• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saako prätkää ajaa seisaaltaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panu..
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ainakin välillä venyttelen ja haen tuuletusta tällä metodilla.
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Käsitykseni mukaan Laki ei sano seisaaltaan ajamisesta mitään. Ajon ja ajoasennon tulee kuitenkin olla tarkoituksenmukaista. Eli saa ajaa kunhan ei käy temppuilemaan. (Ei ole 100% varmaa tietoa)

Hidastetöyssyjen ja korotettujen suojateidenkin yli on paljon miellyttävämpi ajaa seisaaltaan.
smile_org.gif

1:05 kommenttina... Helvetin hyvä kysymys näin huomioon ottaen, jotta asumme Suomessa...

smile_org.gif

ps. Menenkin postaamaan ekan postaukseni Kännithreadiin. ;)

Ainakaan vielä ei ole tullut minkäänlaista negatiivista palautetta virkavallalta, vaikka muutaman kerran on pysäytetty seisaaltaan ajaessa.

Aina on pysäytyksen syy ollut jokin muu.
Ja joka kerrasta on selvitty ilman lappua...  
tounge.gif

Yrityksen puuteesta ei ainakaan ole ollut kiinni...

Ja onhan se joskus se tarkoituksenmukaisin tapa viedä pyörää...
tounge.gif

Saa ajaa seisaaltaan. Kunhan ajoasento ei häiritse kulkuneuvon hallintaa. Varmaan siis parempi pitää kädet kuitenkin kahvoilla. Näin poliisi setä tuumas (siis, ihan sukulais setä, joka sattuu olemaan poliisi
smile_org.gif
. Lakihan ei sano asiasta mitään, mutta esimerkiksi kuulemma istuimella seisomiseen on ollut tapana puuttua  
biggrin.gif

No tapeilta ajaminenhan on kestopäällysteen ulkopuolella arkipäivää... Siis ihan yleisillä teilläkin, ei vain mettässä. Joten johan pomppais jos moinen kiellettyä olisi
sport05.gif

Kyllä mä ainakin nostelen perää, ainakin ajofarkkujen kanssa. Metodilla jopa saavutetaankin polviston vetryttelyn lisäksi mukava läpiveto.

Ite tulee ajeltua hidastetöyssyt (ja välillä muutki töyssyt) tapeilla seisoen, ei ole vielä kukaan mitään asiasta ulissut.

Melkein puolet mun kilsoista on nykyään tapeilta jos ei enemmänkin?
Ihan samaa onkio pikitiellä vai kunnon teillä.
Muutaman kerran on polisit tullut vastaan ja kerran mp polisi ja seisten moikkasin kädellä eikä se siitäkään mitään tykännyt vaan moikkas kerrankin takas  
biggrin.gif

Laki taitaa kylläkin sanoa jos oikein muistan ettei saa vaarantaa ajoturvallisuuta tekemällä sitä sun tätä ja taitaa siin olla ihan seisominenkin luoetteloituna,itse olen sen ottanut niin ettei saa seistä penkillä kun ajaa
biggrin.gif

Ja samalla tavalla on virkavaltakin sen ottanut.

Mutta onhan siin ero jos matkaenskalla seisoo ja ajaa kun on ihan mukava ajoasento verrattuna et seisois ninjan/vastaavat tapeilta ja kädet kiinni niist oravankorvista vai mitä ne on noi ihme jutskat mikä on noissa pyörissä tangon tilalla?
biggrin.gif

Seikkaulu R,än videosta niin toi seisova kuski vois hyvin olla minä sillä erolla että kuski ja vaatetus eri,pyörä kaatumarautoineen samanlainen,ja hyvin sillä vetää  
wink.gif

Just äsken vein viisumihakemuksen,syyskuun alussa  mennään kuolan niemimaata ruopimaan ja murmanskis vähän turistoimas samalla reissulla.

Pykälät esiin jolla todetaan toiminnan laillisuus tai muuten on laitonta tollanen pelleily---> sakkoja!

Itse ajan tapeilla jos on vaarana että välilevyn pullistumat ottaa osumaa esim hidastetöyssyissä.

Sakkoja en ole saanut.

Pykälät esiin jolla todetaan toiminnan laillisuus tai muuten on laitonta tollanen pelleily---> sakkoja!

Itse ajan tapeilla jos on vaarana että välilevyn pullistumat ottaa osumaa esim hidastetöyssyissä.

Sakkoja en ole saanut.
Pelleily???
Oletko kokeillut matkaenskaa ja tapeilta?
Nehän on tehty just sitä varten!
Muovihärpäkkeet taas ei ole tehty sitä varten.

Poliisit ittekkin harrastaa seisaallaan ajoa. Jokunen viikko sitten oli yhtä hiekka-autoa vastaan tullut mopo-poliisi ja oli kohdalla noussut seisomaan ja yrittäny kattoa auton lavalle

Herran's jestas,
Eiuhän ajoasentoa ole määritelty!
Saako ajaa kyykyssä ? Ei nää edes niin hyvin kun seisaaltaan, vai ?
Miettikää nyt, sehän on selvä että voi ajaa seisaaltaan jos haluaa... ei se Suomenlaki sitä määrää mitenkään selkokielisesti mikä asento on oltava pyörän päällä
tounge.gif

Mäntsälä - Porvoo välillä motoristi ohitti istumalla sivuttain satulassa. Metka näky kerrassaan, korjasi asennon sitten n. 120 vauhdissa. Pyörä oli joku uudempi buimuri. Itseltä jäisi tekemättä.

Back