Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nii mut kumpi heittää?? Onko rengasliikkeen mittari kalibroitu ja milloin viimeksi? Yleensä rengasliikkeillä/korjaamoilla on mittareiden kalibrointiväli 1vuosi.Mut pienemmillä pajoilla ei kalibroida mittareita lainkaan ja ne voi näyttää ihan mitä vaan...lidlin laatuun luotetaan samalla mittaa urasyvyyden renkaista mitä välii tolla tarkkuudella jos käy rengasliikkeessä laittaa paineet esim 2,9bar mittaa sit lidlin mittarilla vaikka 2,7 bar siitähän sen tietää et on vähän heittoo![]()
Sama vempain täällä. Hyvältä tuntunut, mutta vasta 3 viikkoa käytössä.Minulla on Clas Ohlssonin mittari käytössä, halpa ja hyvä mun mielestä.
Lainaus wikipediastaMuuten: missä on olemassa Se Ainoa Oikea mittari, jolla kalibroida ja vartailla mittarien oikeellisuuksia? Huoltisten (ja jopa rengasfirmojen) uudetkin mittarit näyttävät melko eri lukemia.
Jep tuo eurodainu toki on erinomainen mutta hintakin on aivan omaa luokkaansa...Schrader Eurodainu/mast air,korjaamoilla yleinen mittari ja hyvä.
Tosin oma Bilteman (wika:n mittari) piti myös kutinsa +- 0.1 bar tarkkuudella)
on toki... keskimäärin normi korjaamo käytössä ko. mittareita joutuu virittämään yhden kymmenestä...Jep tuo eurodainu toki on erinomainen mutta hintakin on aivan omaa luokkaansa...Schrader Eurodainu/mast air,korjaamoilla yleinen mittari ja hyvä.
Tosin oma Bilteman (wika:n mittari) piti myös kutinsa +- 0.1 bar tarkkuudella)
No enpä nyt viitsi lähteä Pariisiin moikkaamaan setä PascaliaLainaus wikipediastaMuuten: missä on olemassa Se Ainoa Oikea mittari, jolla kalibroida ja vartailla mittarien oikeellisuuksia? Huoltisten (ja jopa rengasfirmojen) uudetkin mittarit näyttävät melko eri lukemia.aine (tunnus p) ilmaisee pinta-alayksikköön kohdistuvaa kohtisuoraa voimaa. Matemaattisesti tämä ilmaistaan:
p = \frac{F}{A}
jossa:
p on paine
F on voima
A pinta-ala
Täten paineen yksiköksi saadaan (N / m2), jonka johdannaisyksikkö SI-järjestelmässä on pascal (Pa)."
Joten se ainut oikea mittanormaali on muistaakseni Pariisissa Tuolla SI-Järjestelmän kodissa...korjatkoon joku jos olen väärässä
Meidän mittanormaali mittaa painetta neljän desimaalin tarkkuudella ja kalibroitu viimeksi Inspectalla ja siihen luotamme...