• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

street bikes goes cravel 5.9. Paimio to Yläne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marko.fzs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

marko.fzs

Kylähullu
Moderaattori
Rata ja koulutus
MotOrg ry jäsen
Kun mutkassa on soraa ajolinjalla tuleeko jännäkakka. Kun joudut ajamaan hetken soralla hartiat menevät lukkoon.

Jos haluat päästä sorapelosta, nyt siihen on mahdollisuus.

5.9.2010 Paimion ABC, lähtöaika 10.30

Määränpää tamperelaisten kanssa rillaamaan laavulle Yläneen kupeeseen. Laavulla noin 13.30-14.30.

Alustavareitti http://maps.google.fi/maps?f=....F8&z=13
Ajon periaate on tutustua oman pyörän soraominaisuuksiin, ei rikkoa sitä. Itse lähden liikkeelle fzs1000:lla.  Customilla ei ehkä kannata tulla.

Vauhti määräytyy hitaimman mukaan tai jaetaan kahteen ryhmään, mutta takana tuleva pitää pysyä näkyvissä. Jos takanatuleva pyörä rupeaa jäämään, niin kaveria odotetaan ja jos häviää näkyvistä sitä jäädään odottamaan, mutta ei mutkan taakse.

Pidetään tiuhempaan taukoja jotta ei mene ranteet ja leppoisa meininki säilyy. Ekapysähdys Poikojan Seo, jos haluaa siitä liittyä seuraan.

Ottakaa termarit mukaan pysähdytään raasin korpeen kahville ja leputtamaan ranteita.

Kaikki mukaan. Kyllä katupyärälläkin pärjää soralla.

Siis onko tämä sorasurautus, vai ymmärsinkö väärin? Ajetaanko metsäautoteitäkin?

nixweiss.gif

wink.gif

Kyllä sora teitä suositaan mutta on tossa kivoja päällyste pätkiäkin
cool.gif

Noni, tulihan se sieltä.

Aijaa, mä kyllä pärjään customilla paremmin soralla kuin sillä toisella, minkä nimi jääköön mainitsematta.
Laavulle ainakin uskaltaudun; kun jo lupasin, voi olla että itsesuojeluvaisto ei toimi ja yritän sorallekin...

E: linkki toimii sittenkin

Kuullostaa hauskalle. Mä lähen messiin bladella. Jätän itselleni kuitenkin säävarauksen, saviset soratiet sateella ei oo kivaa.

Noni, tulihan se sieltä.

Karttalinkki (reitti) ei toimi, jos sellainen oli tarkoitus olla  
tounge.gif

Aijaa, mä kyllä pärjään customilla paremmin soralla kuin sillä toisella, minkä nimi jääköön mainitsematta.
Laavulle ainakin uskaltaudun; kun jo lupasin, voi olla että itsesuojeluvaisto ei toimi ja yritän sorallekin...
ny pitäis toimia
withstupid.gif

Jos suinkin olen maisemissa niin osallistun, vaikka taitaa olla ns. kotikenttäetu aikamoinen...  
062802jumpie_prv.gif

Eiköhän noi muutkin seudun kurapyöräilijät ilmaannu paikalle, hätistelemään susia ja kertomaan mitkä marjat on syötäviä...  
tounge.gif

Ja kai sinne on matkalle varattu jonkinlainen "erikoiskoe" sileämpikumisille...  
lookaround_orig.gif

^Olis kyllä hyvä jos kurapyöriä lähtis sillee etumetsän tunnustelijoiksi
062802jumpie_prv.gif
. Nyt sä kyllä paljastit yllärin
tounge.gif
tounge.gif

No eihän tommosta surausta voi missata  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Jos vaan ehdin niin mukana olen
033102beer_1_prv.gif

Niin ja muistakaa et hyrrävoimat auttavat kunnolla siinä 80 km/h ja kovempaa,eli vauhti sopivaksi niin hyvin menee  
idea3.gif

Semmoinen pieni muistutus kaikille,etenkin kurapyöristä sitä tienpintaa lentää kauaskin taaksepäin,eli liian läheltä ei kannata seurata jos haluaa ajaa ilman mahdollisia umpioitten rikkomiset/katteiden naarmuilla/halkeimilla ja kuskin mustelmilla kun välillä kaivautuu niitä nyrkinkokoisia kiviä tieltä ja kyllä nekin saattavat lennellä ihmeen pitkälle.

