• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoei xr-1000 visiiri huurtuu..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sivutuuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vanda
Mistä johtuu, että visiiri huurtuu ajaessa hyvin äkkiä. Kyseessä on siis Shoei xr-1000. Eikö tuo tuplavisiiri ole juuri sitä huurtumista varten..Aikasemmin kesällä ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt kun sain mopon pajalta, niin joutuu koko ajan aukomaan visiiriä, että näkyvyys paranisi. Oonko kenties missanut jotain tärkeetä..
nixweiss.gif

Hmm.. Sulla ei oo pinlockia? Lämpimillä keleillähän visiiriä ei kummemmin tarvi availla vaikka pinlockia ei oliskaan mutta näin syksyn tullen sen tarpeellisuus kyllä taas osoittautuu. Erinomainen kapistus: kuva pinlockista. Tollanen kalvo joka tulee visiiriin kiinni niihin muovitappeihin kummassakin reunassa visiiriä.
smile_org.gif

Jos taas on pinlock siinä visiirissä niin sitten se on vaan huonosti kiinni, saumat ei kunnolla kiinni visiirissä tms.

edit: Allrightilla 44€ (jos se toi Jigg on)

Kiitti infosta! Kyllä mulla toi pinlock tossa on, mutta liekö sitten huonosti kiinni..täytyy tarkastaa.

Kiitti infosta! Kyllä mulla toi pinlock tossa on, mutta liekö sitten huonosti kiinni..täytyy tarkastaa.
Itelläni on Z-one ja siinä pinlock. Visiiriä pestessä irrotan yleensä pinlockin ja ilmeisesti tämän takia sitä saa vähän väliä hienosäätää kun tuntuu huurtuvan. Eli vääntelee niitä ruuveja niin, että pinlock on tiiviisti kiinni. Tuohon tarkoitettua "työkalua" sai ainakin yhdessä vaiheessa Allrightistä ilmaiseksi (ellei tullut kypärän mukana).

Itelläni on Z-one ja siinä pinlock. Visiiriä pestessä irrotan yleensä pinlockin ja ilmeisesti tämän takia sitä saa vähän väliä hienosäätää kun tuntuu huurtuvan. Eli vääntelee niitä ruuveja niin, että pinlock on tiiviisti kiinni. Tuohon tarkoitettua  "työkalua" sai ainakin yhdessä vaiheessa Allrightistä ilmaiseksi (ellei tullut kypärän mukana).
Omassa XR-1000:n visiirissä (joka tosin on vissiin eri kuin Z-Onessa, malliltaan CX-1V) ei ole kyllä mitään varsinaisia "ruuveja" vaan sellaset tapit joihin tuo pinlock napsautetaan kiinni. Eikä ole tullut ongelmia huurtumisen kanssa vaikka olen käyttänyt joka pesussa irti. Tapana on aina kiinnityksen jälkeen koehönkiä pinlockin reunat.
biggrin.gif

Itelläni on Z-one ja siinä pinlock. Visiiriä pestessä irrotan yleensä pinlockin ja ilmeisesti tämän takia sitä saa vähän väliä hienosäätää kun tuntuu huurtuvan. Eli vääntelee niitä ruuveja niin, että pinlock on tiiviisti kiinni. Tuohon tarkoitettua "työkalua" sai ainakin yhdessä vaiheessa Allrightistä ilmaiseksi (ellei tullut kypärän mukana).
Omassa XR-1000:n visiirissä (joka tosin on vissiin eri kuin Z-Onessa, malliltaan CX-1V) ei ole kyllä mitään varsinaisia "ruuveja" vaan sellaset tapit joihin tuo pinlock napsautetaan kiinni. Eikä ole tullut ongelmia huurtumisen kanssa vaikka olen käyttänyt joka pesussa irti. Tapana on aina kiinnityksen jälkeen koehönkiä pinlockin reunat.
biggrin.gif
Sää koehöngit sitä tietysti aina sunnuntai-aamusin. Sillon sulaa vahvempikin jää pois...

Back