• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Speed Triple 1050 lämpötilat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fjong
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys!

Tulipa tässä sitten hankittua uusi Tripla, ja näin ensituntumalta vaikuttaa ihan kivalta vehkeeltä. Koneen korkeahko käyntiääni, ja sitten se vinkuminen, hieman ehkä häiritsevät. Mutta asiahan korjaantuu tulpilla ja hiilikuituputkilla...

Mutta itse asiaan: Hämmästelen koneen lämpötiloja. Edellisessä mopossani (SV650) tuuletin taisi käydä tasan kerran: 30 asteen lämmössä kun tietöiden takia joutui hieman pitempään seistä paikallaan. Triplessä taas: maantiekäytössä näyttää viisi palkkia, kaupunkiajossa nousee kuuteen, ja hieman kun seistään pysäyksissä ollaan seitsemässä palkissa. Ja tuuletin alkaa käydä kuuden palkin paikkeilla. Tiedän että Triumphit käyvät kuumina, mutta ulkonahan on vielä kylmä!?

Eli onkos tämä nyt ihan normaalia, vai olisiko termostaatissa jotakin häikkää?

Kyllä Daytonassakin alkaa melko äkkiä se fööni pöhistä jos valoihin pysähtyy. Mulla normaali lämpötila ajaessa sellaset 76-80c. Ei väliä onko kevät- vai kesälämpötilat. Nousee sitten valoissa reiluun 100c jossa fööni alkaa puhaltaa.

Eli onkos tämä nyt ihan normaalia, vai olisiko termostaatissa jotakin häikkää?
Juu, kyllä se ropelli huolella huutaa, jos erehdyt paikallaan pyörää papattelemaan vähän pidempään esim. liikennevaloissa.

Taitaa olla jäähdytin ulkonäkösyistä hiukka alakanttiin kuutiot huomioon ottaen ja sitä sitten yritetään kompensoida roottorin huudattamisella.

Vaikea sanoa mitä ne lämmöt oikeasti on, kun joku visualisti on korvannut numeerisen lämpönäytön sillä paisuvaispalkkisysteemillä.

Tuttu juttu. Tuuletin humisee vähän väliä ja siihen on tottunut jo. Alkuun meinasin, että tää kone on varmaan ihan sökö kun lämmöt nousee niin herkästi. Syy tyohon korkeaan lämpöön löytyy kun katsoo minkä kokoinen syyläri on Trumpassa. Onnettoman pieni yksinkertaisesti. Kun vertaa vaikka 600 gikserin syyläriin, niin kokoeroa on melkein puolet susnan hyväksi.
Anna flektin huutaa vaan. 103C:ssä lähtee pyörimään ja muistaakseni 100C:ssä lopettaa. Kunnes taas kohta pyörii ja pyörii...

Samoin huutaa sprintissä myös! Se tosin on sinne sisään pakattu niin tiukkaan että ihme jos paikallaan ei paljon ilma vaihdu.sprintissä on syylärin säleikkö 20cm*40cm ja triplessä 20*33cm,eli kyllä se jonkun verran pienempi on joo. Helvetisti se mylly kyllä lämpöä antaa, ominaisuushan toi taitaa olla.

Taitaa olla Trumpan ominaisuus. Mulla toi "vauva-Spiidi" tekee aivan samaa. Jos on vähänkään lämpöisempi keli ja seisoo vaikka valoissa niin hetken päästä flekti huutaa, ja se huutaa pitkään ja kovaa
smile_org.gif

Kiitän vastauksista. Ei siis aihetta huoleen. Tulpat vaan korviin niin tämäkin riesa, jos nyt ei ihan poistu, niin ainakin pienenee...

