• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rekisteröimättömän pyörän tuonti saksasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urpooo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli tarkotus olis hakee talvi leluks 125-250cc enduro.
Ja oon vähän kattellukkin, ja pari hyvää on löytyny. Mutta ainoo ongelma on että pyörät ei oo rekisterissä (kaikki paperit kuitenkin ok)
Eli jos haluan ajaa pyörän suomeen, pitääkö mun rekisteröidä se ensin saksassa? Ja jos pitää niin paljonko se sitte maksaa?

Ja sitten kysyn vielä semmosta että miks melkein missään pyörässä ei oo kilpiä? kun kyllä saksalaisillakin on tapana kilpien kanssa ajella
biggrin.gif

Jos haluat ajaa pyörän Suomeen, sinun pitää hakea pyörään väliaikaiset kilvet + vakuutus. Oman pyörän kilpiin laittaminen maksoi jotain 80-90euroa (itselläni on tosin oikeat Saksan-kilvet, ei siirtokilvet).

Saksassa missään autossa/pyörässä ei ole myytäessä kilpiä, koska toisin kuin Suomessa, kilpi seuraa omistajaa (henkilöä) eikä autoa (kuten Suomessa).

Saksassa missään autossa/pyörässä ei ole myytäessä kilpiä, koska toisin kuin Suomessa, kilpi seuraa omistajaa (henkilöä) eikä autoa (kuten Suomessa).
Eli siis, vaikka pyörä olis rekisterissä, mun pitää hakee väliaikaset kilvet?
Ja onko sekin sen 80-90e vaikka pyörä oliskin edellisellä omistajalla ollu rekisterissä?
withstupid.gif

Eli siis, vaikka pyörä olis rekisterissä, mun pitää hakee väliaikaset kilvet?
Ja onko sekin sen 80-90e vaikka pyörä oliskin edellisellä omistajalla ollu rekisterissä?
withstupid.gif
Jos pyörä on edellisellä omistajalla rekisterissä, niin hänen on ensin poistettava pyörä rekisteristä (tässä kohtaa hän ottaa oman kilpensä pois pyörästä). Tämän jälkeen sinä voit rekisteröidä pyörän omiin nimiisi ja hakea/teetättää kilvet.

Netistä löydät lisätietoa. Mm. http://www.yleisavain.fi/import/

Tarkkaa summaa en osaa sanoa, mutta tuskin se kauhean kauas karkaa tuosta hintahaitarista jonka mainitsin.

Edit. tuosta linkistä katsoin jonkun muun kokemuksia ja näyttäisi 5 pvän siirtokilvet maksaneen noin 20€ (kilvet + rekisteröinti). Eli on näköjään halvempaa ottaa siirtokilvet kuin "oikeatkilvet".

bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
Sulle
Toi 5pv riittää ihan hyvin kun ei oo tarkotus jäädä sinne päähän ajeleen, vaan suoraan kotiin.
Mutta nyt alkaa sitte pyörän päättäminen, ja rahan säästäminen
biggrin.gif

Jos aioit ajaa Tanskan/Ruotsin läpi ota sitten ne kalliimmat punapäiset kilvet. Ne halvimmat keltapäiset 5 pvän kilvet on voimassa vain saksan sisällä.

Back