• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoein visiiriin pinlockille reikien teko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja contest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli ostin savunvärisen visiirin XR-1000 kypärään. Hämmästykseni huomasin vaan että siinä ei ole ollenkaan niitä nastoja taikka edes reikiä sitä pinlockia varten! Kun alkuperäisessä on kuiteskin ja muutenhan tuo uusikin sama mutta vain tummempi.

Mites tuossa pitäisi menetellä?

Reiät siihen jostain tartteis tehdä. Mistäs sen tietää että mihin? Ei varmaan paljoa kärsi olla heittoa niin se menee ihan vi----si!

Kaipa sitä voisi kysyä kans allrightiltä mistä ostin sen. Ajattelin vaan jos sen olisi itse uskaltanut virittää kuntoon....

Siis juuri se reikien teko. Onkos kukaan tehnyt niitä itse ja kuinka onnistui. Vai kannattaako viedä suoraan niille se tehtäväksi? Miksiköhän siinä ei ollut jo valmiina niitä reikiä?

Ensiksi varmaan kannattaa soittaa sinne oolraittiin ja itkeä asiasta. Senhän sä varmaan teitkin, mutta mikä oli myyjän vastaus? Kiinnostaa kun itsekkin sieltä Shoein narahdin ostaan.

no juuh. jos sulla on pinlock kalvo ja ne nastat niin eikun 5mm terä*muistaakseni* hetipiti liimaa tippa ja visiiri oikoseksi pöydälle esim pyyhkeen päälle ja puristin tai joku paino/painamaan. tietty jotaan pehmikettä,, kalvo visiirille tussilla merkit ja poraat läpi.Tapit reikiin & tilkka pikalimaa warmistamaan.. helppoa ja hauskaa.

Eikös niitä visiireitä myydä sekä reijillä että ilman reikiä, mulla on sen verran vanha ettei ollu reikiä. Itse kuitenkin porasin reijät ja hyvinhän se luonnistu vaikka kyllä sitä piti moneen kertaan mittailla et onkohan se nyt tuossa kohtaa ja vähän jännitti se poraaminen että lohkeaako visiiri poratessa. Tussilla merkkasin ja uudella terällä porasin, muistaakseni tein ensi millin reijän ekaksi vähän niikuin ohjausreijäksi. Niissä tapeissa on kans vähän "säätövaraa" se kun on eräänlainen epäkesko eli se pieni nasta joka tulee varsinaiseen pinlockkiin asti ei ole keskellä tappia joten kääntämällä saa vähän korjattua. Kädet meinas loppua kesken, piti taivuttaa visiiriä vähän suoraksi ja painaa pinlockia visiiriin sekä vielä merkata tussilla paikat.

Araihin tein itse reiät, kaveri painoi visiiriä suoraksi, vähän hirvitti, että paljonko sitä kestää painaa, ettei hajoa mutta aika paljon se kestä vääntää,

en kyllä pistäis liimaa, pari viikkoa sitten pesin viime vuoden hyttysen potasta, ja vesi meni kalvon ja visiirin väliin, oli jotenkin löystynyt talven aikana, no asia korjaantui pinneistä vähän kääntämällä.

tai en tiedä shoeista, mulla on semmone silikoni tiiviste reunassa, ja esim nolanissa ei ole.

varmaan sun on parasta ottaa vanhasta visiiristä tarkat mitat reikien paikoista, mulla tuli reiät hieman liian ylös ja se kalvo ottaa hieman kiinni yläreunastaan tiivisteeseen, on naarmuuntunut noin 5mm matkalta, ei haittaa mut silti.

Araihin tein itse reiät, kaveri painoi visiiriä suoraksi, vähän hirvitti, että paljonko sitä kestää painaa, ettei hajoa mutta aika paljon se kestä vääntää,

en kyllä pistäis liimaa, pari viikkoa sitten pesin viime vuoden hyttysen potasta, ja vesi meni kalvon ja visiirin väliin, oli jotenkin löystynyt talven aikana, no asia korjaantui pinneistä vähän kääntämällä.

tai en tiedä shoeista, mulla on semmone silikoni tiiviste reunassa, ja esim nolanissa ei ole.

varmaan sun on parasta ottaa vanhasta visiiristä tarkat mitat reikien paikoista, mulla tuli reiät hieman liian ylös ja se kalvo ottaa hieman kiinni yläreunastaan tiivisteeseen, on naarmuuntunut noin 5mm matkalta, ei haittaa mut silti.
Jep, visiirihän (ainakin Araissa, muista en vanno) kestää taittaa vaikka kokonaan toisinpäin. Eli lähtisin kyllä huoletta vaan painamaan Shoeinkin visiiriä suoraks.
smile_org.gif

Back