Samoin huutaa sprintissä myös! Se tosin on sinne sisään pakattu niin tiukkaan että ihme jos paikallaan ei paljon ilma vaihdu.sprintissä on syylärin säleikkö 20cm*40cm ja triplessä 20*33cm,eli kyllä se jonkun verran pienempi on joo. Helvetisti se mylly kyllä lämpöä antaa, ominaisuushan toi taitaa olla.
Onko sulla minkävuotinen Sprintti? '05 vehkeisiin ainakin saa jälkiasennuksena jonkinnäköiset ilmanohjainlipareet, joiden pitäisi parantaa ilmavirtaa koneen ja kuskin ohi ettei kaikki lämpö tule jaloille & munille. Myöhemmissä '06 Sprinteissä vissiin jo tehtaalla tulee tuo setti.

Löytyi linkkikin: http://www.triumphrat.net/modules....orum=20

Onko sulla minkävuotinen Sprintti? '05 vehkeisiin ainakin saa jälkiasennuksena jonkinnäköiset ilmanohjainlipareet, joiden pitäisi parantaa ilmavirtaa koneen ja kuskin ohi ettei kaikki lämpö tule jaloille & munille. Myöhemmissä '06 Sprinteissä vissiin jo tehtaalla tulee tuo setti.

Löytyi linkkikin: http://www.triumphrat.net/modules....orum=20
ei noi kuvat aukee RAT:in sivuilla, mulla on 06 peli ja ei se musta hohkaa pahasti jalkoihin.. tosin kyl se flekti huutaa melkein taukoomatta jos esim liikennevaloissa.
millaiset lirpakkeet ne on`?

ei noi kuvat aukee RAT:in sivuilla, mulla on 06 peli ja ei se musta hohkaa pahasti jalkoihin.. tosin kyl se flekti huutaa melkein taukoomatta jos esim liikennevaloissa.
Näköjään fotot hyytyneet postauksen jälkeen. Ne Sprintin ilmanohjaimet oli sellaiset harmaasta retkipatjasta leikellyn näköiset siivekkeet siellä katteiden sisäpuolella.

Eli selvinnee kurottelemalla/kurkkimalla sinne kattaiden alle. Jos siellä jotein vaahtomuovilipareita lepattaa niin sitten sulla varmaan tuo setti on jo tehtaalla pistetty kiinni.

Näköjään fotot hyytyneet postauksen jälkeen. Ne Sprintin ilmanohjaimet oli sellaiset harmaasta retkipatjasta leikellyn näköiset siivekkeet siellä katteiden sisäpuolella.

Eli selvinnee kurottelemalla/kurkkimalla sinne kattaiden alle. Jos siellä jotein vaahtomuovilipareita lepattaa niin sitten sulla varmaan tuo setti on jo tehtaalla pistetty kiinni.
Ei triplessä oo katteita..
062802jumpie_prv.gif

Ei mulle mitään lirpakkeita pistänyt vielä silmään, menenpä kattoon uusiksi

Joo näköjäänhän tohon ovat lärpäkkeet kehitelleet. siis SPRINTTIIN!
ajelen niin vähissä vaatteissa (alasti) että ei toi kyllä edes helteillä vielä tarpeeksi häirinnyt,lämpö siis. Kehtaisiko joku sanoa vanhan mallisen-03 triplen lämpötiloja? mopoon tulossa muutoksia jotka vaikuttaa lämpöihin niin olisi vähän vertailukohtaa?

mulla 04:nen eli vanhan korin triple, ajossa lämmöt 78-79 astetta ja kaupunkipyörityksessä nousee aika nopeasti sinne 103:meen asteeseen jolloin flekti astuu kehiin ja lämmöt tippuu noin sataan asteeseen,jos ilma on raitis eli alle 20 astetta niin koneen lämpeneminen luonnollisesti vähän hidastuu.

mulla 04:nen eli vanhan korin triple, ajossa lämmöt 78-79 astetta ja kaupunkipyörityksessä nousee aika nopeasti sinne 103:meen asteeseen jolloin flekti astuu kehiin ja lämmöt tippuu noin sataan asteeseen,jos ilma on raitis eli alle 20 astetta niin koneen lämpeneminen luonnollisesti vähän hidastuu.
kiitoksia! btw eihän kellään ole jäänyt ylimääräiseksi sitä mittarin taakse tulevaa muovikoppaa!eikös se oteta pois kun laitetaan fly screeni kiinni!

Back