• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shadow 750 venttiilien säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantami
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajankohtaista olisi tehdä 24000 huolto shadowiin (vm 99), mutta huonossa rahatilanteessa en viitsisi kiikuttaa mopoa korjaamolle ja siksi harkitsen tekeväni huollon itse.
Onko tuo venojen säätö/ tarkastus minkälainen operaatio ja uskaltaako kokemattomampi ruuvaaja alkaa itse yrittämään? Peukalo ei ihan keskellä kämmentä ole, mutta pyörän laitosta on melko vähän kokemusta.
Onko porukalla yleensä ollut tarvetta säätää venttiileitä vai onko pelkkä tarkistus riittänyt?  
Nyt siis haussa vinkkejä, ohjeita ja ihan rautalangasta väännetty ohje homman suorittamiseen.
Miten hommaan kannattaa varautua, meneekö tiivisteitä esimerkiksi vaihtoon? Entäs kaasareiden kanssa, ne ilmeisesti pitää irrottaa/synkronoida samaan syssyyn..
Kiitokset jo etukäteen!

Asiasta en tiedä enkä ota kantaa. Onko shadowssa 24 tonnin välein tarkistus. Emännällä on black widow ja siinä näkyi olevan huoltokortin mukaan tarkistus 12 tonnin välein. Niissä pitäisi olla suurin piirtein samat koneet. Kaasareissa on eroa, mutta ei itse moottorissa pitäisi olla juuri eroja.

Onko nuo sulla nyt ekat 24 tonnia vai monikerta. Jos on ekat niin kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla pelkkä tarkistus, mutta kannattaa tietysti niukkelis naukkelis sisäänajetussa koneessa tehdä.

Asiasta en tiedä enkä ota kantaa. Onko shadowssa 24 tonnin välein tarkistus. Emännällä on black widow ja siinä näkyi olevan huoltokortin mukaan tarkistus 12 tonnin välein. Niissä pitäisi olla suurin piirtein samat koneet. Kaasareissa on eroa, mutta ei itse moottorissa pitäisi olla juuri eroja.

Onko nuo sulla nyt ekat 24 tonnia vai monikerta. Jos on ekat niin kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla pelkkä tarkistus, mutta kannattaa tietysti niukkelis naukkelis sisäänajetussa koneessa tehdä.

Kyllä Shadowssa on sama 12tonnin tarkastusväli kun black widowssa. Eka 24tonnin huolto on kyseessä, joten mahollisesti (toivottavasti) riittää pelkkä tarkastus. Eikä tosiaan pelkästä tarkastuksesta haluaisi korjaamolle maksaa, kun olisi intoa hoitaa homma itse..

Itse sain moposta venttiilit säätöön ajallansa, kiitos Tincanin kirjoittaman ohjeen.
Jos muut pähkäilee samaisen ongelman kanssa, niin tästä osoitteesta löytyy hyvät neuvot:
http://personal.inet.fi/hima/home/
Ohje koskee 600 shadowta, mutta on sovellettavissa myös 750cc, koska konehan niissä pitkälti sama.

Back