• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schuberth C2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tedaco
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minullakin on monta syytä käyttää avattavaa kypärää. Päätin hankkia SCHUBERTH C2:n kovasta hinnasta huolimatta. Kävin mp -messuilla kokeilemassa kypärää ja yllätyin kypärän eri kokojen sopivuudesta. Normaali koko M (56-57) tuntui 56 pään kehänmitalle pieneltä/ahtaalta. Kokeilin kokoa L (58-59), joka edelleen puristi tasaisesti joka puolelta kuten M.
Onko kellään kokemuksia, miten ja kuinka paljon SCHUBERTH C2 muotoutuu. Ei ole kivaa, jos uusi kypärä puristaa vielä syyskuussa.
veryangry.gif

Itsellä sama kokemus kun sovittelin kypärää messuilla. Minun kuutiloon on yleensä riittänyt 59/60, nyt piti ottaa 61/62 ja sekin vielä tuntui hieman "ahdistavalle". Muutenkin Shubi on aika eri mallinen eli etuosa hirveän lähellä leukaa. Täälläkin joku joskus raportoi että päätä alkoi särkemään kun ilma ei vaihtunut. Hiljaisuus saadaan aikaan näemmä erittäin tiiviillä rakenteella, joka hieman "harvempaan pönttöön" tottuneelle tuntuu ainakin aluksi oudolta.

Minulla ainakin toistaiseksi hieman tuo Schubert villitys laantui, mutta ehkä pitää keväällä mennä oikein koejamaan ja toteamaan millainen tosi toimissa.
sport05.gif

Otin M koon vaikka se tuntui aika hiton tiiviiltä periaatteella "se muotoituu"
No eipä ole häävisti muotoutunut ja on siinä rajoilla että viittii pitää pitkillä päivämatkoilla.
Eikä Finfonicsin monitoreita voi pitää tuntia kauempaa
mad.gif

Messulla Shuubertin edustaja kaveri Saksasta kertoi ettei poskipaloja saa irti virallisesti (olisin hieman leikellyt styroksia) . Kypärään voi kuitenkin vaihdattaa isomman koon sisuksen kun lähettää sen Sakuihin myyjäliikkeen kautta. Hinta kuulemma operaatiolle alle 50e + postit.
Tiedä sitten
confused_orig.gif

Opetus : ota tarpeeksi ISO !

C2 on tosiaan sisämitoitukseltaan erilainen ja ehkä enempi pitkulaiseen kalloon sopiva, ainakin verrattuna vaikkapa J1:een, joka taas on enempi pallopää-malli. Niinpä nuo omassa käytössäni olevat C2 ja J1 ovat keskenään erikokoiset, vaikka kallo on sama. Off-topic: C2:n muoto olisi omaan kallooni paremmin istuva, mutta J1 on muuten miellyttävämpi käytössä - oman pyöräni kanssa myös hiljaisempi. Sen minkä J1 turvallisuudessa leukasuojan osalta menettää, saa takaisin avaramman näkökentän antamana liikennevalppautena.

Itse asiaan vastatakseni - oman muistikuvani mukaan tuo C2 ei ole 20000 km aikana mitenkään poikkeuksellisesti sopeutunut/väljistynyt. Itse en ostaisi uutena puristavaa kokoa.

Itsellä ollut Concept jo vuosia ja kyllähän se on kulahtanut
confused_orig.gif
Eli ensialkuun tosiaan tuntui kuin olisi päänsä johonkin pyöreään kultakalamaljaan tunkenut ja puristuskin oli silleen kohtuullista. Nykyisin ruukku ei nyt ihan hölsky sentään, mutta tilaa on selvästi enämpi - tai sitten kallo kutistunut, jota vahvasti epäilen ainakaan vatsalle kertyneen kummun ja sittemmin poskien pyöristymisen johdosta näiden vuosien aikana
wink.gif
Mutta siltikin tuo löystymisen nopeus on vain murto-osa aikaisemman halpiskypäräni vastaavasta => en suosittele ostamaan Schuberthia ajatuksella "kyllä se tästä nopsasti löystyy". Tietty voihan tuokin olla vain tottumiskysymys vaikka se kypärä itse ei höllääkään pätkääkään
lookaround_orig.gif

Mitä minulla on ollunna Concepti, C2 ja S1. Eikä ne yksikään ole juurikaan löystynyt matkan varrella.
S1 on sitten taas päähän laitettaessa todella napakka, etten ainakaan kovin pienelle lapselle suosittele tuota kypärää. Tosin hintakin suojelee pitkälle
tounge.gif
Itsekkin joutui muutamaksi viikoksi luopumaan korvakoruista
mad.gif

Minullakin on monta syytä käyttää avattavaa kypärää. Päätin hankkia SCHUBERTH C2:n kovasta hinnasta huolimatta. Kävin mp -messuilla kokeilemassa kypärää ja yllätyin kypärän eri kokojen sopivuudesta. Normaali koko M (56-57) tuntui 56 pään kehänmitalle pieneltä/ahtaalta. Kokeilin kokoa L (58-59), joka edelleen puristi tasaisesti joka puolelta kuten M.
Onko kellään kokemuksia, miten ja kuinka paljon SCHUBERTH C2 muotoutuu. Ei ole kivaa, jos uusi kypärä puristaa vielä syyskuussa.
veryangry.gif
Ne ovat pientä kokoa! Minulla on C2 ja se on kokoa... naurakaa pois...
wink.gif
62, mutta se on just passeli minulle. Tokimoton hemmo sanoi niiden olevan "numeroa liian pieniä"!

