• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Skraadujen häivyttäminen katepalasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hannula

Kouluttaja
Rata ja koulutus
Sijainti
Helsinki
Onkos kenelläkään antaa vinkkiä, missä tämmösen skraadun saisi häivytettyä kohtuukustannuksin, mielellään pk-seudulla? Eipä nuo paljoa haittaa, mutta otin katteen kumminkin irti jos tuon saisi talven aikana jotenkin sopivasti hoideltua. Tekstit ja raidat ovat tarroja, ja jos hankkii uuden katepalan tai maalaa tuon kokonaan yli, pitää ostaa koko pyörän tarrasetti ja sitä hintaa ei toinna investoida. Kympeillä jos selviää niin sitten voisi korjatakin. Skraadut menee koko maalipinnan paksuudelta, mutta muovi näyttäisi olevan ehjä.

Onko tuo metallinhohtoväri joissa on lakka päällä?
Eivä näytä kovin syviltä joten hiovalla aineella pitäisi häipyä.

Tällainen aine toimii ja sitä saa Allright jälleenmyyjiltä noin kympillä. "QUIXX naarmunpoistaja"
Mukana tulee myös pikkupalat hienoa vesihiomapaperia.

Saman näköiset naarmut lähti täysin kypärästä autoglymin pinkillä (hiova) vahalla.
Mikä tahansa muukin hiova vaha kelpaa.

Kunhan naarmut on vain lakassa eikä (pohja)maalissa asti niin tepsii

Saman näköiset naarmut lähti täysin kypärästä autoglymin pinkillä (hiova) vahalla.
Mikä tahansa muukin hiova vaha kelpaa.

Kunhan naarmut on vain lakassa eikä (pohja)maalissa asti niin tepsii
+1 juurikin samalla tahnalla hioin jammun takakatteesta pohjamaalille asti näyttäneet naarmut pois!muistaakseni tahnan nimi on paint renovator!jonkun aikaa saa hieroa mut kyllä ne sillä lähtee ja sit siihen autoglymin punanen kylkeen niin aijai
smile_org.gif

Tämä proggis taitaa kyllä vaatia uutta maalia, maali on mennyt naarmuissa koko paksuudelta. Tuon voi maalata uusiksi paikallisesti, mutta on yhden tarjouksen perusteella turhan hinnakasta.

En tiedä onko läpivärjätty, en ainakaan usko. Väri on on perus musta ja lakka päällä.

Tämä proggis taitaa kyllä vaatia uutta maalia, maali on mennyt naarmuissa koko paksuudelta. Tuon voi maalata uusiksi paikallisesti, mutta on yhden tarjouksen perusteella turhan hinnakasta.

En tiedä onko läpivärjätty, en ainakaan usko. Väri on on perus musta ja lakka päällä.
niin ja sit kun maalaat yhden katteen nii se erottuu muista koska aurinko haalistanu muita ja yhdessä tuore maali...lopputulos et maalauttaa koko pyörän...nii ainakin mulla menny aina

Mulla muuten tiedossa yksi edullinen ja hyvä maalari jos kiinnostaa??? Maalas mun pyörän katteet ja teki hiton hyvää työtä/jälkeä!!

niin ja sit kun maalaat yhden katteen nii se erottuu muista koska aurinko haalistanu muita ja yhdessä tuore maali...lopputulos et maalauttaa koko pyörän...nii ainakin mulla menny aina
Eiks paremmissa maalaamoissa ole joku tietokoneohjelma joka "analysoi" vanhan pinnan värin ja sitten sekoittaa valmiiksi "haalistuneen" maalin, näin muistaakseni kaveri puhui kun sen auton lokasiipi maalattiin... vai onko mulle taas kerrottu satuja...
biggrin.gif

Eiks paremmissa maalaamoissa ole joku tietokoneohjelma  joka "analysoi" vanhan pinnan värin ja sitten sekoittaa valmiiksi "haalistuneen" maalin, näin muistaakseni kaveri puhui kun sen auton lokasiipi maalattiin... vai onko mulle taas kerrottu satuja...
biggrin.gif
On juu, ainoa vaan on se että sellainen maalaamo mistä löytyy näin hienot vehkeet nii varmaan osaa ottaa myös laskussa sen huomioon
biggrin.gif

Eli turha toivoo että tekis halvalla. Yhdestä maalaamosta mulle sanottiin että alle 100€ työtä ei ole, että näin.

On juu, ainoa vaan on se että sellainen maalaamo mistä löytyy näin hienot vehkeet nii varmaan osaa ottaa myös laskussa sen huomioon  
biggrin.gif

Eli turha toivoo että tekis halvalla. Yhdestä maalaamosta mulle sanottiin että alle 100€ työtä ei ole, että näin.
jep se kyl tiedossa että, hintaa on ja siks toi mun kommentti nyt ei tähän topikkiin varsinaisesti liittynytkään, sit vasta kun vakuutusyhtiö maksaa viulut..
wink.gif

biggrin.gif

jep se kyl tiedossa että, hintaa on ja siks toi mun kommentti nyt ei tähän topikkiin varsinaisesti liittynytkään, sit vasta kun vakuutusyhtiö maksaa viulut..  
wink.gif
Jeps! Sillon ei oo mitään väliä ku vakuutus yhtiö maksaa viulut
biggrin.gif
Mullakin paljon saatavia siltä suunnalta, monet vuodet maksanu eikä mitään menny vielä rikki yms
sport05.gif
toistaiseksi ainakin pysynyt pystyssä tms
biggrin.gif

Ilmoittele sitten miten onnistui naarmujen hävitys. Omasta pyörästä lähti ja jollain lasikuituveneen hiomiseen tarkoitetulla tahnalla. Ja lopuksi joku laadukas vaha pintaan niin toimi ainakin minulla, Itse vetelin auto glymin vahalla ja hyvä tuli. Jos on parikin vuotta vanha maalipinta ja uudelleenmaalautat sen niin luultavasti huomaat eron, muut eivät välttämättä huomaa kun eivät osaa katsoa, mutta ainakin itseä korpesi kun pari vuotta vanhan auton kylkeen ajettiin ja maalattiin uusiksi. Jossain valossa ei huomaa mitään eroa kun taas toisinaan sen erottaa.

Eiks paremmissa maalaamoissa ole joku tietokoneohjelma  joka "analysoi" vanhan pinnan värin ja sitten sekoittaa valmiiksi "haalistuneen" maalin, näin muistaakseni kaveri puhui kun sen auton lokasiipi maalattiin... vai onko mulle taas kerrottu satuja...
biggrin.gif
biggrin.gif

Onneksi spectrophotometri ei ole kovin hinnakas laite, eli ei näy maalauksen hinnassa vaikka maalaamolla sellainen olisikin. KTM:n musta on se sama KTM:n musta vaikka se olisi ollut pinnassa vaikka 10 vuotta, nykymaalien UV-suojat on todella hyvät eikä sävyt muutu oikeastaan ollenkaan vaikka ikää tuleekin. Alkuperäiseen kysymykseen, tuollaiset pienet naarmut voidaan helposti korjata paikallisesti ilman tarrojen vaihtoa aika kohtuullisilla kustannuksilla.

Back