• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sopiiko hayabusa lyhyelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Niin miten soveltuu tollaselle 164 pitkälle naisihmiselle, riittääkö kädet sarviin ja miten toi istuinkorkeus verrattuna esim sv 650 tosi matala ja TL1000 joka on todella korkea.
Mitäs on kuivapaino?
Pitäis vaan mennä kattomaan tollasta eikä ole koskaan tullu itse päällä istuttua saatikka emäntää istutettua..
On vaan sellanen mielikuva pyörästä että olis istuinkorkeus suht matala...?

Sopii se. Siskolikka ajelee busalla ja on kans about 165 lyhyt. Ja saahan sitä laskettua jos ei muuten tarpeeksi ylety.

Tääl on monta lyhyttä busakuskia, naisiakin. Helppo bussia madaltaa tarvittaessa. Matala se on jo muutenkin, istuin alle 80cm.

Itsellä mittaa 170 cm ja madallettu busa alla. About 60mm on tuotu alas ja stongaa 11mm ylös.

Tasarissa kävi useat lyhyet naisimmeiset koeistumassa tota mun matkavessaa
smile_org.gif
Tuntuivat tykkäävän.

165 pitkä... ja jalat yltää kyllä ihan hyvin maahan. Se ei ole ollenkaan ongelma mutta stongaa saa vähän kurkotella.
Sekään ei ole ongelma kun sen tiedostaa radalla, mutkatiellä tai väistöä tehdessä. Voimaa ei saa ihan niin paljon kun tarvitsisi tangon työntämiseen. Varsinkaan matkaa tehdessä jos käyttää tankkilaukkua.
Ajoasento vain vähän enemmän käsien varaan niin hyvä tulee. Sen painon ja jalkojen maahan ylettämisen kanssa oppii elämään. Siitä vaan Bussi ajoon.

Kyllä soppii. Kaveri on 163 ja ajelee busalla! Pitemmän reissun jälkeen on joskus valitellut ranteitaan...

Itsellä mittaa 170 cm ja madallettu busa alla. About 60mm on tuotu alas ja stongaa 11mm ylös.

Tasarissa kävi useat lyhyet naisimmeiset koeistumassa tota mun matkavessaa
smile_org.gif
Tuntuivat tykkäävän.
Jassu, millä nostit tankoo, mulla on zzr ja kun oon kans 170 sulka päässä niin meinaa tanko jäädä kauas, teetitkö jossain palat kiinnityksen alle? Itse olen suunnitellut teettää ns. siirtopalat joilla tankoja sais siittettyä ylös ja vielä taaksepäin pari senttiä. Tangot siirtyy samalla myös hieman leveämmälle.

Jassu, millä nostit tankoo, mulla on zzr ja kun oon kans 170 sulka päässä niin meinaa tanko jäädä kauas, teetitkö jossain palat kiinnityksen alle?
Yläkolmion alle laitettiin 11mm holkit, en tiedä missä noi tehtiin mutta käsitykseni mukaan joku työsti. Montaa kymppiä ei maksanut etu- ja takapäähän sopivat palikat joilla madallus ja stongan nosto tapahtui.

Joo.
165-pituisen immeisen jalat eivät yht´aikaa ylety maahan:
* ellei jalat poikkeuksellisen pitkät
* ellei satulaa madallettu

Hayabusan normaali istumakorkeus on muistaakseni 80 tai 81 cm. Monet lyhytjalkaset hoitelee korkeampia pyöriä varpaan kärjillä. Kyllähän se niinkin käy, mutta työlääksi se pitkää. Tulee monttupaikkoja, peruutustarvetta ja jos/kun takapaksille istuu kyytiläinen, pystyssä pitäminen vaikeaa.

Madalluksen tekeminen ei kai niin hirveesti maksa.
Lauttasaaren BW:ssä myyjä kertoi tietävänsä madaltajan hintaan 65 eur. Kyse oli ZZR 1400:n satulasta.
Enpä taida omistaa mitään missin jalkoja ja kyllä nämä töpöt yltää maahan ihan kummaltakin puolelta... Tosin ei kantapäät.

Sama ongelma se on ollut aina kaikissa pyörissä tämän mittaisella ja ne keinot käsitellä pyörää on löytyneet. Sitä oppii vain katsomaan vähän miten ja mihin ajelee.
Edellinen pyörä oli GS Bemu ja silläkin pärjäsi vaikka jalat ei yltäneetkään yhtäaikaa maahan. Pitää vain vähän miettiä asiaa enemmän kun pyörä on kuormattu jne jne.
Se tankoon yltäminenkin kannattaa ottaa huomioon, joskus sillä on jopa suurempi merkitys kuin sillä yltääkö jalkapohjat kummaltakin puolelta maahan.

