• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkiden pitävyys ja kylmät syyskelit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoBa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli tänään huomasin että nykyinen me 1 sportec ei enää näin viileämmillä keleillä pidä kovinkaan kehuttavasti.

Lähdin siis kahveen jälkeen hivenen reippaammin liikenteeseen ja meinasin että nyt vähän kevennetään keulaa....ja paskat ei muuta kun suti sutia vaan. Olen myös huomannut kerran aikaisemminkin että kyseinen kumi ei pidä viileänä yhtään, tosin sillon kuvittelin että tiessä tai renkaassa oli jotan liukastetta.

Eli mitenkäs teidän gummit? vastaavia huomioita.

mezin 4 ja 6 on kans aika lipokkaita kylmänä, varsinkin kun kulutuspintaa on enää vähän jäljellä... siinä saa olla aikas tarkkana...
omg.gif

Mulla on varmaan sitten liian vähän tehoa kun kylmänäkin nostaa mopon pystyyn. Renkaina Pirelli Dragon Super Corsa SC1 ja SC1

Batlaxit alla ja melkeen p..kat housussa. Muutama päivä sitten olin tulossa töistä ja ohitin mutkassa auton n.70 vauhdissa. Eiköhän lähteny perä alta ja n.20m mentiin kuin parhaat RR-kuskit kylki eellä ja takanakki sutien. Keli oli kylmä ja pinta märkä joten olosuhteen ei ollu parhaat maholliset.
062802moto_prv.gif

Mulla alla mikkelinpäivänen Mäkäräränni sata, matkarenkas, notta pitoo oli kylymänäkin, ainakin eilen illalla. Mutta määhän en kovvaa ajakkan ko se mopokaa ei kule kovvaa. Paitti oikeen piukasa kutkasa eiko mutkasa tuntuu vaan kovalta. Vauhiti...
biggrin.gif

Kovasti on tuntunut sutivan, se vaan on liian hauskaa ja rengas on kankailla...
biggrin.gif

Monta sataa metriä menee parhaimmillaan kun pitää hanan pohjassa ja latoo isompaa sisään, vielä kolmosvaihteella on parhaimmillaan hetken sutinu kunnes saa pitoa, ja siis ihan kuivalla asfaltilla. Vauhtia alkaa olemaan jo yli 150 siinä vaiheessa, mittarissa tietysti isommat lukemat kun se mittaa vaihelaatikosta
062802moto_prv.gif

Nyt pitää ajella hemmetin varovasti, kun uus nakki on vasta ens viikolla tulossa ja kudokset on näkyvissä....

Mulla on varmaan sitten liian vähän tehoa kun kylmänäkin nostaa mopon pystyyn. Renkaina Pirelli Dragon Super Corsa SC1 ja SC1
biggrin.gif

Mullaki on varmaan ongelmat siellä tehon puolella, kun mopo pyrkii ennemmin keulimaan kuin sutimaan, vaikka keli on märkä ja rengas kylmä. Renkaat siis Supercorsa SC2:t.
smile_org.gif
täytyy liittyä samaan kerhoon.
Kylmä/lämmin/kuiva/märkä--->pystyyn tuppaa nouseen...
Nii ja renkaina Pirelli SuperDragonCorsa

biggrin.gif

Mullaki on varmaan ongelmat siellä tehon puolella, kun mopo pyrkii ennemmin keulimaan kuin sutimaan, vaikka keli on märkä ja rengas kylmä. Renkaat siis Supercorsa SC2:t.
smile_org.gif
täytyy liittyä samaan kerhoon.
Kylmä/lämmin/kuiva/märkä--->pystyyn tuppaa nouseen...
Nii ja renkaina Pirelli SuperDragonCorsa
Liityn myös. Ei ilmeisesti myöskään potku riitä kun tahtoo vaan renkku pitää ja nokka pyrkiytyy ylös... Renkaina Pirelli Diablo Corsat jotka ei oo enää parhaassa iskussa.  
tounge.gif

Märällä tiellä alkaa sitten teho riittämään eli renkaat hanurista, koska kun oikein kääntää niin suttaa. Outo juttu.  
062802jumpie_prv.gif

Niin monta pyörää on lipattu kylmillä kumeilla (noin yleensä ei itse). Itsellä BT020, Pilot road, D207, Diablo ja D218, kaikilla sama homma pitoa muutaman kilometrin jälkeen vasta kunnolla.

Elikkä rauhallisesti ekat kilometrit!

Ja rengaspaineetkin laskee kylmillä keleillä, jolloin ajaminen tuntuu tavallista vetelämmältä.

Liukas kylmänä luokkaan voi ainakin allekirjoittaneen puolesta vetää Michelinin Pilot Sportit. Huomattavasti liukkaammat, kuin Pirellin Diablot joihin vaihdoin moiset.

Mulla on ollu nyt pyörä matalana kiihdyttelyn jäljiltä, siitä johtuu se hirvittävä sutiminen... Toki se vieläkin keulii, mutta huomattavasti enemmän kestää antaa hanaa ennen kuin alkaa keulimaan kuin normaalikorkuisena, näin ollen se pitokin sitten irtoaa.. Ja kun se kerran irtoaa, niin sitten sutii ja pitkääääään...
cool.gif

020 edessä ja takana.

Lipsuu ja sen kyl huomaa ensi kilometreillä. Ei tartte ajaa maalausten tai kaivon kansien yli, kun lähtee alta muuallakin. Pakkasöitä odotellen. Paskat suomeen enää koskaan kesää tulekaan!!!

Eilenaamuna oli +3 lämmintä kun ajoin töihin ja eise michelinin pilot sport oikeen pidä...en usko että mikään muukaan

Jospa ne lipsuvat renkaat ovatkin liian hienoja suomalaiseen räkäkeliin? Tänään torstaina 26.8. ajelin edestakaisin duuniin 60km sivu, ja vielä ennen kotiinlähtöä pientä siksakkia Stadissa ratikkakiskot, suojatiemaalaukset ja mukulakivet mukaanlukien. Ja jos ei satanut, niin ajopinta oli ainakin märkä. Ajelin ihan normaalisti kaupungissa, ja 3-tiellä (vanhalla) sadevihmassa paikasta ja nopeusrajoituksesta riippuen mittarin mukaan 90-110km/h. Vesiuria toki välttelin, ja autojen renkaiden nostamaa kurasumua visiirissä kiroilin. Ei minkäänlaista lipsumisen fiilistä missään. Pyörä puolilitrainen Suzuki, ja renkaat halvat peruskumit, takana 2500km ajettu Bridgestone Battlax BT-45 ja edessä 10500km ajettu ensiasennus Bridgestone-jotakin. Toisaalta kun änkeän tomumajani satulaan, nousee pyörän kokonaispaino 300 kiloon. Josko tälläkin olisi osansa asiaan.
Summa summarum, vaihtakaa hienot kisakumit halpoihin perusnakkeihin, ja kaikki kukkakepit: nakkarille iltapalalle - hop-hop.

Mulla edessä metzeler sportec-1..viileellä ja sateella aika v*tun liukas, tosin ei se enää mikään uusi ole
idea3.gif
...Kerran ollaan kaaduttu ja toinen oli lähellä
veryangry.gif
, siis sateella. Kuivalla ja lämpösellä ihan ok.
Takana diablo ja se on hyvä!
062802jumpie_prv.gif
Tosin ei sekään voi enää mitään kun kääntää tuppia nurin, sateella..
tounge.gif

Back