• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reittiehdotuksia JKL->Pohjoinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JONiE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjens!

Tarkoituksena olisi tehdä kesäloman loppuun jonkinnäköinen (ensimmäinen pidempi) moporeissu, (ajelen niin pitkälle kuin persaus kestää) ja reissuun olisi näillä näkymin lähdössä minä, mopo ja reppu
tounge.gif

3 tai 4 yötä olisi tarkoitus yöpyä reissussa.  

Eli löytyisikö mitään hyviä reittiehdotuksia? Ja myös edullisia majoituspaikkoja? Telttaa en välttämättä ota mukaan..
kuinka kauas kannattaa ajella? ei mitään rautaperseajoa
smile_org.gif

Olen aiemmin ajellut JKL-Saarijärvi-Karstula-Kivijärvi-Kinnula-Sievi-Ylivieska reitillä, ja se on mielestäni ihan mukavaa pätkää, mutta minnes tuosta ylivieskasta eteenpäin?

Mietin että ensimmäinen yöpyminen olisi oulun paikkeilla.. (nallikari camping?)

Muitakin vinkkejä saa antaa
tounge.gif

Kiitoksia jo valmiiksi!
smile_org.gif

Olen aiemmin ajellut JKL-Saarijärvi-Karstula-Kivijärvi-Kinnula-Sievi-Ylivieska reitillä, ja se on mielestäni ihan mukavaa pätkää, mutta minnes tuosta ylivieskasta eteenpäin?

tounge.gif

Kiitoksia jo valmiiksi!
smile_org.gif
JKL-Petäjävesi-Multia-Karstula...?

Kokeile reittiä joka menee suurinpiirtein näin:
jkl-rautalampi-karttula-pielavesi-nurmes-suomussalmi-...-hossa-kuusamo-ruka-salla-... -saariselkä. Todella komeat maisemat, mukavat ja melko hyväkuntoiset mutkatiet sekä vähän liikennettä. Virikkeitä löytyy matkan varrelta moneen lähtöön, ja varmasti jokaiseen makuun.

Olen ajanut itse ko. reitin ja eipä voi muuta kuin suositella. 4-5 pv reissu niin eipähän mene ihan rautaperseilyksi. Voi vaikka heittääntyä yhdeksi päiväksi esim. täysin tuuliajolle muiden harrastusten pariin.
Sallan jälkeen kannattaa tankata aina täyteen kun näet bensa-aseman. B-asemia ei ole ihan niin tiuhaan tahtiin kuin etelämmässä, varsinkin jos sattuu olemaan vähän janoisempi mopo ja pieni vetoinen tankki, niinkuin itselläni on.

Ja tuota länsipuolta rajan liki takaisinpäin. En tunne kovin hyvin länsipuolta suomesta oulun yläpuolelta, mutta sitä vartenhan on kartat ja seikkailuhenkeä. Tai aja reitti sitten toisinpäin?

Hossa-kuusamo seuduilla on todella paljon ja melko edullisiakin pikkumökki majoituspaikkoja, myös saariselkä ja ivalo alueelta löytyy hyvin majoitus kapasiteettia. Ivalossa on toki edullisempaa.

Varmaankin semmonen rapiat 2200 km reitti. Laskettelukeskusten läheisyydestä löytyy kesäaikaan hyvin ja edullista majoitusta, ja yleensä kaikkien tarvittavien palveluiden vierestä. Alk. 25 e/yö.

Varo pohjoisemmassa poroja.

Tuohan kuullostaisi ihan suunnitelmalle
tounge.gif

Pitää nyt toivoa ettei sada vettä koko ensiviikkoa, että pääsisi reissuun ja nahkatakki ei menisi pilalle
cool.gif

Pitää sitten kehitellä joku reitti mitä ajelisi takaisinpäin.. kaikki uutta maastoa minulle
smile_org.gif
062802moto_prv.gif

Kiitoksia näistä ohjeista!
033102beer_1_prv.gif

Kokeile reittiä joka menee suurinpiirtein näin:
jkl-rautalampi-karttula-pielavesi-nurmes-suomussalmi-...
Aja ennemmin Suonenjoelle ja sieltä Karttulaan. Rautalammilla tuo Rautalampi - Vesanto on surkeassa kunnossa Vesannon rajalle asti, eikä muutenkaan tarjoa kovin kummoista elämystä.

Suonenjoelta Karttulaan oleva pätkä on paikallisten motoristien suosiossa. On mutkaa, mäkeä ja puolessa välissä upea harjumaisema kahden järven välissä.

Jkl:stä Ouluun asti suosittelen suurin piirtein seuraavaa:

JKL-Konnevesi-Rautalampi(vähän ennen rautalampea kääntyy Vesantoon, hyvä mutkapätkä) Vesanto-Keitele-Pielavesi-kiuruvesi-Pyhäntä-Kestilä-Muhos-Oulu. Muhokselta voi toki lähteä myös itäänpäin ja sieltä sitten pohjoista kohti..

Mutta tuosta pätkästä olen tykännyt ylivoimaisesti eniten, kun Jyväskylästä tulee lähdettyä pohjoista kohti.

- P

Morjens!

Tarkoituksena olisi tehdä kesäloman loppuun jonkinnäköinen (ensimmäinen pidempi) moporeissu, (ajelen niin pitkälle kuin persaus kestää) ja reissuun olisi näillä näkymin lähdössä minä, mopo ja reppu
tounge.gif

3 tai 4 yötä olisi tarkoitus yöpyä reissussa.  

