• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saksan siirtokilpi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olisi tarkotus matkata kesän aikana Saksaan hakemaan omaa kultsimussukkaa joten tässä tulis pari kysymystä niille ketkä ovat jo tuoneet pyörän Saksasta:

1.Paljonko maksoi väliaikainen siirtokilpi Saksanmaalla ja oliko liikennevakuutus sekä kasko mukana?

2.Oliko vaikeuksia A) saada selvitys myyjän omistusoikeudesta pyörään, B) selvittää pyörän todelliset kilometrit C) muuten kaupanteossa?

Ja jos vielä viitsisitte kertoa muista mahdollisista koituvista kuluista Saksassa kuin itse pyöränosto, mahd.siirtokilpi sekä vaatimuksemukaisuustodistus.

Ja muutenkin hyviä käytännön vinkkejä kaupoista ja kaupanteosta saksalaisten kanssa saa antaa.

Niin ja jos joku tuntee suurta halukkuutta uittaa pyörän minun puolestani Suomeen niin tarjouksia otetaan vastaan, mieluiten sähköpostitse.

Kiitos!

1) Export rekisteröinti 50 E + export liikennevakuutus (sisältää rekisterikilven ) 70 E .. ulkomuistista

2) osta liikkeestä, voit pyytää myös apua rekisteröintiin. kilometrejä on vaikea veikata. itse luulen ostaneeni 25 tkm ajetun :-)

kai ajokortissasi on "iso" A ? ettei tyssää ajaminen saksassa... joissain tapauksissa kaipaavat myös kortin myöntämispäivää...
itsellä on sellainen jossa sitä ei ole ja se vähän raavitutti kauppiaan päätä koeajon kohdalla

vaatimuksenmukaisuustodistusta kannattaa tinkiä kauppaa mukaan jo etukäteen. Dekralta tai TUV:ltä sen saa jälkikäteen rahalla, TUV:llä on toimisto myös suomessa ! toki kannatta kysyä myös suomalaiselta maahanuojalta !

Tjaahas että nuinkin hintavia. Njooh eiköhän nuo ole kuitenkin välttämätön paha. Vai paljonkos saksalaiset mahtaa pyöränkuljetuksesta per 100km velottaa?

Isoin A pitäis kyllä löytyä mutta ei ole tuohon muoviläpyskään merkaantunut jostain kummansyystä, tulee kai sitten jo siihen pitkäaikaseen korttiin minkä saa, jos saa, joskus vuoden päästä...
Eli 25kW:n A on merkattuna korttiin mutta "Super A" sen pitäis olla.

062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
062802moto_prv.gif

Niin ja sitä tuli mieleen että mistä päin Saksaa jengi on pyöriään hakenut, ite mitä katoin mobilesta niin 100km säteellä Rostockista ei niitä vaihtoehtoja omassa hinta-, ja ikäluokassa hirveesti ollut.
Tosin kaikkia pyöriähän ei varmasti ole tuonne laitetettukaan, kai?

Mun suositus on mennä etelään, pohjoismaalaisten ja venäläisten hääriminen pohjoisen markkinoilla nostaa hintoja ja vähentää valikoimaa. Esimerkiksi Frankfurt-Karlsruhe-München -kolmio olisi aika passeli. Hae pyörä itse, siellä on kiva ajella. Ei siellä sakujen puolella niitä kuluja niin hirveästi tule, mutta paperien kanssa menee aikaa helposti puoli päivää jos myös CoC-paperin hommaa sieltä. Pyydä myyjältä apua byrokratian läpikäyntiin, muuten yksi päivä ei riitä kun jokaista toimistoa saa etsiä kartan kanssa eikä välttämättä löydy sittenkään.

Huomaa myös, että AKEn vaatimukset CoC-paperille ovat kiristymään päin, ja että sinun pitää tietää ja valistaa paperin kirjoittajaa, mitä siinä paperissa pitää olla lueteltuna.

Yhden hakukertomuksen löydät mun kotisivuilta, osoite on profiilissa.

Niin ja sitä tuli mieleen että mistä päin Saksaa jengi on pyöriään hakenut, ite mitä katoin mobilesta niin 100km säteellä Rostockista ei niitä vaihtoehtoja omassa hinta-, ja ikäluokassa hirveesti ollut.
Tosin kaikkia pyöriähän ei varmasti ole tuonne laitetettukaan, kai?
Tuttavapiirissä on käyty hakemassa jo aikamoinen läjä autoja ja pyöriä Saksasta. Kummasti ne ostokset sitten loppujen lopulta ovat suuntautuneet parinsadan kilometrin säteelle Frankfurtista. Siellä on reippaasti tarjontaa, ja hinta- laatusuhde kohdallaan. Kaiken lisäksi maisemat ovat siellä kauniita, ei pelkkää tasankoa. Jos on aikaa, niin voi ottaa samalla loman kannalta.

Franfurtiin saa lentoja pilkkahintaan, ja äkkiäkös sieltä baanaa pitkin on Rostockissa.

Back