• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saksalaisten hirvenkuvatukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pienen eurooppaturneen jälkeen olen ihmetellyt saksalaisten intoa erilaisten hirvieläinten kuviin. Seuratkaapa sakujen autoja ja jopa mopojakin. Melkein jokaiseen matkailuautoon on liimattu jonkinnäköinen musta hirven silhuettitarra. Nyt näin niitä joissakin mopoissakin.
Tietääkö joku tuon hirvi-innostuksen syyn? Onko se joku symbooli saksalaisille vai mistä kyse?

062802moto_prv.gif
Aika usein autolla sakujen kanssa Suomessa ajelen.
Yleensä pää alkaa pyörimään kun hirvimerkin näkevät.
Luulevat, että niitä on kuin Afrikassa antilooppeja safarilla.
Useamman kerran olen onnistunut hirven näkemäänkin, kun saku on ollut kyydissä.
Ja voi sitä ilmettä
biggrin.gif
, kun pääsevät jälkipolville Saksassa kertomaan, että ihan hirven elävänä näkivät.
Olen kyllä kertonut, että
062802moto_prv.gif
ja hirvi on pirun huono yhdistelmä.

[vastuu lukijalle]

Vastaesitellyn A-mersun taannoinen, varsin suurta julkisuutta saanut kippaaminen katolleen ruotsalaisen autolehden ensikoeajossa tapahtui testissä, jota sanotaan hirvenväistöksi - väistö ja paluu takaisin omalle kaistalle. Siitä sakuille jäänyt mieleen miten anteeksiantamattomat Pohjolan karut olosuhteet ovat. No, kun hyö kuitenkin käyvät Nordkapissa autolomalla niin pitäähän matkamuisto saada. Tuon kaatotapahtuman jälkeen tais olla jopa pienoinen trendi ottaa varoitusmerkki (siis liikennemerkki) matkamuistoksi, näin ei onneksi enää nykyään. Tilalle tullut jokaisen ruotsalaisen, norjalaisen ja suomalaisen matkamuistoputiikin tarjoama vaihtoehto; hirvimerkkiaiheiset t-paidat, tarrat, pehmolelut jne jne jne.

[/vastuu lukijalle]

Sitä kai se hirven kuva merkkaa, että on käyty täällä pohjolan perukoilla. Sonnin kuva puolestaan, että on tutustuttu Iberian niemimaahan.

Back