• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sigman tarkistus...  ja hintaa 396€...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No, jos jotain positiivista haetaan niin Sigma näytti ihan oikein. 75 näytti ja tutka 75.  
062802jumpie_prv.gif

Nyt voikin keskittyä olennaiseen, eli  
033102beer_1_prv.gif

033102beer_1_prv.gif

Sigma vai? Se on BC 1200.

Poliisit ihmetteli että oikein kaksi nopeusmittaria ja silti ylinopeutta.
baaa.gif

Muutenkin asiallisia poliiseja: toinen tutkaili mun mopoo sillä aikaa kun istuin pandassa. Tuli kertomaan että "sateella on vaarallista ajaa noin kuluneella eturenkaalla, vielä kun renkaassa kudokset näkyy". Kumma kun ei siitä tullu vielä paria päiväsakkoo lisää, hyvä niin.

Tuo 1200:n ihan hyvä. Siinä sopivan isot napit, joten onnistuu nappien painaminen hyvin hanskat kädessä.

Ois vaan pitäny ottaa se pitempi johto, jouduin laittamaan anturin jarrukahvan puolelle ja näkyvälle paikalle kun ei ylettäny muualle. Pitää hankkia pitempi johto ja laittaa anturi sinne etulokarin alle piiloon.

Mittari on noin kiinni.

miten muuten pimeällä, näkyykö numeroita ollenkaan?  
confused_orig.gif
Ei näy. Eikä mulle oo sillä niin väliä, oma mittari toimii.

Varmasti jollakin ledi-patentilla saa valon siihen. Siis ei siihen ite mittariin, mutta jos tekee vaikka semmosen pienen kiiltävän telineen missä mittari on kiinni ja siinä pari lediä (vaikka siinä mittarin yläosassa silleen etuviistosti). Mutta siihen tuo mun mittari ei niin hyvin sovi, siinä on yksi nappi myös siellä yläpäässä. On niitä semmosia malliakin joissa napit on pelkästään alaosassa. Esim. tämä.

Onko jossain sivua, jossa olisi seikkaperäisesti selitetty Sigman asennus, varsinkin tuo anturin ja magneetin kiinnitys askarruttaa...

Täytyy varmaan ruuvata oma maastopyörän BC800 prätkään !

Eipätuossa Sigman asennuksessa mitään ihmeellistä ole.

- Jos johto on liian lyhyt, niin sivuleikkureilla poikki ja jatko väliin. Toimii moitteetta.
- Magneetin saa kiinni kun käy ostamassa kunnon (kaksikomponentti-)kontaktiliimaa. Sitä mälli (valu)vanteen puolaan ja jo kestää

- Kalibroinnista taas löytyy kymmeniä aiempia ketjuja

- Jos johto on liian lyhyt, niin sivuleikkureilla poikki ja jatko väliin. Toimii moitteetta.
- Magneetin saa kiinni kun käy ostamassa kunnon (kaksikomponentti-)kontaktiliimaa. Sitä mälli (valu)vanteen puolaan ja jo kestää

Kalibrointi on tuttua hommaa fillariharrastuksen takia, mutta voiko anturin laittaa esim. jarrulevyn "puolaan" ja onko mp:hen asennuksessa väliä, että onko magneetti lähellä akselia, vai ulompana...

Kalibrointi on tuttua hommaa fillariharrastuksen takia, mutta voiko anturin laittaa esim. jarrulevyn "puolaan" ja onko mp:hen asennuksessa väliä, että onko magneetti lähellä akselia, vai ulompana...
Minä laitoin magneetin jarrulevyn niitin sisään. Alkuperäinen magneetti putos kun oli pelkästään liimalla kiinni. Ostin rautakaupasta normaalin nappimagneetin ja hioin sitä vähän pienemmäksi että sopi niitin sisään. Jätin vähän tiukaksi ettei tarviis liimailla tms., hyvin on kestäny ja toiminu.

Mulla on bc1200 myös ja johtoo sai jatkaa kans.
Magneetti on kaks komponentti epoksi liimalla (Araldit) levyssä kiinni ja hyvin on pysynyt.
062802jumpie_prv.gif

Back