• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reissulle Eurooppaan lautalle.....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panderolli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos, vastasinkin myös tuonne.... samassa laivassa siis aikas paljo porukkaa. Yritän saada tänne sen kuvan meidän reitistä. Tehtiin pieni suunnitelma.

Se mikä olis kiva kuulla, on että mitä jengi kuljettaa mukana. Eli Eurooppareppu?

Se mikä olis kiva kuulla, on että mitä jengi kuljettaa mukana. Eli Eurooppareppu?
Eurooppareppu??

Mun mopossa on yli 140 litraa kuljetuskapasiteettia, tankkilaukku, takalaukku ja 2 sivulaukkua
tounge.gif
biggrin.gif

Enempi kuin pikkuautossa
biggrin.gif

Helppo tunnistaa mut Hangon satamassa
cool.gif

Kiitos, vastasinkin myös tuonne.... samassa laivassa siis aikas paljo porukkaa. Yritän saada tänne sen kuvan meidän reitistä. Tehtiin pieni suunnitelma.

Mä en oo vielä miettiny pakkaamista juurikaan. Viime vuonna oli ylimääräistä sälää aika paljon mukana, ja kun tän vuoden reissu on puolet lyhempikin, niin ajattelin pärjätä yhdellä repullisella kamaa. Motoristeille varmaan sallitaan tietynasteinen rähjäisyys, saattaapa se joihinkin emakoihin jopa vedotakin
smile_org.gif

Mukaan siis uimalasit, sukat, kalsarit, pyyhe ja pyykinpesuainetta
smile_org.gif
Todellisuudessa en varmasti pääse ihan noin vähällä, mutta parhaani yritän
smile_org.gif

Tässä listaa kamoista

5 x kalsarit
3 x ?antihiki? vaellussukat ajosukiksi
3 x normaali sukka
5 x T-paita
2 x norm. paita
pyyhe
farkut
sandaalit
shortsit / uimahousut

hammasharja, tahna, dödö ?..jne.

Sadekamat

makuupussi ja makuualusta

ajokamat (takki housut yms)

Digikamera + laturi
kännykkä ja laturi
passi
laivaliput

lompakko, ajokortti ja rahat ja vara-avain + työkalut, sekä ketjuöljy

Onpahan tuossa tuo lista. Eli periaatteessa oli ajatus ettei mitään ota mukaan, mutta onhan tuota roinaa vaan tulossa!

Toi on tehty Route 66 ohjelmalla..... vanhalla versiolla. On Aika ehdoton värkki, kun on mietitty matkaa... Siihen saa syötettyä ajonopeudet eri teillä, taajamissa yms.... ja kyllä se laskee ajoajan aika hyvin.... Suomestakin löytää aika kivasti paikkoja.
062802jumpie_prv.gif

Olen kuullut, että se uusi versio ei suomea tunne. Mulla toi route tuntee siis Euroopan.....

Tässä listaa kamoista
snip...
farkut

ajokamat (takki housut yms)

Kannattaa ottaa varmuuden vuoksi toiset farkut mukaan. Viime vuonna kun olin Tylyttäjän kanssa kiertämässä eurooppaa niin oli niin helvetin kuuma ja kuivaa että ei vaan voinut ajaa ajohousuissa. Vedin koko matkan samoissa farkuissa, mitä nyt muutaman sateisemman osuuden goreissa. Kun tultiin perille vedin aina shortsit jalkaan ja jätin farkut tuulettumaan.
Olis tietty voinut pestä ne ainoat farkut mutta näinkin pärjäsin. Eipä ollut ongelmia ötököiden kanssa...
Ja aina löytyi paikka ravintolan terassilta...

Eihän se tietenkään ole erityisen terveellistä ajaa farkuissa mutta järkeilin sen niin että kun lippaa 200:ssa niin ei ne goretkaan auta. Ja luultavasti joku auto ajaa kuitenkin päin. Mutkateillä toisella puolella oli usein rotko ja toisella vuoriseinä joten ei ne goret siinäkään auta.

wink.gif
Yks tärkeimmistä varusteista on laimennettu itikka lasol jossain kätevässä pikkupullossa ja kostee rätti jolla se visiirin pesu käy vaivattomasti ja helposti, näkyvyys kun on aina A ja O mukavaa matkaa kaikille lähtijöille, muistakaa turpaväli, eli hajurako edessä menevään  
033102beer_1_prv.gif

bowdown.gif
ai niin ja vara-avaimet kantsii laittaa vaikka nippusiteellä kiinni reppuun sisäpuolelle tms.  
smile_org.gif
pelastaa paljolta...jos kummiski kännipäis tulee hörhöiltyy ja avaimet hävii  
blush.gif

Vara-avaimet!!!! Sovittiin että laitetaan ristiin kuskien kanssa. Olen kuitenkin sen verran tohelo, että kaikki on mahdollista.....

Vara-avaimet!!!! Sovittiin että laitetaan ristiin kuskien kanssa. Olen kuitenkin sen verran tohelo, että kaikki on mahdollista.....
Joo, huomenna pitää mennä vielä teettämään, aihio on kyllä jo... ja myös hälärin varaversio. Sitä ollaan muuten vuorokauden päästä laivassa, kännissä tai nukkumassa.

Pakkaaminen sujui liiankin helposti. Reppuun (38 litraa) jäi vielä reilusti tilaa.

Back