Latvis sanoi:Erittäin hyvin sanottu sieltä!
Joskus Saksassa 63km/h 50km/h alueella. Vahingossa tunnustin rikkeeni poliisin "So schnell, so schnell" kommenttiin vastamalla "Nein, Ajoin vaan noin 60km/h kuten rajoituksen alueella saa ajaa".
Sakon suuruus oli kuitenkin huima 15€, joten se tuli maksettua. Ja mielestäni on yleisestikkin hiukan ihmeellistä ajatella sitä että kannattaako sakko jättää maksamatta, tuli se mistä hyvänsä ja jos ole mitään järkevää syytä kumota sitä.Ja eikös monessa maassa jää nimi ja kansalaisuus johonkin järjestelmään jos ei ole suorittanut maksuja oikein. Korjatkaaa ihmeessä ja valaiskaa minua jos näin ei ole missään tapauksessa
Kyllä rikollisella pitäisi halutessaan olla mahdollisuus suorittaa ankarampi rangaistus - esimerkiksi sakkojen sijasta yhdyskuntapalvelua, ehtoollista, tms. Kaikkein epäinhimillisin olisi tuo ehdottamani Hammurabin laki, mutta itse olisin valmis senkin kestämään.
Ja eikös monessa maassa jää nimi ja kansalaisuus johonkin järjestelmään jos ei ole suorittanut maksuja oikein. Korjatkaaa ihmeessä ja valaiskaa minua jos näin ei ole missään tapauksessa
Vaan ainoastaan maksumuodon muuttaminen