• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaan paikkaaminen - kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja niko80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Maanantaina vaihdoin uuden eturenkaan alle, Diablo Corsan. Tänä aamuna huomasin että rengas oli tyhjä. Ilmeisesti eilisellä ilta-ajelulla oli ruostunut ruuvi tarttunut kumiin. Ruuvi oli lyhyt ja ohut, lähti pois helposti ilman työkaluja.

Elikkäs onko turvallista ajella paikatulla renkaalla? Vai pitäskö suosiolla laittaa uusi ehjä? Harmittaa vaan kun just olin uuden kumin saanut alle.
sad_orig.gif

kun paikkaat gummin hyvin niin on turvallista sillä ajella. jos oot ehtinyt laittaa huoltoaseman korjausvaahdon kumin sisään niin ei kannata edes yrittää korjata, vaahto liuottaa paikkaus-liimat pois.

Maanantaina vaihdoin uuden eturenkaan alle, Diablo Corsan. Tänä aamuna huomasin että rengas oli tyhjä. Ilmeisesti eilisellä ilta-ajelulla oli ruostunut ruuvi tarttunut kumiin. Ruuvi oli lyhyt ja ohut, lähti pois helposti ilman työkaluja.  

Elikkäs onko turvallista ajella paikatulla renkaalla? Vai pitäskö suosiolla laittaa uusi ehjä? Harmittaa vaan kun just olin uuden kumin saanut alle.  
sad_orig.gif
Moottoripyörän renkaita ei paikata, ne vaihdetaan...

Voi paikata.

Meikän pyörästä huomattiin 1000 km:n huollossa, että naula oli mennyt takarenkaaseen. Naula pois ja ns. "koiranpaska" --paikka tilalle. Hyvin on toiminut seur. 5000 km:a.

Rengasliikkeet ja asiantuntevat mp-huollot tietävät systeemin. Tivaa heiltä ja äläkä myönny ostamaan uutta rengasta; paikkaus maksoi minulla 15 eur.

Kannattaa paikata just tommoset pienet pistoreijät ja sit vähän aikaa tarkkailee sitä rengasta,lähinnä et paineet pysyy.Eihän se paikattu rengas mihinkään yhtäkkiä hups räjähdä ja häivy savuna ilmaan.Siihenkin tulee vain reikä niin kuin sun siihen uuteenkin renkaaseen.Normaali tube paikka l mato on paras.Älkää missään nimessä(jos vielä myydään)käyttäkö niitä erityiseti mp:n tehtyjä tulppia.Niitäkin oli aikoinaan ainakin.

Laita tupelespaikka siihen ja ajele meneen. itellä kävi sama homma 200km ajettuun renkaaseen ja ei haluttanu polttaa uutta kumia joten paikkautin sen ja hyvin kesti. minun takakumissa se ruuvi ei ollu aivan keskellä rengasta ja sattu vielä vesiuran pohjasta meneen läpi.

itellä oli renkaasta laula läpi ja kotona lisäsin ilmaa ja ajoin sillä naulasella renkaalla liikeeseen ja siellä vasta naula pois kerta ilma pysyi aika hyvin sisällä ja sitten vaan mato tilalle liiman kera ja sen jälkeen on kyllä testattu että 250kmh ei riitä paikkaa irroittamaan (radalla tietysti
tounge.gif
) että varmaan on turvallinen ja kestää niin kauan kun rengaskin

Kyllähän sitä suositellaan, että pyörän renkaita ei pitäis paikkailla, mutta itsellä kans toissa kesänä puhkes pari
viikkoa käytössä ollut rengas ja hyvin paikka kesti seuraavaan
renkaanvaihtoon saakka..

Joo, mulla kans meni 1000 km ajetusta Diablo Corsasta (taka) ilmeisesti kivi läpi. Kesken ajon tyhjeni eikä mitään syytä löytynyt, vain pistojälki renkaassa.
Käytin rengasliikkeessä jossa paikkasivat sisäpuolelta ja takasivat ettei paikka vuoda.
Nyt olen ajanut ~2000km eikä ole ollut ongelmia. Vauhdinkestoakin on kokeiltu, tuonne 290 pintaan ainakin kestää
062802jumpie_prv.gif

Kävinpähän aamulla paikkauttamassa renkaan, matopaikka siihen laitettiin reiän tukkeeksi. Ajelen ainakin ajokauden loppuun nyt tuolla.
062802moto_prv.gif
Katsotaan sitten keväällä laitetaanko uutta kumia alle vai ei. Niin, paljonko olisit ollut valmis maksamaan tuollasesta renkaasta?

Back