• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sivulaukkujen asentaminen itse?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rosvo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävi mielessä asentaa Givin putkiteline sivulaukuille itse isoon Bandittiin.

Onko kellään kokemuksia tahi neuvoja.

Onko helppoa vai fiksumpaa teettää liikkeessä?

Rosvo
withstupid.gif

Givin ohjeet on tasan niin yksinkertaiset, että kuka vaan selviytyy niiden asennuksesta. Menevät vaikka ilman ohjeita.
Jos sinulla on käsissä uusi, kokonainen setti, on siinä myös kaikki rikat ja pultit mukana. Helpottaa kummasti.

Onko helppoa vai fiksumpaa teettää liikkeessä?
Jos on kätevä käsistään, ei ole vaikeaa. MuutamIa työkaluja tosin tarvitaan. Mukana pitäisi tulla ihan yksityiskohtaiset ohjeetkin.

Riippuu ihan mallista, tarvitseeko takavilkut siirtää, ja jos kyllä, niin siinä on hieman bonusaskartelua. Ja yleisimmin ovat myös päättäneet tehtaalla kytkeä vilkunjohdot ilman sen kummempia liittimiä, joten jos itselle on asiallisten sähköliitosten tekeminen aivan hepreaa, siihen kohti on hyvä pyytää vähän apuja. Tuokaan ei varsinaisesti ole vaikeaa, mutta opastuksesta ei ekalla kerralla ole haittaa.

Itte en asenna mitään, on niin peukalo keskellä kämmentä ettei mitää välii...
biggrin.gif
...hyvä kun kynä pysyy kädessä..
tounge.gif

30 min - 1h homma.

Meillä. Osa sarjoista on helppoja ja osa vaatii vähän enemmän perehtymistä ja/tai työkaluja. Bandiittiinkin on vähän erilaisia kittejä riippuen vilkuista yms.
Yleissarja on aika paha asentaa... one size fit´s no one.

Givillä on niin hyvät ohjeet että jos niillä ei osaa asentaa telinerautoja niin parempi harkita harrastuksen vaihtoa. Voi nimittäin tankkaaminenkin käydä ylivoimaisen vaikeaksi...

Ja ainahan ne telineet on itse asennettu ja välillä tehtykin itse joko kokonaan tai sopivista aihioista kun kaupasta ei ole saanut esim. Canyoniin nyt viimeksi.

Givin mallikohtaisilla raudoilla onnistuu jos millä. Eikä taida näin ollen kustantaakaan paljoa vaikka liikkeessä teettäisi.

Kansantalouden kannalta kannattaa ilmanmuuta laitattaa yrittäjällä.

Toisaalta, jos haluaa itse harrastusmielessä jotakin laitella, niin tällainen homma on juuri niitä hyviä projekteja, joilla voi hakea tuntumaa niihin työkaluihin.. Siis jos kyse on kokemattomuudesta, eikä viitseliäisyyden puutteesta?

Teet näin: otat tiistaina ohjeet käsiin, selailet ja sisäistät, keskiviikkona otat loppuviikon pekkasia ja siinähän tuo menee aika hutikassa paikoilleen, pikku kiroilun kanssa.

ei vaan Givillä on aika selkeät ohjeet ja hyvät toleranssit sopivuuden suhteen, joten ääni itse asentamiselle.

eihän tuollasen homman takia nyt mihinkään korjaamolle. Mitenkä sitä ikinä oppii jollei edes yritä ekaksi.

Mulla oli jo valmiina kun ostin pyörän, mutta ei noi nyt kovin monella yleensä ole ollut kiinni, ainakaa SW:n versio. on sitä sen verran monta kertaa tullut katseltua. Edelliseen laitoin itse........ meni vissiin 2h aikaa ja pari pulloa siideriä. Rattoisa perjantai ilta.

Back