• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saako huollosta kunnollisen huoltoraportin

Kurikassa Motomaster mainostaa hienoilla sanoilla huolloista ja korjauksista. Tästä Motomasterin sivuille

Noinhan se pitäisikin olla aina ja tuollaista palvelua toivoisi saavansa aina ja joka paikassa, mutta oletteko te saaneet aina huollosta kunnollisen huoltoraportin pyytämättä tai pyytäen. Mikä on politiikka yleensä noissa huoltoliikkeissä.

Kun itse ensimmäistä kertaa huollatin pyörän Vantaan BW:ssä, niin pelkkä kuitti tuli kylkiäisinä ja siinä vain osat ja mikä huolto oli tehty. Elikä ei sanan sanaa siitä mitä oli tehty. Pyytäessäni jonkinmoista huoltoraporttia, oli vastaus suurinpiirtein: ei meiltä saa semmoista. Mutta sitkeä sissi kun olen, niin muutamien soittojen jälkeen sitten lähettivät huoltoraportin, joka itseasiassa olikin pyörän malliin liittyvä huolto-ohjelma jossa on sarakkeissa eri kilometrituhannet ja rasti ruudussa mitä kuuluu tehdä huollossa.

Elikä siis loppukädessä ei mitään tarkempaa tietoa mitä pyörääni oli tehty, oliko tarvinnut säätää venttiileitä vai riittikö pelkkä tarkastus jne jne. Minua ainakin kiinnostaa onko tarvinnut kaasareita, venttiileitä tai jotain muuta säätää/ruuvata. Vai onko peräti turhaa tietää miten oma mopo voi?

Minkälaisia kokemuksia teillä on?

Oulu Euro Motor Centeristä ei saa mitään raporttia. Viimeksi kun käytin 10000 km:n huollossa kysyin mitä pyörälle oli tehty (2 h)? Joo kaikki mitä huolto-ohjelmassa kuuluu tehdä. Sitten kysyin, miltä nokat näytti? Ne kuuluu katsoa 20000 km:n huollossa. Käsikirjassa lukee: 10000 km:n välein... Katteen ruuveja kun katsoi, niin ainoastaan alakate oli aukaistu - eli öljyt ja suodatin vaihdettu. Ketjuja ei oltu rasvattu eikä säädetty. Minusta hinta ja laatu ei oikein kohdannut EMC:n huollossa ja se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun mopon sinne vien.

Katsotaan mitä tämän vuoden 10.000 km:n huollossa sanotaan, mutta ainakin Hailacilta/Ducati Finlandilta olen tähän mennessä saanut pyytämättäkin kunnon huoltoselosteen, mitä on tehty ja mitkä tarkastettavien kohteiden kunto on ollut. Lista näyttäisi täsmäävän ohjekirjan huoltokohteisiin.

Edellisessä Tekniikan Maailman testissähän tuo ei kovin korkealle yltänyt, mutta em. testin jälkeen asiaan on ilmeisesti kiinnitetty enemmän huomiota. Tosin, mielenkiinnolla odotan mitä TM:n seuraava testi sanoo Ducatien huollosta.

Niin mitä saanut? ...mitään raporttia koskaan mopohuolloista nähnyt...
sad_orig.gif

Sen sijaan autohuolloissa sellaiset alkaa olla jo vakiotavaraa
bowdown.gif
.

Automotive Worksista saa raportin sekä suullisen selityksen.
Huollossa kaikki oli käyty läpi, lamput,nesteet,suodattimet jne... Erittäin hyvää palvelu.
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif

Katsotaan mitä tämän vuoden 10.000 km:n huollossa sanotaan, mutta ainakin Hailacilta/Ducati Finlandilta olen tähän mennessä saanut pyytämättäkin kunnon huoltoselosteen, mitä on tehty ja mitkä tarkastettavien kohteiden kunto on ollut. Lista näyttäisi täsmäävän ohjekirjan huoltokohteisiin.

Edellisessä Tekniikan Maailman testissähän tuo ei kovin korkealle yltänyt, mutta em. testin jälkeen asiaan on ilmeisesti kiinnitetty enemmän huomiota. Tosin, mielenkiinnolla odotan mitä TM:n seuraava testi sanoo Ducatien huollosta.
Jep, nyt näytti olevan kun kävin tonnin huollossa: raksit ruudussa ja huoltomiehen nimmari alla. Aiemmin ei tullut kuin piiiitkä kassakuitti. Hyvä parannus.

Kun sinne ja sieltä pois vielä pääsisi jotenkin fiksusti julkisilla, tai antaisivat edes jonkun kivan mopon koeajoon huollon ajaksi...

Tuollahan on vain 27€ tunti...

Yleensä olen nähnyt 50-52 euroa tunti eikä ole
välttämättä ollut edes "merkkiliike".

Juu... 27 € / tunti, melkeen kannattaa ottaa pekkaspäivä ja ajaa täältä Espoostakin huollattamaan pyörä sinne. Saa samalla ajonautintoa ja maakuntamatkailua
smile_org.gif

BW:ssä tuntiveloitus 59 € ja jos tekee "ison" huollon niin työaikaa menee n.4-5 h riippuen vähän siitä mitä tehdään.

HD-Centerissä lasku sisälsi sukisukiin tehdyt toimenpiteet suurin piirtein ja pyörää noutaessa mekaanikko kävi suusanallisesti läpi, mitä oli tehty hyvinkin tarkasti.
Ihan ok meininki. Ammattimainen.

Saatan käyttää jatkossakin.
sport05.gif

Back