Itse 182cm pitkä ja jos koivet olisi yhtään lyhyemmät, niin ei oikein busan liikutteleminen paikallaan onnistuisi. Ehkä mulla on vaan tosi lyhyet liikuttimet.
Tai ehkä minulla vaan on niin pitkät jalat 165 senttisessä vartalossa...
Kunhan tekniikan ja pyörän oppii niin pärjää kyllä. Alkuun vain vähän rauhallisemmin ja totutellen painoon.

Ite oon 170cm, eikä mitään heikkoa Bussin kanssa. Ainoastaan tanko sais olla hiukka lähempänä. Kokemukset siis kahden tutun pyörästä.

Busan madaltaminen maksaa: holkit tankon alle:~20e, joilloin tanko nousee esim sen 11mm, tai 20mm, riippuen holkeista, samalla keulaa saa pudotettua samanverran alaspäin. Toinen vaihtoehto on tilata muutaman satasen maksava uusi etukolmio, joka mahdollistaa keulan laskun vaikka 30mm. ainakin jarim, osaa kertoa asiasta lisää.

Perän laskeminen onnistuu uusien koiranluiden avulla, jotka ei taatusti maksa 20-30e enempää. Koiranluiden vaihtoon menee ~15-30min, vähän tekijästä riippuen.

Eli summasummarum, jos hyväksyy sen, että tanko nousee vaikka 20mm, niin sitten se busan laskeminen onnistuu 50egellä, mikä on aika vähän.

Mutta enhän minä mitää busasta tiedä, kunhan kamalassa busa kuumeessa höpöttelen. Antakoot busa poikien kertoa lisää.
smile_org.gif

biggrin.gif

PS. jos joku tahtoo jostain kumman syystä päästä busasta eroon ja huolii vaihdossa FZ6S yamahan mallia -04, niin saa ilmoittautua vaikka YV:llä  
biggrin.gif

Ei ainakaan omassa 2006 busassa mee 165 senttiseltä henkilöltä jalat kunnolla maahan, ainakaan ilman penkin laskemista. Ja mun tietääkseni toi tän vuotinen busa on pienikokoisin tähän asti...

Madalluksilla ilman muuta... Siitä vaa busanistiksi!

Busa sopii erittäin hyvin meille lyhyemmille ja hintelämmille.

Itsellä on pituutta 157cm. Joskus kävin punttisalilla kokeeksi testaamassa paljonko nousee penkistä, niin tais nippa nappa 20kg nousta  
tounge.gif
Ei taida kuulantyöntäjääkään tulla ihan heti.  
biggrin.gif

Nykyistä Busaani on laskettu edestä ja takaa. Jalat ylettää hyvin maahan ja helpottaa huomattavasti paikalla käsittelyä. Stongaa on nostettu yläkolmion alta holkeilla 2cm ylemmäs/lähemäs ja samalla keulaa saatu alas. Takaa on laskettu koiranluilla muistaakseni 7cm.

Veikkaisin että 164cm pystyy vakio Busalla ajamaan vallan mainiosti, mutta käsittelymukavuutta tuo lisää varmasti madallus.

Meillä isäntä on 185cm ja on madaltanut vakio Busaansa takaa koiranluilla. Vähemmän kuitenkin kuin minun pyörääni.

Orkkispenkki on Busassa aika "ohut", ettei sen modaaminen matalammaksi onnistu kovin helpolla. Omaan pyörääni teetin uudet pehmeämmät penkit satulasepällä ja en luovu niistä ihan pienestä roposta.

Niin ja en minä autollakaan aja tai parkeeraa joka ryteikköön  
wink.gif

Busanistien sivuilta löytyy juttua lisää... www.busanistit.org

Emäntä on 164 pätkä eikä ylety molemmat jalat maahan. On ollut mielessä madaltaa koska käytetään samaa pyörää. Mitä hyötyä tai haittoja on tosta madaltamisesta ajo-ominaisuuksia ajatellen?

Emäntä on 164 pätkä eikä ylety molemmat jalat maahan. On ollut mielessä madaltaa koska käytetään samaa pyörää. Mitä hyötyä tai haittoja on tosta madaltamisesta ajo-ominaisuuksia ajatellen?
Mulla on noita varttimailikekkereitä varten ollut takapäässä 13cm luut (laskee perää ~4cm) ja keulaa tiputettu ~2.5cm. Kyllähän se hiukkasen kangistuu verrattuna vakioon mutta ei se mikään ihan mahdoton ajettava ole. Mutkapätkillä ei tosin kannata gixxereiden perässä yrittää pysytellä kovemmissa menoissa...
lookaround_orig.gif

Back