Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gardajärvellä on tullu käytyä muutaman kerran. Siinä pohjoispäässähän alkaa heti alpit. Vai pitääkö olla merenrantaa?Onko ehdotuksia missä onnistuu pörräämään pidenpääkin samoilla nurkilla niin että ajettavaa riittää lähistön vuoristopätkillä ja mahdollisesti jollain radalla?
Ranskan Riviera tuli itselle mieleen onko muita?
nimim. "muija ja lapset lentokoneeseen ja itse perään pärrällä"
Garda on ainakin sellainen paikka missä pikkunaaperotkin viihtyvät. Järven etelä puolelta löytyy Gardalandia-huvipuisto ja erillinen vesipuisto.Gardajärven ympäristö on hienoa seutua ja ainakin Finnmatkat vie paketilla muun porukan perille. Eihän se meri tarvii olla idea lähinnä et perillä voi useamman viikon touhuta päivät myös halutessaan muutakin, mopolla mennään pelipaikalle et pääsee sillä sitten tuulettumaan välillä - ihan kuten kotonakin. Pätee myös tyyliin talo Provencesta tai Toscanasta ratkaisuihin, osa porukasta autolla ja muutama mopolla.
Tärkeintä et esille nousis konkreettisia vaihtoehtokohteita joissa on kussakin on tarjolla mitäkin mutta se "kaikki" pienen ajomatkan päässä. Ranta, rata, vesi-huvipuisto, asfalttipätkiä vuorille pakenemiseen.. jne. mitä nyt voi keksii toivoa. Eli ei loputonta cruisailua ja majapaikkojen vaihtamista vaan ajamista lämpimässä kelissä vaihtelevissa maastoissa yhdestä tukikohdasta käsin.
Andorra on kuin iso ruotsinlaiva, kaikki tax freenä.Mopolla en ole ajanut, mutta Barcelonasta tai muusta Costa Doradalla olevasta kohteestä (Itse olin Saloussa) ei ole paha matka Pyreneille. Ihan hyvää mutkapätkää näytti olevan. Myöskään Andorraan ei ole paha matka ostamaan verovapaita moottoripyörä varusteita. On muuten "jokunen" varustekauppa Andorra La Vellassa. Andorrasta sitten Ranskan kautta takaisin niin ei käy yksitoikkoiseksi.Kotilolla kun 2 viikon aikana Katalonian/Ranskan/Andorran alueilla reilut 1500 km kurvaili, niin kävi jokusen kerran mielessä, että olisimpa mopolla liikenteessä.![]()
![]()
Barcelonassa on myös perheelle valtavasti nähtävää, itseasiassa yksi harvoista matkakohteista jossa itse voisin harkita asuvani. Todella viihtyisä niin isoksi kaupungiksi.
Eikä tuo tie Marbellasta Rondaan ole myöskään ihan pöllömpää mutkapätkää... oliskos siinä joku 70km erinomaista mutkapätkää...Kyllä sitä Costa Del Solillakin mutkapätkää vuorilla riittää koluttavaksi, Malagaan menee suoria lentoja ja sääkin on yleensä suotuisa. Ratoja on kai pari 200km säteellä, mutta ei ole tullut niissä käytyä. Marbellassa on lisäksi Ascarin kuvista päätellen upea rata, mutta se on kai pääasiassa autoille, vaikka noita mp-testejä siellä paljon tehdäänkin. Jerez ei ole kauhean kaukana myöskään. Vuorille pääsee Sierra Nevadaan vielä laskettelemaan ja ympäriinsä on muutenkin aivan mahtavia luonnonpuistoja ja maisemia.
Kari Tiainen kanssa järjestää endurosafareita:
http://www.exdreames.com/
Se on hyvä pätkä, eikä hullumpi ole Rondasta Mijakseenkaan, toki riippuu moposta kuinka kiva se on. Siitä tulee hyvä lenkki kun lähtee Fuengirolasta Mijaksen kautta Rondaan ja sit takas Marbellan reittiä.Eikä tuo tie Marbellasta Rondaan ole myöskään ihan pöllömpää mutkapätkää... oliskos siinä joku 70km erinomaista mutkapätkää...
Muutenkin olosuhteet on komeet vaikka mihin![]()
Täytyy itsekin tuota lenkkiä kehaista. Ei ollut ihan uusi vuokra pyörä alla, mutta maisemat korjasivat sitä, minkä pyörä kunnossaan jätti parantamisen varaan. Hyvää tietä ja lämpöäkin kesällä riitti.Se on hyvä pätkä, eikä hullumpi ole Rondasta Mijakseenkaan, toki riippuu moposta kuinka kiva se on. Siitä tulee hyvä lenkki kun lähtee Fuengirolasta Mijaksen kautta Rondaan ja sit takas Marbellan reittiä.
Ensi viikolla lähdössä "checking my property"![]()
Eipä tarvitse Barcelonasta tai sen pohjoispuolella olevalta Costa Bravalta edes ajaa Pyreneille saakka, kun motoristin pelipaikat alkavat heti meren rannasta. Eipä tosin Pyreneillekään ole paha matka. Tavalliset tiet tarjoavat niin paljon ajettavaa, joten lieneekö ratoja edes tarpeen etsiä...Mopolla en ole ajanut, mutta Barcelonasta tai muusta Costa Doradalla olevasta kohteestä (Itse olin Saloussa) ei ole paha matka Pyreneille. Ihan hyvää mutkapätkää näytti olevan. Myöskään Andorraan ei ole paha matka ostamaan verovapaita moottoripyörä varusteita. On muuten "jokunen" varustekauppa Andorra La Vellassa. Andorrasta sitten Ranskan kautta takaisin niin ei käy yksitoikkoiseksi.Kotilolla kun 2 viikon aikana Katalonian/Ranskan/Andorran alueilla reilut 1500 km kurvaili, niin kävi jokusen kerran mielessä, että olisimpa mopolla liikenteessä.![]()
![]()
Barcelonassa on myös perheelle valtavasti nähtävää, itseasiassa yksi harvoista matkakohteista jossa itse voisin harkita asuvani. Todella viihtyisä niin isoksi kaupungiksi.
... nymmää sit kuinka ollakaan viimein meen elokunn puoles välis --- Gardalle!!Gardajärvellä on tullu käytyä muutaman kerran. Siinä pohjoispäässähän alkaa heti alpit. Vai pitääkö olla merenrantaa?Ranskan Riviera tuli itselle mieleen onko muita?