Tinde sanoi:
Mun kalloon sopii parhaiten Raid II. Piti ostaa loppuunmyynnistä varastoon että voi jatkaa sillä. Aikanaan oli Schubertin ns. vyötiäiskypärä jos joku muistaa. Siinä ei ollut kiristettävää kaularemmiä vaan sellainen "giljotiini". Jotenkin noin avattavat potat ei kiinnosta vaikka mulla on (moniteho)lasit
Shoei- heppuna, "ratamallien" ulkopuolella on tullut varsin mielenkiintoisia huomioita eri malleista.
Huomiot ovat toki subjektiivisia monestakin väistämättömästä syystä, mutta "keskenään" vertailukelpoisia.
Vaka vanha Raid II:n oli... ja on edelleen itselle erinomainen "yleisruukku" ja mukavan hiljainen.
Rinnalle tuli Qwest, joka sekin ihan jees…. mutta ei omalla listalla pärjännyt aiemmalle.
Äänitasossa ei sinällään ollut "ongelmaa", mutta Raidiin verrattuna "soundi" ja tuntuma muistutti
enemmän styroksista kukkaruukkua plexillä ja hihnalla

.
Ei paska, mutta Raid jatkaa ykköspaikalla.
Sitten rivistöön ilmaantui Neotec I:n
Istuu hienosti, loistava tuuletus, aurinkovisiiri ja oikeissa helteissä seisahdellessa "konepellin avausmahdollisuus"
ei ole ollenkaan huono juttu kiinteään leukaosaan verrattuna. Juomataukojen koreografiasta puhumattakaan.
Mutta SE METELI

. Monet "loistavat ominaisuudet" hieman leikkaavat vitutusta, mutta oikein
pitkillä/nopeilla legeillä kannattaa jo "väsyttävyyden" takia jotain tuppoa korviin sulloa.....
vaikka se kuinka vastenmieliseltä tuntuukin.
Sitten tuli GT-Air...… ja rauhoittava hiljaisuus

.
Käyttöominaisuudet ja urinkovisiiri ihan ykköstä, mutta kunnon helteellä nurkissa vähän turhan "tukkoinen".
Silti... visiirijumppa kantaa tämän ruukun kanssa ykköstilalle.
Kestää työntää pitkääkin siivua ilman tarvetta tupoille.
Tähän nyt se disclaimeri

.
En kiellä ketään, enkä käske, mutta raaka tosiasia on kuitenkin se, että nykykäsityksen valossa
olisi pitänyt olla omalla historialla jo kolmekymppisenä vähintään puolikuuro merkittävine ongelmineen.
Kun kaikesta huolimatta, näin yli kuuskymppisenä, tarkastuksissa todettuna, ei päästä edes lähelle
ikähaarukan "normaaleja" kuulonalenemia, olen ajatellut jatkaa "valitsemallani tiellä. PISTE.
Niin... se Neotec II:n ????
Niin kovin olen sitä useaan kertaan "epäillyt ja kyseenalaistanut"... vannoutuneena Shoei- heppuna.
Onhan se käytävä jossain välissä ihan käytännön tasolla testaamassa, mutta markkinointiosastojen
suitsutukset ja mittaustulokset eivät vaan enää saa vakuuttuneeksi väitettyjen parannusten
toimivuudesta käytännössä.... oman kiulunvarren päässä.
Muutoinhan tuossa ykkösessäkin jo oli asiat kohdillaan.... omiin tarpeisiin ja mieltymyksiin.
Vaikka "kehitys kehittyy", se ei aina välttämättä näytä tarkoittavan jonkun tuotteen
kaikkien/merkittävien ominaisuuksien kehittymistä nousujohteisesti.