• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sekalaisia kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Turqu
Monella on varmasti mielessä pikkukysymyksiä ja mysteereitä joita moottoripyöräilyn maailma on pullollaan, mutta kun jokaisesta vähäpätöisestä asiasta ei viitsi aihetta tehdä, niin miksei kerätä kysymyksiä yhden viestin alle? Jotta homma pysyisi selkeänä, niin oftopicin voisi unohtaa kokonaan, eli vain jos on vastaus haluttuun kysymykseen, niin silloin vastataan. Ja mielelllään quotetaan vastaus, jotta ei tarvitsisi miettiä, että mihinkä tämä vastaus on. Modet siirtäkööt jos tämä kuuluu enempi paskanjauhantaan tai roskakoriin. Sitten parit kysymykset:
Mitä tarkoitetaan Kotilo ja Vessa sanoilla? tuskin kuitenkaan etanan kotia tai sitä missä käydään pissalla/kakalla?

Boldatut nimitykset on mielestäni typeriä ja mauttomia, luultavasti jonkun amisviiksi-kaverin keksimiä, ja kohtalotovereiden sittemmin myöhemmin käyttämiä. Autoa (kotilo) ja mopoahan (vessa) siinä niin järkevästi hellittelynimillä tarkoitetaan.

= toiselta tunnetulta nimeltään auto, esiintyy maantiellä useissa eri muodoissa
cool.gif

Edit: Aina joku ehtii ensin
nixweiss.gif

Kotilohan tuossa jo tulikin, mutta itse olen kulkupeleissä aina vessan yhdistänyt skootteriin - siinähän istutaankin kuin pöntöllä ikään
tounge.gif

Onhan tämä sitten kuitenkin hyödyllinen ketju. Vessallekin on lyhyessä ajassa ilmestynyt jo kolme eri tulkintaa. Skootteriin sen liittämistä puoltaa myös kirjoitusasun samankaltaisuus Vespan kanssa.
cool.gif

Ja onhan tuota ainakin joskus muinoin käytetty myös tiettyjen (silloin harvinaisten) vesijäähdytteisten pyörien yhteydessä, kun mallimerkinnässäkin on WC = water cooled.

Kyllä tuota omaa busaa tulee vessaksi kutsuttua, matkavessaksi viel tarkemmin
smile_org.gif

Itse olen luullut että mp;stä puhuttaessa ja tuo vessa tarkoittaa matkapyörää jossa käsinojat/selkänoja,vai olisiko parempi sana invavessa...ja kotilo nimitys on meidän kaikkienkin käyttämä auto...joskus ihmettelen niiden leimaamista "pösilökuskien"ajamiksi,kuitenkin varmaan jokainen motoristikin sellaista välillä ajaa....mutta emmehän me....no ehkä motoristi kotilon puikoissa huomioi paremmin kaksipyöräiset.
smile_org.gif

Back