• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Säilytyspussi/kotelo visiirille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tjarvi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli tossa mieleeni, kun olen harkinnut tuommoista peilivisiirin hankintaa ensikesälle, että onkos olemassa jotain näppäriä visiirinsäilytyskoteloita tms kankaisia tai jotain muita.  
idea3.gif
Kun tulee ajeltua paljon takalaukku kiinni niin sinne voisi pudottaa vaalean visiirin iltahämäriä varten. Pitäisi vaan olla hyvässä suojassa, että jos tarvitsee vaihtaa jossain vaiheessa visiiriä niin ettei pääsis tulemaan naarmuja linssiin
biggrin.gif

Vai jokos nuo on peilivisiirit sitäluokkaa, ettei tartte ihan pienissä hämärissä vaihdella kirkkaaseen?  
confused_orig.gif

Mulla on AGV:n potta ja siihen tuommonen peilipintainen, tummennettu visiiri. Ei tosiaan ole hyvä pimeän tullen ja joku patentti pitäisi keksiä. Vetää aivan liian pimeäksi ja joskus on täytynyt ajaa suorinta tietä kotiin visiiri auki.

Valmista pussia en ole nähnyt, mutta äkkiäkös sellaisen väkertäisi. Ostaa sopivan pehmeää ja paksuhkoa kangasta. Joissain kangaskaupoissa saa halutessaan käyttää heidän ompelukoneitaan, joten vaimo/tyttöystävä/sisko/äiti apuun (jos ei itse hallitse) ja hommiin. Itse olen yrittänyt keksiä sitä sijoituspaikkaa kun ei viitsi laukkuja hankkia vain tuon takia..

Ite tilasin louisilta viime tilauksen yhteydessä. Siellä ainakin on sekä kypärä- että visiirihuppuja. Tekeehän tuollaisen kyllä itsekkin, jos ei mistään löydä.

jossain kerran näin kuvan et oli semmoinen vyölaukun tapainen tehty visiirin kuskaukseen, mut en kyllä muista mistä semmoisia saisi
withstupid.gif

Jaahas .. no pitää tutkia asiaa lisää.. Löytyykös täältä muuten mielipiteitä peilivisiireistä. Onko miellyttävämpi kuin kirkas ja aurinkolasit esim vastavaloon ajaessa vai eikö siihen lystiin auta oikein mikään.. ja mitä värivalintaa suosittelisitte ja miksi?

Kypärä on ARAI:n Astro/R  ne visiirit sai neljänä eri värinä .. kulta, hopea, sininen, violetti. Eli onko noissa muita eroja kuin ulkonäkö? Toimivat erilailla pimeällä/auringossa joku lisää kontrastia enemmän kuin toinen vai kuinka .. kertokaas viksummat ja kokeneemmat mitämieltä .. varsinkin jos olette ehtineet kokeilemaan useammanvärisiä peilivisiirejä.

Off topic, mutta jälleen kerran todiste siitä, kuinka nerokas Schuberth on: kirkas visiiri + aurinkovisiiri = ideaali ratkaisu

Hei kehittäkää oma puu tuota schubertin pappamallisuutta varten tai vastatkaa sivussa tohon mun kysymykseen.
biggrin.gif
Menee muuten koko kysymys ihan hukkaan!
sad_orig.gif

P.S. onhan se schubert pappamalli kun se ei ole ARAI
tounge.gif

Jaahas .. no pitää tutkia asiaa lisää.. Löytyykös täältä muuten mielipiteitä peilivisiireistä. Onko miellyttävämpi kuin kirkas ja aurinkolasit esim vastavaloon ajaessa vai eikö siihen lystiin auta oikein mikään.. ja mitä värivalintaa suosittelisitte ja miksi?
Vaikka edellinen kommenttini oli vähän negatiivinen, niin todellisuudessa tuo visiiri on mielestäni paljon parempi kuin suurin osa kokeilemistani aurinkolaseista ja tähän vertailuryhmän ei kuulu huoltoaseman arskat.
Ei vedä mustaksi vastavalossa, ei paina korviin/ohimoihin niinkuin aurinkolasit monesti kypärässä, on aina varmasti silmän ja valon välissä hoitamassa tehtäväänsä eikä unohdu kotiin. Ainoa huono puoli on tuo ongelma pimeän tullen.

Väreistä sen verran, että en tykkää jos maailma muuttuu keltaiseksi tai siniseksi, joten vertasin vain perus tummaa ja peiliä. Lisäksi ne sopivat paremmin musta/harmaa/hopea -kypärän väreihin.
Yllättäen peilipintainen tummensi maisemaa vähemmän, mutta estää häikäisyn vähintäänkin yhtä hyvin. Siis helppo valinta.

Schubertista sen verran, että oli ostoslistan kärjessä mm. noiden aurinkolasien vuoksi, mutta ei sopinut päähäni alkuunkaan niin hyvin kun tuo AGV.

Mä pidin viime kesänä polaroidin ruskealinssisiä ajolaseja, ruskeat linssit toistavat värit luonnollisemmin ja kontrastin selvemmin kuin esimerkiksi mustat linssit. Ja polaroidi linssit estävät tehokkaasti ns.hajavaloa. Ostin viime kesänä myös 50€ peilivisiirin ja ainakin vastavaloon ajaessa heijastui oman naaman kuva ikävästi viisirin pintaan häiritsemään näkökenttää. Joten hyvät ajolasit ja kirkas visiiri on minun valintani.

Itselläni on X-Litessä iridium-visiiri tai joku sellainen. Ei kuitenkaan tavan peilivisiiri, tiedä sitten onko mitään eroa.
nixweiss.gif

Pääasiassa kuitenkin ajelen peilivisiirillä, sillä minustakin se tummentaa maailmaa juuri sopivasti, ei kuitenkaan liikaa pilvisiä kelejä ajatellen. Toimii suhteellisen hyvin vielä hämärässäkin. Pimeällä tietysti heikommin, paitsi että katuvalojen kanssa homma vielä jotenkin toimii, säkkipimeällä tiellä tietenkään ei.

Olen ratkaissut asian niin, että jos yhtään näyttää siltä, että joutuu ajamaan pimeällä vaihdan kirkkaan visiirin ja laitan arskat. Itselläni on arskoissa ruskea linssi, joka toimii ylivoimaisesti parhaiten. Ei pimennä liikaa varjoissa eikä aurinko toisaalta ole liian kirkas, auringosta näkee varjoon ja kontrasti paranee. Hugo Bossilta löysin lasit joissa on ohuen ohuet sangat, joten ne eivät paina kypärässä.  
cool.gif

Tollasia vyölaukkuja en kyllä rupea ostelemaan, eikä Duccessa oikein ole kunnollista takaluukkuakaan.
biggrin.gif

edit: typoja

Back