• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Silmälasien huurtumisen esto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jlik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huomaa ettet ole koskaan silmälaseja käyttänyt...

Minä olen ja minun havaintoni ovat pitkälti juuri kuten Miikam kirjoittaa. Se, että lasit valoissa tai muuten seisten huurtuvat, johtuvat luullakseni siitä, että syyskelillä kypärän ilmanvaihdosta riippumatta lasien lämpötila on oleellisesti alhaisempi kuin kostean uloshengitysilman. Ajaessa kypärän ilmanvaihto toimiessaan kuitenkin estää hengitysilman suuntautumisen laseille, paikallaan ollessa sitä laseille tulee useimmissa tapauksissa enemmän tai vähemmän eikä auki olevasta visiiristä kaikki riittävän hyvin yleensä tuuletu ulos.

jlik sanoi:
Kylläpä menee hankalaksi kun tuotetta ei suositella heijastumisenestopinnoitetuille linsseille. Näin sanotaan eri kauppojen sivuilla. Lähteekö tuo pinnoite irti vai mikä on syynä ettei suositella.
Nykyajan vastuut valmistajilla on niin kovat että ei voi ottaa mitään riskiä.

jlik sanoi:
Kylläpä menee hankalaksi kun tuotetta ei suositella heijastumisenestopinnoitetuille linsseille. Näin sanotaan eri kauppojen sivuilla. Lähteekö tuo pinnoite irti vai mikä on syynä ettei suositella.

Syytä en tiedä mutta omien kokemuksieni mukaan mitkään huurtumisenestoaineet ml. Fairy eivät toimi linsseillä, joilla on joitain likaantumisen- tai heijastuksenestopinnoitteita.

Tää ei ole enää huurtumista, vaan talvista kosteutta...:grin:
Jäällä iski semmoinen sumusade, että piti ajaa rantaan miettimään jatkoa.
Kypäränä oli jostain syystä schuberth C2, vaikka yleensä on Crossikypärä ja kunnon ajolasit.
16178773_10210098858886232_3328093107301201036_o.jpg

lario sanoi:
Tää ei ole enää huurtumista, vaan talvista kosteutta...:grin:
Jäällä iski semmoinen sumusade, että piti ajaa rantaan miettimään jatkoa.
Kypäränä oli jostain syystä schuberth C2, vaikka yleensä on Crossikypärä ja kunnon ajolasit.
katso liitettä 20561
Tossa kelissä mitään nää muutenkaan ni sama ajaa ilman laseja kunnes selkenee.:)

Back