• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Satulan verhoilua - ideoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja audiophile
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen tilannut verhoajalta ajan penkin uudelleenverhoukseen. Alkuperäinen verhoilu on kestänyt hyvin vuosikymmenet mutta edellinen omistaja on ottanut pehmustetta pois. Tykkään matkapyörässä pehmeästä penkistä joten muotoillaan penkki vähän erimuotoiseksi ja mukavemmaksi.

Kysyisin teiltä mitä erikoista / erilaista verhoilussa voisi perustyön lisäksi tehdä? Verhoilumateriaalina toimii keinonahka.

Voikohan tuohon matskuun tehdä esim. tikkauskuvioita, ommella kangasmerkin? Mitä muuta kaunista / hienoa / taiteellista käsityömeininkiä voisi teettää penkkiin?

no erilisia kuvioita tai toppauksia voi ommella. nahkaa voi värjätä tai sit käyttää useammanlaista nahkaa, ei sen ole pakko olla mustaa tavallista.
sit nahkaan voi pakottaa erilaisia kuvioita. nyöreillä, niiteillä, conchoilla, hapsuilla, erilaisilla paloilla, pistoolikoteloilla, helmilllä yms yms saa vaikka minkälaista efektiä.

älä sit laita liikaa sitä pehmustetta, ei sekään oo hyvä, eka 100 km tuntuu ihqulta mutta sen jälkeen kun lesta ei tue kunnolla tulee puutumisoireet. Satulan pitää IMHO olla tiukka, napakka, jäntevä.

Joe010.jpg

astetta hienompaa käsityötä

anna mä googlaan

Tosta alkuun infoa.

Mä ostin eurokankaasta mustaa keinonahkaa parillakympillä ja biltemasta pienimmän paineilmakäyttöisen niittipyssyn. Aluksi tuntui että ei ole fysiikan lakien mukaan mahdollista venyttää sitä rättiä siihen päälle, mutta pikkuhiljaa se valmistui kun tuonsi ryppyjä satulan pintaa vasten yli reunan ja niittiä perään ja tuli ihan vtun hyvä. Oikeesti.

Nii, eli tuon alussa olevan ohjesaitin mukaisesti voinet repiä vanhat kankaat veke ja hommaat omia erivahvuuksisia vaahtomuoveja joista leikkaat+kokoat+liimailet. Kuulemma sellainen vehje kun "sähköinen leipäveitsi"
tounge.gif
on mainio peli leikkaamaan vaahtopmuovia. Luonnollisesti siis sellainen halpa jostain tarjoustalosta tms. lidlistä yms.

Sitte vikaks kiikutat sinne verhoomoon.

Back