.
Kyllä yleensä anastetun ajoneuvon, ainakin arvokkaamman, kuulutus pitäisi näkyä muissa eu-maissa. Toisaalta voisi kuvitella, että jos ajoneuvo on anastettu, niin sitä ei samalla valmistenumerolla jne. myydä.

Tutkinta varmaan voi tuoda esiin moniakin asioita.Yhtään en ihmettelisi vaikka paljastuisi taaskin vaikka mitä kuvioita taustalta.

Oliskohan minun xx löytynyt.

Mainoslause:"Tule tänne, pyöräsi on jo täällä" alkaa tuntua liian todelta.  
omg.gif

Kävinkin sattumalta juuri Tartossa pari viikkoa sitten.

Mäkin olen "lahjoittanut" kaksi pyörää noille viimeisen kahden vuoden aikana, löytyisiköhän jompi kumpi...

Back