• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reppua reissulle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
V-S Suomi
Olisi tarvetta saada hommattua jostain iso reppu, joka soveltuisi myös pyörän päällä istumiseen.

90% repun käytöstä tulee kuitenkin olemaan muualla kuin pyörän selässä, joten kovat ajoreput jätetään suosiolla sivuun.
Reppuun pitää mahtua sivusuunnassa A4-mappi. Syvyyttä saisi olla reippaasti, että tarvittaessa mappeja mahtuu mukaan monta.
Haussa oleva tilavuus olisi >30, mielellään jopa 40 litraa.

Mitään rinkkaa en halua.
Muutoinkin repun pitäisi vielä kaiken lisäksi olla fiksuhkon näköinen ja väriltään musta.

<a href="http://www.scandinavianoutdoorstore.com/PublishedService?pageID=9&itemcode=47001220" target="_blank">
Haglöfs Tight EVO XXL</a> olisi muutoin ihan pätevä värkki, mutta on korkea kuin piru ja syvyyttä ei ole nimeksikään.

Haglöfssin tight large malli on itellä ollu n.4 vuotta aktiivisessa ja vähän kovemmankin käden käytössä eikä mitään moitteen sanaa löydy. Muutaman konepesun jälkeenkin vesi pysyy täydellisesti repun ulkopuolella ilman mitään käsittelyjä. Väriltään tommonen musta/tumman ruskee.

Ai niin, yks miinuspuoli on, vetskarit alko nyt aukeileen, joutuu pitämään hakaa että ei lentele kamat pitkin mettiä.

Haglöfssin tight large malli on itellä ollu n.4 vuotta aktiivisessa ja vähän kovemmankin käden käytössä eikä mitään moitteen sanaa löydy. Muutaman konepesun jälkeenkin vesi pysyy täydellisesti repun ulkopuolella ilman mitään käsittelyjä. Väriltään tommonen musta/tumman ruskee.

Ai niin, yks miinuspuoli on, vetskarit alko nyt aukeileen, joutuu pitämään hakaa että ei lentele kamat pitkin mettiä.
Tuohonkin pätee tuo pieni syvyys.
Ei mahdu kuin pari mappia sisälle...

ARC'TERYX ei näy tekevän oikeen mitään sopivan kokoisia malleja tuon rinkkamallistonsa ulkopuolelta.

Kriega R35 vaikuttaa kohtuullisen asialliselta.
Saisikohan tommosta mistään hipelöitäväksi? Ei oikeen ilkeis pelkän kuvan perusteella ostaa tommosta...

ARC'TERYX ei näy tekevän oikeen mitään sopivan kokoisia malleja tuon rinkkamallistonsa ulkopuolelta.

Saisikohan tommosta mistään hipelöitäväksi? Ei oikeen ilkeis pelkän kuvan perusteella ostaa tommosta...
Eipä taida jälleenmyyjää Suomessa olla. Mutta ihan ensiluokkaista laatua pitäis kyllä olla kuulopuheiden perusteella.

Eipä taida jälleenmyyjää Suomessa olla. Mutta ihan ensiluokkaista laatua pitäis kyllä olla kuulopuheiden perusteella.
En mä sitä epäile ollenkaan. Paljon näkyy olevan arvosteluita ja kaikki vaan kehuu...
Täs on vaan se kun reppu ei tulis pääasiallisesti pyörän kanssa käytettäväksi.
Saisi olla siis muuhunkin tarkoitukseen sopiva...

Kriegoissa on selkaa vasten erittain kova levy, joten se ei taivu helposti. Se myos vaikeuttaa repun kayttoa lyhyella ihmisella (itse olen 160cm ja se osui kyparaan koko ajan, joten meni myyntiin). Aika huono pitaa paalla jatkuvasti, ellei sitten halua pitaa rintahakaa myos kiinni, ja yhdella olalla roikottaminen ei oikein onnistu.

Itse haluan Knoxin Sixpackin joka korvasi Aeropackin. Kulkee kyparakin mukana.
thumbs-up.gif

Noista vetoketjuista muuten, kannattaa aina kiinnittaa sivuun alas, eika ylos keskelle. Tuuli paasee siita ylhaalta kivasti sisaan ja pakottaa molemmat vetskarit alaspain, joten kamasi katoavat.

Minulla on Dakinen joku hieman rinkkatyylinen reppu ja toimii hyvin mopoillessa. On toistaiseksi pitänyt veden ulkopuolella, tosin kovassa vesisateessa en ole kovin kauaa tuon kanssa vielä joutunut ajamaan. Arkikäytössäkin toimii, mutta on kuitenkin aika iso.

Itsellä ortliebin track 35 (35 litraa) täysin vedenpitävä, tavaraa menee kuhan vaan änkee  
biggrin.gif
, tosi jämkkä rinkkamainen selkärakenne jo kunnun remmeilä kiinni lantioon, suosittelen Klick

myy ainakin lassin retkiaitta helsingissä.

Edit: mahtuu kasi A4 mappia ainskin, kokeiltu on, tulee käytettynä koulureppuna välillä.

Kovin kovin tuttua... minun Haglöfs Tight XL -repusta vetskari aukesi kesällä 2005 prätkäillessä reitillä Porvoo-Helsinki. Eihän siinä mitään muuten, mutta kun ylimpänä olleet kameralaukku jossa oli järjestelmäkamera varusteineen, pari objektiivia, muistikortteja ja kymmengigainen kuvapankki (muistikortit oli pienempia silloin) hävisivät matkalla. Silloin otti kyllä pattiin. Kyseinen reppu pääsikin sen reissun jälkeen kierrätykseen vaikka oli toiminut siihen asti mainiosti useamman vuoden ajan.

Suosittelen että mikä tahansa reppu tuleekin kysyjälle valituksi, niin kannattaa paneutua huolellisesti vetoketjujen toimintaan ja kiinnipysymiseen. En muuten ole pitänyt reppua selässä ajon aikana juuri kertaakaan sen jälkeen kun hankin prätkän jossa on takaboksi.

/MarcusB

Kriegoissa on selkaa vasten erittain kova levy, joten se ei taivu helposti.  Se myos vaikeuttaa repun kayttoa lyhyella ihmisella (itse olen 160cm ja se osui kyparaan
Mites tuollainen kova levy toimii selkäpanssarin kanssa?

Käyttääkö jengi yleensäkään repun kanssa selkäpanssaria?
Kriegan käyttö panssarin kanssa onnistuu oikein hyvin. Hikoaahan se selkä , mutta pieni haitta. Ja käytän panssaria aina.

Back