Eli löytyisikö mitään hyviä reittiehdotuksia? Ja myös edullisia majoituspaikkoja? Telttaa en välttämättä ota mukaan..
kuinka kauas kannattaa ajella? ei mitään rautaperseajoa
smile_org.gif

tounge.gif

Kiitoksia jo valmiiksi!
smile_org.gif
En jaksanut lukea koko juttua mutta Kempeleellä kattoa pään päälle tarjoaa Moottorimaja hintaan 25€/lärvi. Ei kummoinen mutta sänky oli ainakin viime vuonna ihan jees. On siellä myös motelli muistaakseni 30,-. Ja Kempele on siis n.10 kilsaa Oulusta.

mietin just että oulusta kiiminkiin ja sit yli-ii, tannila, oijärvi, simo, simosta, kirkkotietä pitkin simoniemen lenkki.

toki voi mennä nysväilyksi mutta kohtuu tylsä tuo nelostie minusta.

sit jos menet ivaloon niin käy inarissa ajaan. ihan vaan vaikka mutka. on sen verran makia tie se väli.
EDIT eiku joo se olikin sulla jo reitillä tää pätkä.

Tuohan kuullostaisi ihan suunnitelmalle  
tounge.gif

Pitää nyt toivoa ettei sada vettä koko ensiviikkoa, että pääsisi reissuun ja nahkatakki ei menisi pilalle  
cool.gif

Pitää sitten kehitellä joku reitti mitä ajelisi takaisinpäin.. kaikki uutta maastoa minulle  
smile_org.gif

062802moto_prv.gif

Kiitoksia näistä ohjeista!  
033102beer_1_prv.gif
Paremmat reissut saa aikaiseksi kun ei tee liian pitkälle vietyjä suunnitelmia, mutta lopullinen suunta suurinpiirtein tiedossa.

Antaa mielummin kohtalon ja vaiston viedä touhu tonni taskussa miestä, reppua ja mopoa.
smile_org.gif

Muista vältellä isoimpia teitä kun ne ei tarjoa muuta kuin pitkiä suoria ja noita iänikuisia ja tylsiä abc- yms. -asemia.

Antaa mielummin kohtalon ja vaiston viedä touhu tonni taskussa miestä, reppua ja mopoa.  
smile_org.gif

Tänään posti-pate toi semmosen pinon laskuja, että alkoi hirvittään jääkö koko reissu tekemättä  
bawling.gif

Alkaa olemaan kesälomanlopettajais-konkurssi käsillä kanssa..  
bawling.gif
katsotaan nyt..
sad_orig.gif
Niitä kutsutaan työmotivaation kannustimiksi.  
smile_org.gif

Nykyaikana tahtoo monelta meistä unohtua eräs perusasia: SÄÄSTÄMINEN.

Pikkusen sukanvarteen pahanpäivän varalle, ja vähän muihin tuleviin mukavuushankintoihin, lomat yms...
kynttila.gif

Pahaan päivään on varauduttu jonkin verran.. mutta niitä ei taas tuohon viitsisi käyttää..
tounge.gif

Jos vaikka lyhentäisi vähän matkan pituutta..
cool.gif

Tässä olisi nyt hieman muokattuna tuo reitti.. miltäs näyttää?

Toki tuo on vain tuollainen "pohja" reissulle, sinnehän mennään minne keula näyttää ja mieli vie
sport05.gif

Tässä olisi nyt hieman muokattuna tuo reitti.. miltäs näyttää?

Toki tuo on vain tuollainen "pohja" reissulle, sinnehän mennään minne keula näyttää ja mieli vie  
sport05.gif
Itse ajaisin tuosta pielavedeltä - iisalmeen mahtava pätkä ja aikas tuore asfaltti oli viime kesänä.. sitten vaikka rautavaaran kautta nurmekseen.. me jatkettiin viime kesänä nurmeksesta kuhmoon ja siellä yötä... ;)

Niinkuin joku muukin jo totesi, itse välttelisin tuota 4 tietä viimeiseen saakka. Saat siitä jo tarpeeksi Sodankylä - Rovaniemi välillä. Itse ajaisin Rovaniemi - Ranua - Pudasjärvi - Kiiminki - Oulu.

Keväällä ajelin tuolla Savukoski - Salla - Kuusamo linjalla ja se kannattaa kyllä ajella, mukevat maisemat ja hyvät tiet.

Niinkuin joku muukin jo totesi, itse välttelisin tuota 4 tietä viimeiseen saakka. Saat siitä jo tarpeeksi Sodankylä - Rovaniemi välillä. Itse ajaisin Rovaniemi - Ranua - Pudasjärvi - Kiiminki - Oulu.

Keväällä ajelin tuolla Savukoski - Salla - Kuusamo linjalla ja se kannattaa kyllä ajella, mukevat maisemat ja hyvät tiet.
Muuten ajaisin itse saman, mutta jatkaisin vielä tietä nro 78 Pudasjärveltä Puolangalle saakka ja sitten Vaala, Siikalatva, Kärsämäki, Haapajärvi, Reisjärvi jne.

Välillä Rovaniemi-Kemi-Oulu-Reisjärvi ei ole käytännössä mitään näkemistä, vain paljon rekkoja ja muita haitakkeita.
Roi-Pudis välillä on vain syytä pitää poroja silmällä ja tarvittaessa vähän väistellä, mutta muuten mukavaa seutua ajella. Puolangalla taas on korkeuseroja, sekä mutkaisempaakin tietä, samoin kuin Oulujärven Manamansalossa ja Siikalatvan alueella.

Back