• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengas puhki,paikkaa tai osta uusi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lippa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos kuvista, mutta saisiko hieman tekstiäkin? Eli mitä tuo salamin näkönen on, ja purkissa oleva töhnä? SPE .. CEM.. ? btw kannattaa hehkuttaa sitä pitkän matkan ajamista vasta sitten kun se on suoritettu ;)

Missä on lopputuloskuva? Eikai se tuo http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331690.jpg ole, ihan sen näköinen että lähtee ekassa kiihytyksessä salamit lentelemään

Itse ainakin ajoin n. 2000km paikatulla takarenkaalla. Mistähän tuota liimaa/vulkanointi-mönjää saisi tuubissa/purkissa? Paikat ja työkalut kulkee mukana, mutta tuota liimaa ei tullut paketissa.

Oon ajellu viime kesänä paikatulla renkaalla ja syy; meni 2 kertaa ruuvi samalla viikolla takarenkaaseen,(paska tuuri..aloinkin epäillä vittumaista naapuriani..) muuten hyvä kuntoseen..enpähän jaksanu ostella uutta niin tiuhaan,paikkautin sen kummallakin kerralla ja hyvin kesti loppu kesään! Tupla paikkauksesta oltiin kyllä montaa mieltä..

olisimpa vähän eri mieltä tuosta "ajelee pitkän pätkä" on
sen verran kulahtanut jo että meneppä 1-tuhatkin niin hyvä on.

ei tuohon tarvita sen kummallisempaa liukastetta kun tavallinen
kumi liima käy,sillä ei ole muuta tarkoitusta kun liukastaa tuo
"paska" kai se liima siinä vähän pitääkin,mutta on vaan pirun
vaikea saada kuiviltaan tuo "räkä" sinne reikään.

koko paketti löytyy tuolta (halvimmalla) Biker Poin:tista
olisko ollut 14-15 € tai sitten esim. motonet ostaa kaikki erikseen
tuolla ensin mainitussa ovat siistissä paketissa,suosittelen,itse
en ole vielä tarvinnut,mutta kerran olen kanssa motoristin auttanut
jatkamaan matkaa,on mulla aina mukana satulan alla.

Millä makkaralla toi paikattiin
biggrin.gif
. Katsoin eka kuvista, että nyt sinne laitetaan pekonia vakuumista
tounge.gif
..

Paikkamato
smile_org.gif
?

withstupid.gif

olisimpa vähän eri mieltä tuosta "ajelee pitkän pätkä" on
sen verran kulahtanut jo että meneppä 1-tuhatkin niin hyvä on.

ei tuohon tarvita sen kummallisempaa liukastetta kun tavallinen
kumi liima käy,sillä ei ole muuta tarkoitusta kun liukastaa tuo
"paska" kai se liima siinä vähän pitääkin,mutta on vaan pirun
vaikea saada kuiviltaan tuo "räkä" sinne reikään.

koko paketti löytyy tuolta (halvimmalla) Biker Poin:tista
olisko ollut 14-15 € tai sitten esim. motonet ostaa kaikki erikseen
tuolla ensin mainitussa ovat siistissä paketissa,suosittelen,itse
en ole vielä tarvinnut,mutta kerran olen kanssa motoristin auttanut
jatkamaan matkaa,on mulla aina mukana satulan alla.
Joo,onhan tuo rengas jo parhaat päivänsä nähnyt mutta sopi tähän juttuun juuri sopivasti tyhjenemään. N. 1,5mm siinä enään on pintaa jäljellä mutta prosentuaalisesti aion hyötyä vielä n15% käyttöikää.
Tämä on tosiaankin vain kuvaelma tämän kertaisesta paikkaamisesta,olen aina ennenkin paikannut ja kaikki renkaat loppuun asti ajanut.Paikkaus ei ole koskaan pettänyt.Niin ja olen myöskin vääntänyt monesti tästä asiasta täälläkin.
Se sininen aine on todellakin liimaa Special Cement Bl joka varmistaa asiaa mutta kyllä se pelkkä matokin paikkaa.
Kyllä se on loppukuva jonka jälkeen vain kovaa ja huoletonta ajoa.
Seuraavaksi tulee video kun rengas on tyhjä ja kotiin tai johonkin on päästävä.Ensin ajoa tullaan kuvaamaan yksin ajaen ja osa matkasta jopa kaksi kyydissä.Se tulee sitten kun seuraavan kerran käy näin.