Täytyy kyllä sanoa, että tulee outo fiilis kun tätä ketjua lukee tai ainakin pääni täytyy olla figuuriltaan vakavasti poikkeava.

Oma pää on kuin jaskajokusella. Mittanauhalla speksaten noin 59, plusmiinus osia. Arain tekeleet, tunnetusti pallopäisille, ovat kuin valettuja M-kokoisina (muistaakseni 58/59). Nykyinen kypärä AGV, L-koko (59/60). Schuberthin umpikypärää, s1 vai mikä se nyt olikaan, ei tartte ostaa minkään kokoisena. Ei vain istu. Mutta mikä omituisinta: C2 aivan loistava ja 56/57-senttisenä!?

C2.ssa on ainakin yksilö eroja. Omaa ostaessa L oli tilauksessa, mutta kun ei tuntunut tehtaalta saavan niin sovittelin monia eri M koon pottia ja kuinkas ollakkaan sieltä löytyi sopiva. Nyt 20t ajettuna ei ole paljon kyllä pehmusteet periksi antaneet.

Miulla on C2 koossa 56/57 eli ihan samankokoinen kuin mikä muu tahansa päähäni mahtuva lakki. Mie oon ollu ihan tyytyväinen, että C2 on ollut niin tiivis ja sitä kautta äänetön, edellinen kypärä kun melkein pyöri päässä. Ei oo käytössä mielestäni kovin paljon löystynyt, edelleen joudun varomaan korvakoruja pottaa päästä pois ottaessani. Pari negatiivista asiaa olen huomannut käytön myötä. Toinen on se, että visiiri huurtuu varsinkin sumuisella ilmalla sisäpuolelta ja toinen on se, että avausmekanismi on jäykistynyt käytön myötä.

..että visiiri huurtuu varsinkin sumuisella ilmalla sisäpuolelta ja toinen on se, että avausmekanismi on jäykistynyt käytön myötä..
Ettet olis sinäkin pessyt huurteenestokalvoa sopimattomilla aineilla? Sopiva on maahantuojan mukaan ainoastaan vedellä kostutettu pehmeä kangas, eikä minkäännäköisiä pesuaineita..

Tuosta sopivuudesta.. Aika paljon tiukemman oloinen C2 oli alkuun, kuin entinen Concept ja painoi jopa otsaan jäljet. "Otsaongelmat" ratkesivat, kun hieman peukalolla painelin styroksia sisäänpäin. Alussa kyllä tuntui, että tuli tehtyä vikaostos.. Vaan onpa tuo käytössä muovautunut täysin sopivaksi, eikä paina enää mistään.

Kannattaa käyttää huollossa, jos avausmekanismin kanssa on ongelmia ja kypärässähän taisi olla jopa kolmen vuoden takuu..

Nurkissa riittää kypärejä ... mutta kertaakaan en ole ostanut
yhtään ruukkua siten, että olisin edes vilkaissut kokonumeroa.
Jälkeenpäin sitten ...
Mahdotonta tietää mikä istuu hyvin tai ei istu .. ihan pakko kokeilla
ja jotenkin tuntuu vielä, että yksilöissäkin on keskenäisiä eroja.
(30 kokeilukerran jälkeen on aina viikon korvanlerpukat kipeenä.)
Tiedä sitten .. saatanpa ola väärässäkin.

Itsellä kanssa juuri saksasta tilattu C2. Muuten tuntuu sopivalta, mutta on hieman tiukka poskien kohdalta. Ei kuitenkaan kovin paha jos vähän antaisi perään ajan kanssa. Kiinnostaisi tietää minkä värisen potan olette hankkineet? (minulla perus musta). Onko kokemusta miten on takuuasioiden kanssa saksasta tilatun kypärän kohdalla. Tokimoto tuskin alkaa millekään, pitänee lähettää suoraan tehtaalle jos tulee ongelmia?

Itsellä kanssa juuri saksasta tilattu C2. Muuten tuntuu sopivalta, mutta on hieman tiukka poskien kohdalta. Ei kuitenkaan kovin paha jos vähän antaisi perään ajan kanssa. Kiinnostaisi tietää minkä värisen potan olette hankkineet? (minulla perus musta). Onko kokemusta miten on takuuasioiden kanssa saksasta tilatun kypärän kohdalla. Tokimoto tuskin alkaa millekään, pitänee lähettää suoraan tehtaalle jos tulee ongelmia?
Kuinka tiukka se on poskien kohdalta? Sellanen nyrkkisääntöhän on, että jos pystyy syömään purkkaa kypärä päässä, kypärä on liian iso....mutta kohtuu tuossa tiukkuudessakin tietenkin.

Niinpä nuo omassa käytössäni olevat C2 ja J1 ovat keskenään erikokoiset, vaikka kallo on sama.
Agentti: onko visiirimekanismisi rikkoutunut? Minulla on ollut J1 kaytossa vain hieman yli vuoden ja kaksi visiiria on jo lentanyt katuun ne avattuani. Muovikiinnitys sivulta on todella hauras, ja identtinen osa rikkoutunut. Jo pari kuukautta odottanut uutta visiiria, mutta maahantuoja ei saa niita Schuberthilta. Ajan viela silla, mutta vain kaupunkiajossa, enka voi visiiria avata kokonaan, muuten se pomppaa paikaltaan. Ensimmainen ja viimeinen Schuberthini.
mad.gif

Back