• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seisontatuen tappokatkaisimen ohittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mipe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve!

Osaisiko kukaan valottaa kuinka tuon seisontatuen tappokatkaisimen saisi "disabloitua" 2001 S750FF:ssä? Olisi ainakin mun mielestä paljon helpompaa jos pyörän pystyisi käyttämään lämpimäksi samalla kun pukee varusteita päälle..

Älä edes harkitse, se on turvavaruste. Minäkin kun käytän pyörän lämpimäksi vapaalla, niin olenpa vain useammankin kerran yrittänyt lähteä liikkeelle tuki alhaalla. Parempi huomata se siinä vaiheessa kuin seuraavassa risteyksessä.

Terve!

Osaisiko kukaan valottaa kuinka tuon seisontatuen tappokatkaisimen saisi "disabloitua" 2001 S750FF:ssä? Olisi ainakin mun mielestä paljon helpompaa jos pyörän pystyisi käyttämään lämpimäksi samalla kun pukee varusteita päälle..
Eikö se pysy käynnissä edes vapaalla kun jalka on alhaalla??
crazy.gif

Melko outo "turvavaruste" tosiaan jos ei edes vapaalla käy jalka alhaalla..

Ei käy edes vapaalla. Ducatit on tehnyt sitä vasta vuodesta 2003 eteenpäin. Muistaakseni syynä oli joku sääntö, jota tiukasti tulkittuna piti tulkita noin.

Ducatiin saapi jenkkilästä ainakin Evoluzionelta ostettua johtosarjaa millä tuon saa ohitettua siten että ei lähde käyntiin eikä pyöri jos vaihde on päällä. Vapaalla starttaa ja käy. Mulla on ollu tuo jo kolme vuotta ja aivan hyvin pelaa, asennukseen aikaa menee max. puoli tuntia.

Henk. koht. olen kyllä sitä mieltä, että paikallaan lämpimäksi käyttäminen on turhaa. Varovaisesti ajellen lämpimäksi riittää, kunhan ei kierrätä ja vedätä hirveästi. Ei sitä kukaan autoakaan lämmitä tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä (paitsi ehkä tosi kovilla pakkasilla). Mikä siinä mopon koneessa sen ihmeellisempää on?

Vaikka mulla onkin sen verran uus duksu, että käy jalalla, niin enpä viitsi tuota termari-mörköä kauaa pihalla käyttää, kun lähden puoli viisi aamulla töihin...
062802moto_prv.gif

Henk. koht. olen kyllä sitä mieltä, että paikallaan lämpimäksi käyttäminen on turhaa. Varovaisesti ajellen lämpimäksi riittää, kunhan ei kierrätä ja vedätä hirveästi. Ei sitä kukaan autoakaan lämmitä tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä (paitsi ehkä tosi kovilla pakkasilla). Mikä siinä mopon koneessa sen ihmeellisempää on?

Vaikka mulla onkin sen verran uus duksu, että käy jalalla, niin enpä viitsi tuota termari-mörköä kauaa pihalla käyttää, kun lähden puoli viisi aamulla töihin...
062802moto_prv.gif
No ei välttämättä aina lämpöiseksi asti, mutta sen verran että öljyt ehtivät kunnolla kansiin/venttiilikoneistolle.
Minusta ainakin desmoquattroja kannattaa tyhjäkäyttää hetki ja niitä öljyjä nostatella, se kun ei ole ihan selvää että mistä ne keinuvipuongelma johtuvat.

Halvin ja helpoin konsti: Ota katkaisija irti ja käännä käsin se siihen asentoon jossa se on jalka ylhäällä, sido se siihen asentoon nippusiteellä ja kiedo johdon kans siististi kerälle ja ripusta nippusiteellä johonkin piiloon.
Jos on katteet piiloon saa helposti.

No ei välttämättä aina lämpöiseksi asti, mutta sen verran että öljyt ehtivät kunnolla kansiin/venttiilikoneistolle.
Minusta ainakin desmoquattroja kannattaa tyhjäkäyttää hetki ja niitä öljyjä nostatella, se kun ei ole ihan selvää että mistä ne keinuvipuongelma johtuvat.
Nimenomaan.. jostain muistan lukeneeni, että kestää 90sek ennenkuin öljy on noussut molempien sylinterien kansiin, voitelemaan keinuvipuja.

Vakioautoa ja vakiopyörää ei kannata kovin paljoa vertailla. Pyörän moottorista revitään tehoa hiukan eriverran irti kuin autosta. Pelkästään 600 cc lähtee 130 kaakkia.
Pyörän öljykanavat ovat niin pienet että kannattaa lämmittää siihen 40-50 asteeseen ennen kuin ampasee.

Back