Mutt hyvää tästä tulee kun järkeä käyttää,eikä varmaan kenelläkään ole kiire minnekkään
lookaround_orig.gif

Muokattu:
Tuli vaan mieleen et tuskinpa mitään kovempaa vauhtia pidetään,unohdin ihan et muilla ei ole ihan samat ajoominaisudet soralla kuin kurapyörillä/smotoilla
blush.gif

Turistivauhti on ihan ok, ja kaikki mukaan.

Koitan osallistua, laitan ainakin päivän muistiin. Jossei muuta niin sitten yritän laavulle saapua omia teitä
smile_org.gif

Eiköhän noi muutkin seudun kurapyöräilijät ilmaannu paikalle, hätistelemään susia ja kertomaan mitkä marjat on syötäviä...  
tounge.gif

Jos kurapyöräilijöitä kaivataan niin...
Ja kun melkein "takapihalta" reitti menee niin vois yrittää tulla mukaan.
Jos/kun niin hyppäisin mukaan vauhdissa jossain Vahdon-Nousiaisten rajamailla, voin käydä nuo sudet pelottamassa jo etukäteen jos jotakuta pelottaa
tounge.gif

Edellisellä sora reissulla toimittiin niin että nappula kuskit päästettiin soralla edelle ja taas kun tultiin päällysteelle nappula kuskit teki sliksi kuskeille tietä. Tosiaan toi vauhti soralla on ihan eri advella verrattuna minuun.
bowdown.gif
Taitaa olla että valtion soratiet mennään 60-80km/h ja tiet kuten vanha turuntie siinä 30-50km/h. mutta vaikka vauhti ei päätä huimaa niin hauskaa se on ihan varmasti.

No helpottaahan se kummasti kun pyörä on tehty aavikkorallia (paris-dakar) varten  
biggrin.gif

Kyllä vanha turuntie menee paikoittain yli satasen vaudissa,toki noi mutkat pitää pikkasen varoa kun näkyvyys nolla pusikoiden/puitten takia ja voi olla mitä vaan edessä/tulossa vastaan
crazy.gif

Nappulat heitän alle kun tän vuoden pidemmät pikitie ajot on nytt ajettu!

Toi vanha turuntie sun pyörällä 30-50 vauhdissa on kyllä  
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Sun kun pitää varoa ettei änkäri/moottori kyntää vakoa siin muutamas paikas  
sport05.gif

Muokataan vielä ettei kaikki pikitiepyörät häipyvät pikitietä pitkin,toi vanha turuntie on ihan läpiajettavaa vaikka wingillä,pitää vaan ajolinjat kattoo et väistää pahimmat "epätasaisuudet".

^ kyllä siellä katu pyörällä pärjää kun rauhallisesti mennään. Meinaan vielä ajella ton reitin läpi ittekseen ettei tule mitään ylläreitä.

Pistin vahingossa tohoon tamber sivulle,Copy/Paste

Tilasin eilen kypäräkameran ja nytt jo melkein kotona se kamera,eli viteota tulee koko ajosta ja toivottavasti niin monesta pyörästä soralla kun mahdollista.

Jos luotatte niin mielellään ajaisin pitkin letkaa et saisin kaikki mukaan,sen voin kyllä luvata et en mä kyl kenenkään päälle aja!!!
Jos tie menee kapeaksi niin oikasen ojan kautta ohi  
biggrin.gif

Niin ja osan kans sen etten siirrä sitä soraa takanaolevan päälle,ainakin ne kerrat kun tiedän et joku on lähellä takana!

Tuli vahingos heitetty väärään paikkaan kun kirjoittelin tost tyxin synnytysosastolt vaimoa ja seuraavan sukupolven kurapyöräijliää ku olin moikkaamas,eli poika syntys 17.8 kello 01.01  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Osaakos kukaan arvioida aikaa koska olisitte tuossa tampereenvaltatien ja tammentaantien kohdilla, jos
heittäytyisinkin soraporukan mukaan.?
biggrin.gif
Toki lähtö on vielä kiinni monesta, eli töistä, mutta kummiskin.. Niin, jos olen tervetullut teitin letkaanne..
biggrin.gif
biggrin.gif

Back