• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saako ajamattoman 999R:n vielä kilpiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saksassa olisi vielä kohtuuedullinen 999R 2006 mallia, jolla ei ole ajettu eikä siis ollut kilvissä. Saako sen Suomessa kilpiin vielä? Sen täytyisi varmaan olla sillä poikkeuslistalla, jotta saisi. Se ei ole Ducati-dealerilla ja paperitkin on itävaltalaiset. Kuka tietää miten pitäisi menetellä, jos ostetaan kaverille se.

terve!

Onkos pyörä Euro2 päästönormien mukainen? Ainakin Ducatin sivujen mukaan se on, eli silloin sillä pitää olla valmistajalta todistus että ko pyörää on valmistettu ja myyty alle tietty maximimäärä EU:ssa, oliskos ollut 5000kpl. Käsittääkseni tälläisen todistuksen voisi saada virallisen maahantuojan kautta, mutta tuon yksilön kohdalla se saattaa olla hankalaa ellei nykyisellä myyjällä ole kontakteja etc.

Jos todistus löytyy niin rekisteröinti pitäisi onnistua vielä tänä vuonna.

Paljos Saksassa sellasesta pyydetään btw?

Ja osta pyörä ehdottomasti verottomana. Joudut maksamaan jokatapauksessa alvin koko kauppahinnasta suomeen.

suosittelisin soittoa hailacille - varmasti tietävät saako sen kilpiin vai ei... käsittääkseni jotain pyöriä saa kilpiin vuoden loppun asti mutta mitä...?

linkki samaa asiaa käsittelevään ketjuun toisaalla...

-jussi-

Kuka tietää miten pitäisi menetellä, jos ostetaan kaverille se.
Oispa mullakin tuollaisia kavereita
smile_org.gif

Onkos pyörä Euro2 päästönormien mukainen? Ainakin Ducatin sivujen mukaan se on, eli silloin sillä pitää olla valmistajalta todistus että ko pyörää on valmistettu ja myyty alle tietty maximimäärä EU:ssa, oliskos ollut 5000kpl. Käsittääkseni tälläisen todistuksen voisi saada virallisen maahantuojan kautta,
On vinha perä että rekisteröitäessä pitää olla tuommonen todistus. Mullahan on siis 2006 mallin superenduro joka rekisteröitiin 2007 huhtikuussa ja ko paperi oli silloin kullan arvoinen. Voin scannata sulle sen malliksi jos tarviit sen kun menet vaatimaan vastaavaa Ducatilta.

Mulla oleva paperi on siis alunperin Itävallasta toimitettu eíkä suomalaiselta maahantuojalta. Se on kulkenut mun käsiin niinkin maahantuojan ja myyjän toimesta.

No kaveri on niin hidas päättämään, että saa nähdä tuleeko mitään. Pitäisi päästä testaamaan, että tietäisi onko se parempi kuin 999S. Kyseessä on Xerox ja ehkä sen saisi ilman MwSt 20.000 €. Jos laskee verot tullin taulukon mukaan niin tullee varmaan näin:

hinta Suomessa ollut n. 38000 eli veroa 20% 7600 €
ALV verolle 1672 €
ALV 20.000:sta 4400 €

eli yht. n. 33.600 €. Ei enää tosihalpa, mutta maksaahan 1098S putken kanssa Suomessa melkein saman.

No kaveri on niin hidas päättämään, että saa nähdä tuleeko mitään. Pitäisi päästä testaamaan, että tietäisi onko se parempi kuin 999S. Kyseessä on Xerox ja ehkä sen saisi ilman MwSt 20.000 €. Jos laskee verot tullin taulukon mukaan niin tullee varmaan näin:

hinta Suomessa ollut n. 38000 eli veroa 20% 7600 €
ALV verolle 1672 €
ALV 20.000:sta 4400 €

eli yht. n. 33.600 €. Ei enää tosihalpa, mutta maksaahan 1098S putken kanssa Suomessa melkein saman.

Onhan se tietty parempi, mutta huomaako siinä sitten muuta kuin hiukan kierrosherkemmän koneen ja jokusen kilon kevennyksen. Ei varmaan mitään kovin mullistavaa ainakaan vakiona. Ajelin tuossa 999S:llä ja aika saman oloinen laitos.

Hiukan muovisempi ja rajoitin alemmilla kierroksilla. Aika samat huipputehot kummiskin. No, -06 mallissa se kymmenen hepoa enempi kuin vanhemmissa, joten ehkä siinä jo huomaa paremmin sen tehoeron.

1098 kuitenkin aika paljon raaempi teholtaan, kuten oletkin varmaan huomannut. Jokos sen myit pois?

Helpointa olisi tuoda valmiiksi kilvissä oleva ärrä, niin saisi rekkariin ilman kommervenkkejä. Eiköhän niitäkin ole siellä saatavilla.

Olen niin paljon kehunut 999S:ää kaverille, että se on vähän innostunut. Vanhempia 2004 malleja on vaikka kuin, mutta 2005/2006 malleja ei löydy niin vain ja varsinkaan käytettyjä R ei yhtään. Ja ne vanhemmat 2004 mallit ei kaverille kelpaa. Toisaalta S voi olla pitempi-iskuisena vääntävämpi ja itse en ole niin vakuuttunut 1098 tai 999R:n ruiskusta. Paremmin toimii 999S ja siinähän pitäisi myös olla n. 150 hv Termignonilla ja lastulla koneessa. R:stä en tiedä paljonko teho nousee mukanatulevalla putkella. 1098 miettii vähän isolla vaihteella keskialueella ennen kuin lähtee eli parempi olisi vaihtaa pienempää. Vääntöä on, mutta 999:ssä se tulee tasaisemmin. Saattaa olla kireämpien nokkien vaikutusta 1098:ssa.
1098S mulla on nyt nettimotossa myynnissä, mutta eipä ole ollut kiinnostuneita. Mielellään kyllä ajan sillä itse niin kauan kuin täällä olen tai kunnes Desmosedici tulee. 999S on poissa kilvistäkin ja on Suomessa.
Tänään kävin paikallisessa Ducati-liikkeessä ja siellä oli 3 kpl 1098 sekä 2 kpl Hypermotardia. Yksi hieno 999S 2006 oli asiakkaan lukuun 15.900 € ja siinä oli Desmosedicin tyyliset katteet, näytti ratapeliltä mutta oli siinä vilkut ja valotkin. Saattoi olla vielä ajamaton peli.

Back