• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selviääkö puolikypärän kanssa hengissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuquoque
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä käytän kokokypärää, tosin avattavaa sellaista, suojellakseni komeaa jumalaista leukaani.... :p

Onhan tuota naamaa kerran tikattu puolikypärän jäljiltä, oppirahat maksettiin ja sen jälkeen päähän on laitettu vain ja ainoastaan kokokypärä.

Miikam sanoi:
Puolikypärä toimii naamatatuointien pois hiomisessa.

Avokypärän käyttäjiä ja naamatatuoituja yhdistää alle 100 äo (äö). Samaa paskaa molemmat ja sietävätkin poistua geenialtaasta.

Ilmeisesti mäkikotkatkin luetaan tuohon joukkoon ja alppinistit?

Hmm mä oon kaatunu monta kertaa ja koskaan ei oo vielä kypärä osunu maahan ollenkaan. Tai en ainakaan oo huomannu, eikä kypärässä ruttuja. Kesällä avopotalla ja talvella umpinaisella...

Edes jäinen hanki pehmeämmästä lumesta puhumattakaan ei hio yhtä tehokkaasti kuin asfaltti.

Maastopyöräilyn puolella vauhtilajeissa käytetään usein krossikypärän tyylisiä leukasuojallisia päähineitä.

Maza sanoi:
Joskus jostain lukenut, jotta avattavat kypärät kuten shuberth C3 yms. vastaavat avokypärää vaikka leukaosa olisi kiinni. Onkohan jollain tuo leukaosa lähtenyt huit hittoon kaatuessa..voisi kuvitella, että irtoaa kunnon iskusta.

Schubertin avattava E1 ja C3 molemmat testattu käytännössä ja ei mitään ongelmaa.

-tyyli
-avokypärä

Voit valita näistä toisen!

Umpikypärät ON paremman näköisiä ja turvallisempia. Avokypärän melkeinpä ainoaksi puoltavaksi seikaksi voi lukea sen, että voi olla mukavampi päällä kuin umpinainen.

Toki jonkun customin/cruiserin/pappamopon/vanhan retron kanssa avokypärä voi näyttää tyylikkäältä, mutta siihen se melkein jääkin.

Back