• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reevu peilikypärä kokemuksia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Li-Ion
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen Lahden MP-messuilla törmäsin osastolle, jossa oli esittelyssä Reevu -merkkinen peilikypärä. Vaikutti varsin mielenkiintoiselta kokonaisuudelta. Kohtuuhintainen (285,-) Tri-Kompsiitti potta, jossa oli sisäänrakennettu peilijärjestelmä, jolla siis näki taakse pikkaisen katsetta nostamalla.

Kyselenkin onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kapistuksesta ?

Vähäisiä on kokemukset mutta kerron ne kaikki.  
biggrin.gif

Pari vuotta sitten kun nuo tuli, messuilla oli mallin vuoksi vain jokin xxxs koko jota hieman pyörittelin käsissäni.

Nyt olin jopa ostamassa uutta kypärää ja messuilta löytyi kun löytyikin sopiva koko jota testasin päähän asti.
Täytyy todeta että päässä oli rihvelin tuntuinen sankko kypäräksi mutta peili oli "ihan kiva".  
nixweiss.gif

Tilasin taas Schubertin mutta vika on varmaan minussa, ja pienikin vika riittää kun se on päässä.
biggrin.gif

minkäs skuupertin laitoit?itellä pitäis hommata uus-vanha on c3.onko kokemusta s1 pro:sta ja c3:sta?lähinnä vertailua.itelle tuo aurinkovisiiri on ehoton,joten syö aikalailla noita vaihtoehtoja,ja huonoa ei kehtais ostaa.

Ajoin normaalin S1:sen lunariin joten valitani oli S1 Pro.
Avattavalle suhisijalle ei ole ollut mitään tarvetta.
nixweiss.gif

Noista löytyy paljon juttua haulla.
wink.gif

Mulla on yksi, olikohan MSX1 tms... Se peili toimii jos on pysty ajoasento mutta jopa VFR:n kanssa siitä näki vain taivasta.
Uudempiin piti kai tulla säädettävä kulma, en ole niitä kokeillut.

Vieläkö, taikka taasko niitä joku koettaa myydä jossain jollekin?

Se peilisydeemi on tuossa aika hyvä idea, mutta itse kypärä on kyllä aika kamala tekele. Tai oli ainakin silloin kun se tuli markkinoille, liekö parantunut siitä.

No ei potassakaan oikeestaan muuta vikaa ollut kuin paino ja koko... mun päässä hiljainen, visiiri tosin oli toiminnaltaan vastaava kuin jossain bilteman potassa.

Käyttökokemuksia ei ole kyllä itsellä, mutta kovasti kiinnostaa tuo idea käytännössä etenkin omalla kohdalla: miten oppisi käyttämään ja "häiritseekö" näkökentässä.
Ensimmäisen kerran itselle tuli ko. merkki ja malli tutuksi 2005, silloin olisi saanut alta 200€. On varmasti parantunut sitten alkuaikojen monelta osin.

Eikös ne vaarat yleensä tuu edestä tai sivuilta päin, eikä niinkään takaa? Eteen tulevat autot, eläimet, muut äkkijarrutustilanteet, tieltä suistuminen jne. Vie vain huomion väärään paikkaan, jos jää tuijottelemaan että mitäs siellä takana tapahtuu.

Mites tollanen peilikypärä käyttäytyy jos 100 km vauhdissa lentää pää edellä johonkin esteeseen?

Jotenkin tulee mieleen, etteivät ne peilit siellä kypärän sisällä ainakaan jousta yhtään.

Toki kypärällä pitää olla oikea luokitus, jotta sitä saa käyttää.

Rearview kamera ois aina oikeassa asennossa, eikä matkustaja peittäs..
Jollei tuossa kamerassa ole ns. "peilitoimintoa" niin voin sanoa, että se vaatii kyllä pirun pitkän totuttelun.
Itsellä on videokuvaamista varten ns lipstick-kamera, joka näyttää taaksepäin. Näen kuvan tankkilaukussa olevan DV-kameran etsimestä. Tuossa vähän lisätietoja...

Ongelma on siinä, että taaksepäin kuvaava videokamera katsoo maisemaa samoin kuin jos kuskin pää kääntyisi 180 astetta. Tällöin esimerkiksi vasemmalta (ajosuuntaan) ohittava ajoneuvo näkyy vidokuvassa ohittavan oikealta!
Olen monta kertaa takakameran kuvaa katsoessani säpsähtänyt kun olen siitä nähnyt takana tulevan auton alkavan muka ohittaa ojan puolelta, koska ihminen on niin tottunut taustapeilin näyttämään käänteiseen kuvaan.

Tuossa kameraesitteessä ei puhuta mitään peilikuvamahdollisuudesta. Jos se puuttuu, niin eipä tuosta missään tapauksessa taustapeilien korvaajaksi olisi.

Otsikon mukaisessa Reevu-kypärässä takanäkymä aikaansaadaan peileillä, joten voisi olettaa siinä ainakin tuon kuvan olevan kuten esim. auton taustapeilissä konsanaan.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Ongelma on siinä, että taaksepäin kuvaava videokamera katsoo maisemaa samoin kuin jos kuskin pää kääntyisi 180 astetta. Tällöin esimerkiksi vasemmalta (ajosuuntaan) ohittava ajoneuvo näkyy vidokuvassa ohittavan oikealta!
Olen monta kertaa takakameran kuvaa katsoessani säpsähtänyt kun olen siitä nähnyt takana tulevan auton alkavan muka ohittaa ojan puolelta, koska ihminen on niin tottunut taustapeilin näyttämään käänteiseen kuvaan.
Mitäs jos kiinnittää vaan peilin siihen näytön viereen ja kattelee siitä
tounge.gif

Back