• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Se tangosta kiinni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Eilen vaihdoin pikku Divariin leveämmän enskatyyppisen tangon. Johan tuli ajamiseen sitä ns. ajamisen iloa. Hiekkatielläkään ei pikku luistot saa pulssia heti yli kahden sadan, puhumattakaan kaupunkipyörittelystä.
Kyllä siirtyi suunniteltu pyörän vaihto eteenpäin ja paljon.

Suosittelen kokeilemaan.

062802jumpie_prv.gif
Hyvä hokasu! Laitapa tosiaan kuvia ja tiedot stongasta, jos vaikka itekin innostuis...

Ostin tangon Treen Stormilta. tanko on alumiinia ja siinä on irroitettava välituki jonka jätin pois (liikaa monttukoneen näköä). Välituen ympärillä olsii vielä muhkea pehmuste jossa komeasti isolla ALLOY ja tangon merkki jota nyt en muista. Leveyttä on 80cm (alkuperäinen 68cm). Ehkä inansa voisi tankoa kaventaa ja vaihtaa alkuperäiset tupit jotka on leveämmät kuin ostamani (Harris).
Jos kavennan tankoa, meinaan liimata epoxilla tankon sisään mutterit joihin alkuperäiset painot saisi ruuvailtua kiinni.

Yritän saada kuvan tänne jos onnistun sen pienentämään jollain keinolla.

Joko Kerroin että ajamiseen iski hirmuinen into vaihdon jälkeen
tounge.gif

Heeei kerro lisää. Olen itekin miettinyt tota, mutta onko siitä mitään haittaa?? Onko matkaa karumpi ajaa tolla stongalla ja miten vaikea se on vaihtaa (vissiin kyllä aika helppo mut lähteekö ne tupit helposti irti?)?? Kuvatki olis kivoja  
cool.gif
.

Terse!

On tullut zrx-Kawaan vaihdettua leveämpi stonga ja ei voi sanoa muuta kun että suosittelen! Ainakaan mulla motarivauhdista ei tullut sen riepottelevampaa kuin ennenkään, katteen ansiota. Aluksi tuntui oudolta, mutta kun leveämpään stongaan on tottunut, ei vanhaan ole paluuta. Soratien lisäksi kaupunkiajo on paljon mukavampaa.

Ainuita kysymysmerkkejä ennen asennusta on:
- Riittääkö pituus vaijereissa yms. piuhoissa?
- Ottaako tanko/hallintalaitteet kiinni johonkin, esim. katteisiin, peileihin?

Myös minä vaihdoin Rexiini tangon. Mun valinta oli hiukan matalampi, nk. streetbar. Tangon päistä nyppäsin pois 2,5 senttiä, koska pidin alkuperäisen leveydestä, mutta halusin aavistuksen matalamman. Alkuun tanko tuntu ajossa vähän liiankin matalalta, mutta nyt, totuttuani, tuntuu hyvältä. Ja ulkonäkökin parani mielestäni!  
062802jumpie_prv.gif
Ainoa miinus, että tärinät tietysti tuntuvat selvemmin alu-tangon takia...

Onkohan tuo Rexin alkuperäinen tanko jotenkin  
033102ass_1_prv.gif
koska tiedän tässä Turun seudulla erään toisenkin pyörän, johon on tanko vaihtumassa....

Pistittekos tangon paihin painot paikalleen? Alumiinistonga ei valttamatta kesta niita painoja, ainakaan kiilamekanismilla kiinnityvia.  (Tama ongelma tuli esiin aikanaan ns. nousukahvoja maastopyoraan kiinnittaessani.) Tankopainot vaikuttavat minun mielestani edistavasti ajo-ominaisuuksiin. Muutakin mielta saa olla.
wink.gif

Back