• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoei xr-1000 vai Arai condor, Oulusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli tarkoituksena ostaa kohtuu edullinen ja laadukas kypärä Oulusta. Vaihtoehtoina olisi Shoei xr-1000 ja Arai condor. Molempia ainakin netin mukaan tuntuisi saavan 340€ eli Arai condor 335€ ja Shoei 339€. Mutta kumpi olisi parempi kypärä Ducati monsterilla ajaessa? Shoei vissiin hiljaisempi, mutta nakupyörällä ajessa Araikin joidenkin mukaan ihan sopivan hiljainen. EMC myy vissiin Araita Oulussa, mutta mikä myisi Shoeita? Ja saako Oulusta kypärät noihin netin hintoihin. Arai pitäisi kaiken jären mukaan saada, koska tuo on Arain maahantuojan kampanjahinta, mutta Shoeit voi vaihdella suurestikin. Nopeita kommentteja kypäristä, osto aikeet ensi viikolla. Kiitos!

Osta se kumpi sopii päähän paremmin, kypärän sovittamatta ostaminen on aika riskaabelia. Itse ostin perusmustan xr-1000:n Oulun mp-näyttelystä taisto hirvonen ky:n tiskiltä. Hinta oli muistaakseni 345 ekua.
Monenlaista pottaa on päässä ollut, mutta tätä kehtaan suositella. Erityisen hiljaiseksi tuota ei viitsi kehua mutta plussana pinlock mukana...

Mulla on noista sun vaihtoehdoista se Arai Condor nyt toista kautta käytössä. Tyytyväinen olen ollut: tykkään tupla-D-lukituksesta, sisukset pysyneet jämäkästi kuosissa, mukana tuleva pinlock pitää visiirin huurtumattomana. Mutta meteliä voisi olla vähemmän kypärän sisällä.

Shoei voisi löytyä ainakin Motormanilta.

Tuskinpa noissa enää suurta eroa on: osta se, joka istuu paremmin päähän.

Eli tarkoituksena ostaa kohtuu edullinen ja laadukas kypärä Oulusta. Vaihtoehtoina olisi Shoei xr-1000 ja Arai condor. Molempia ainakin netin mukaan tuntuisi saavan 340€ eli Arai condor 335€ ja Shoei 339€. Mutta kumpi olisi parempi kypärä Ducati monsterilla ajaessa? Shoei vissiin hiljaisempi, mutta nakupyörällä ajessa Araikin joidenkin mukaan ihan sopivan hiljainen. EMC myy vissiin Araita Oulussa, mutta mikä myisi Shoeita? Ja saako Oulusta kypärät noihin netin hintoihin. Arai pitäisi kaiken jären mukaan saada, koska tuo on Arain maahantuojan kampanjahinta, mutta Shoeit voi vaihdella suurestikin. Nopeita kommentteja kypäristä, osto aikeet ensi viikolla. Kiitos!
Itse ostin juuri tuo Condorin n. kuukausi sitten EMC:stä. Lähtöinta oli juuri tuon 335 €, mutta aina kun muistaa tingata niin tippuhan se hinta siitäkin vielä. Tosin ostin popot samalla joten se varmaan autto vähän tinkauksessa. Ei tuo Condor mitenkään hiljainen ole mutta olen ollu tyytyväinen (passaa hyvin mun kuupaan). Kun hupun laittaa päähän niin ajomölyt hiljenee.
wink.gif

EMC:ssä ainakin tuolla kerralla asiallinen ja todella mukava palvelu.

ps. Varaosista löytyy sitte näyttäviä visiireitä uuteen kypärään. Itse ostin savuvisiirin.

Jos ei välttämättä halua kannattaa Oululaista liikettä ja on valmis tilaamaan niin Motocardissa xr 1000 289,95e.

No sen takia Oulusta olisi kypärän hankinta, että saisi mahdollisimman nopeasti. Eli ensi vkonloppuna mahdollinen pyörän osto edessä ja pitäisi kypärä olla heti käytössä. Ja taitas Motorcardista tulla joku kymppi postikuluja.

Totta tosiaan on vähän arpapeliä tilata pottaa sovittamatta, kun kaikilla meillä on omanlainen pään muoto. Todennäköisesti kypärän voi liikkeeseen palauttaa jos ei se sitten sovikkaan, mut 8,30euroo postikuluja ja aikaa menee silloin hukkaan. Mun kuuppaan ei sopinu kuin shoei raid II ja arai viper. Kummatkin on laadukkaan tuntuisia, mut toi vipertäjä tuntu karvan verran paremmalta mut oli kyl useamman karvan verran kalliimpi.

Jep, ei missään nimessä kannata tilata sovittamatta. Ite olen testaillut kymmeniä kypäriä ja xr1000 tuntui hyvältä. Kovan tinkimisen jälkeen en saanut Oululaisessa liikkeessä hintaa lähellekkään Motocardin hintaa. Kypärä ja pari huivia tilasin ja tilaus ylitti 300euroa joten postikulujakaan ei mene.

Samaa mieltä kuin edellä...osta se ruukku, joka sopii päähän parhaiten.

Itse kävin läpi melko kattavasti yleisimmät markkinoilla olevat ruukut, ja ainoa joka tuntui minun päähäni sopivalta oli Shoei:n xr-1000. Onhan se hieman meluisa maantieajossa, mutta korvatulpat auttaa, joten melukaan ei loppujen lopuksi ole ongelma (täysin äänieristävää kypärää ei olekaan, kuten palstan aiemmat keskustelut ovat osoittaneet - on vain meluisia ja vähemmän meluisia ruukkuja). Hyviä puolia Shoei:ssa on: toimiva pinlock, hyvä tuuletus, visiirin vaihto/irroittaminen on helppoa sekä kunnon D-leukaremmi.
Olen ollut erittäin tyytyväinen.
buttrock.gif

Back