Joo,eihän tuo tubeless tapin laitto mitään rakettitiedettä ole,oikeanlaisella koukulla se menee kuin veitsi voihin,ei siitä liimastakaan toki haittaa ole. Toiminee pyörän renkaassa siinä missä autonkin,yhteenkään pyörään en oo noita laittanut,ainakaan vielä,auton rattasiin useinkin......
baaa.gif

Kiitos kuvista, mutta saisiko hieman tekstiäkin? Eli mitä tuo salamin näkönen on, ja purkissa oleva töhnä? SPE .. CEM.. ? btw kannattaa hehkuttaa sitä pitkän matkan ajamista vasta sitten kun se on suoritettu ;)

Missä on lopputuloskuva? Eikai se tuo http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331690.jpg ole, ihan sen näköinen että lähtee ekassa kiihytyksessä salamit lentelemään
Vastataan tähän vielä erikseenkin että se on lopputulos eikä lähde mihinkään lentoon.Harmi kun ei ole vanteen sisäistä kameraa,näkisit sen miksi ei lähde.

Noita renkaanpaikkaus pakkauksia sai ainakin viime kesänä myös stormilta. Sisältää kaiken tarvittavan, myös 2 vai 3 painepulloa renkaan täyttämiseen paikkauksen jälkeen. Onneksi ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla, mut toimii varmaan tarvittaessa.

Mulla meni viime kesänä melko vähän ajetusta Pirellin Diablosta kuvion pohjasta terävä kivi läpi.

Kaverin paikkaus-satsilla rengas paikattiin ja hyvin on kestänyt.

Kyllä tuommoinen paikkaus-satsi on tästä lähin aina mukana pidemmillä reissuilla.

Minä voin ottaa vastaan naulan lävistämiä renkaita joissa on kuviota jäljellä. Maksan jopa postimaksunkin kunhan koko on 190/120 ja pintaa enemmän kun 2mm.

Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska  
tounge.gif

Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.

Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska
tounge.gif

Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.
tiedä tuon laillisuudesta ainakaan kukaan vastuuntuntoinen
mp-korjaamo ei suostu tuolla systeemillä korjaamaan,ja kuka
itse korjaa reissulla niin ottaa vastuun itse,en hen.koht.
tuollasen kanssa jatkais normaalia ajelemista,vaan teen
tuon homman ja ensi tilassa uutta kummia.

olen tubelessillä paikannut mm, kauhakuormaajan ja mehumaijan renkaita, siinä ne ainakin joutuu rasituksella ja hyvin kestää. Nopeissa olosuhteissa ei ole kokemusta tubelessin toimivuudesta, mutta yli 3 ja 4 barin paineet kestää loistavasti.

tounge.gif

Mulla kävi sitten varmaan hyvä tuuri, kun tuolla paikatulla Diablolla tuli huristeltua 2 päivää rataa viime juhannuksena.

Kilsoja radalla tuli jotain 350 kilometriä.

Mulla kävi sitten varmaan hyvä tuuri, kun tuolla paikatulla Diablolla tuli huristeltua 2 päivää rataa viime juhannuksena.

Kilsoja radalla tuli jotain 350 kilometriä.
Nii mullakin .. vaihdoin takarenkaan 2vk ennen Gibraltarille menoa.
Olin ajanut varmaan pari päivää täällä ja sitten mietin, että mitenkä
näin vippasee mutkissa. Painetta ei ollut juuri mitään. Hitto - uutta
painetta ja sama taas hetken päästä. Hitto - siellä oli oikein kunnon
piikinkanta näkyvissä. Rengasliikkeisin soittelin ja sanoivat kuorossa,
että uutta rengasta vaan. Hemmetti - ihan uusi rengas - ei käy.
Sitten ajelin sillä autonrengasliikkeeseen ja nyppäsivät piikin pois
(oikein hieno ja kiiltävä 2,5 tuumainen popniitti) ja tilalle panivat
sellaisen liimatankotupsupaikan semmoisella virkkuukoukunnäköisellä
vehkeellä - ilmat sisään ja eiku menox. Paikkuu kesti 3 min.
Piikkejä ei missään tapauksessa kannata itse mennä liian aikaisin
poistelemaan - siellä ei sitten pysy ilmat yhtään hetkeä enää.
Tiesin ja tiedän, että Saksassa tuommoinen on laiton, mutta ihan
uusi rengas - eihän sitä roskiin voi tuupata. Sitten tuli ajeltua
hieman YLI 20.000 km sillä renkaalla. Gibiksen reissussa tuli yksistään
9980km. Hyvin kesti sen minkä pitikin ja vähän enemmänkin.

pari vuotta sitten ostin saven toriautosta sarjan tais olla 9,90e

kuorma-autosta kerran paikkasin eturenkaan ja onhan se pitänyt useamman 10 tuhatta km ja painetta ~8bar

kamelin paskaksi olen kuullut myös kutsuttavan.
Mikä se oikea tubeless paikka on ellei tuo??

Back